tetartopress

Η απόρριψη μιας πολιτικής κληρονομιάς

33strofes1-lore


Αβάνα, Κούβα, καλοκαίρι του 1994

Εκεί τοποθετεί χρονικά την ιστορία του ο Canek Sánchez Guevara -εγγονός του Che Guevara- στο μεταθανάτιο μυθιστόρημα του «33 στροφές». Σε μια Κούβα, που απορροφημένη απ’ την καθημερινότητα της, αφήνει την Ιστορία να την προσπεράσει. Ο ήρωας του, τουλάχιστον, έτσι το αντιλαμβάνεται.


Advertisement

Πρόκειται για έναν ήρωα που βιώνει την αντίφαση των αντιθέσεων σε κάθε πτυχή της ζωής του. Όντας νέος, και επηρεασμένος απ’ το οικογενειακό περιβάλλον του, είναι ένας αφοσιωμένος και ευσυνείδητος πατριώτης· οι ιδέες της επανάστασης έχουν καθορίσει την άποψη του για το μέλλον. Η εικόνα του μέλλοντος, όμως, δεν ταυτίζεται με το μέλλον καθαυτό. Τώρα πια ο ήρωας γνωρίζει ένα ιδιωτικό σύμπαν που η ανάγνωση των βιβλίων του προσφέρει απλόχερα. Τώρα πια όλα παρομοιάζονται με γρατσουνισμένους δίσκους πικ – απ·  η βελόνα κολλάει, όμως πάντα συνεχίζει. Ο δίσκος δεν σταματά να γυρίζει: η φθορά εντείνεται.

«Η μονοτονία εκδηλώνεται με χίλιους τρόπους και φέρει διάφορα ονόματα: η δουλεία, το ραδιόφωνο, η εφημερίδα, το φαγητό, η σχολή. Ζω σε έναν γρατζουνισμένο δίσκο, σκέφτεται, που κάθε μέρα γρατζουνίζεται όλο και πιο πολύ. Η επανάληψη κοιμίζει, αλλά κι αυτή η υπνηλία επαναλαμβάνεται· καμιά φορά η βελόνα πηδάει, σκούζει, αλλοιώνει το ρυθμό και ξανακολλάει. Πάντα ξανακολλάει…»


Advertisement

Η γκρίζα πραγματικότητα του προκαλεί εφιάλτες. Η γραφειοκρατική δουλειά του, τον πλήττει. Η φωτογραφική μηχανή του τον καθιστά μάρτυρα στις απόπειρες των νέων ανθρώπων να εγκαταλείψουν το νησί. Όταν το κράτος του ζητήσει να γίνει πληροφοριοδότης, τα προβλήματα του αποκτούν υπόσταση και τον επηρεάζουν δραστικά.

Μέσα από τις «33 στροφές», ο Canek Sánchez Guevara αποτυπώνει την προσωπική του απαξίωση, αλλά και τις απογοητεύσεις ενός λαού που είδε τα όνειρα του να ματαιώνονται. Απορρίπτει την πολιτική κληρονομιά του ως εγγονός του Che και μέσα από τον ήρωα του βιβλίου του, περιγράφει ζωντανά την πραγματική απόσταση μεταξύ Ιδέας και Πραγματικότητας και την επίπτωση αυτής στους ανθρώπους της Κούβας.

Το βιβλίο «33 Στροφές» κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2016 από τις «Εκδόσεις Ίκαρος» σε μετάφραση του Αχιλλέα Κυριακίδη.

33strofes2-lore


Advertisement


Advertisement

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: "Οι γάμοι της Τήλου" - Ο ακτιβιστικός, πρώτος γάμος ομοφύλων στην Ελλάδα

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “Οι γάμοι της Τήλου” – Ο ακτιβιστικός, πρώτος γάμος ομοφύλων στην Ελλάδα

"Οι γάμοι της Τήλου". Σκηνοθεσία Παναγιώτης Ευαγγελίδης. Ντοκιμαντέρ Ελληνικής παραγωγής, 2022. "Διεκδικούμε να ανήκουμε σε κείνους τους πολίτες του κόσμου ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: "Η εμπειρία του Ζολά"- Η αλληλεπικάλυψη των ρόλων θεάτρου και ζωής

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “Η εμπειρία του Ζολά”- Η αλληλεπικάλυψη των ρόλων θεάτρου και ζωής

"Η εμπειρία του Ζολά" ("L'experience Zola"). Σκηνοθεσία: Τζανλούκα Ματαρέζε. Ηθοποιοί: Anne Barbot, Benoît Dallongeville. Ιταλία, Γαλλία, 2023. "Νόμιζα ότι όταν ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: "Τσίκο & Ρίτα" του Φερνάντο Τρουέμπα - Υπέροχο σχέδιο, απολιτίκ περιβάλλον

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “Τσίκο & Ρίτα” του Φερνάντο Τρουέμπα – Υπέροχο σχέδιο, απολιτίκ περιβάλλον

"Τσίκο & Ρίτα" ("Chico & Rita") Σκηνοθεσία: Φερνάντο Τρουέμπα, Χαβιέ Μαρισκάλ, Τόνο Εράντο. Animation παραγωγής Ισπανίας, 2010. Τα θλιμμένα μάτια ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Το απαγορευμένο queer "Κάτω από το χαλί του Χόλιγουντ"

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Το απαγορευμένο queer “Κάτω από το χαλί του Χόλιγουντ”

"Κάτω από το χαλί του Χόλιγουντ" (The celluloid closet). Σκηνοθεσία: Ρομπ Επστάιν και Τζέφρι Φρίντμαν. Ντοκιμαντέρ παραγωγής ΗΠΑ, 1996. Στην ...

RELATED ARTICLES

Back to Top