Δημιουργοί στο Τέταρτο: Βασίλης Καραβασίλης
Γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε στην Πάτρα, όπου εργάζεται και ζει µέχρι σήµερα, αρχιτεκτονικό σχεδιο και είναι Τεχνολογος Μηχανικός.
Από νεαρή ηλικία παρακολουθεί ιδιωτικά µαθήµατα ζωγραφικής. Για περισσότερα από είκοσι χρόνια κύρια τεχνική ζωγραφικής του ήταν ο κυβισµός. ∆ύο αντιπροσωπευτικά δείγµατα της δουλειάς του είναι η «Μέδουσα» (1998) και η «Nύµφη» (1999).
Σήµερα ακολουθεί µια διαφορετική πορεία εµπνευσµένη από τις σύγχρονες τάσεις της ζωγραφικής. Τα υλικά του καλλιτέχνη είναι κυρίως ακουαρέλες σε χαρτί και ακρυλικά σε µουσαµά, όπως και χρωµατιστά κραγιόνια.
Ως καλλιτέχνης, έχει εµφανιστεί τέσσερις ατοµικές εκθέσεις και εβδοµήντα επτά οµαδικές µε άλλους σηµαντικούς καλλιτέχνες, αλλά και µε πολλούς νέους καλλιτέχνες.
Ανάµεσά τους, µερικές αξιόλογες εκθέσεις είναι: Μπιεννάλε της Καραϊβικής, ∆υτικές Ινδίες Aγκουίλλα (κτίριο Παλαιού Ταχυδροµείου), 1999, Γκλόστερ Αρτ Φεστιβαλ Mασσαχουσέτη Αµερικής, 2000, Φεστιβάλ Τροίας, στην Τουρκία, το 2010, Art-Βοσπόρος, Κωνσταντινούπολη, 2011, Kirkkounommi, Φινλανδία, 2012, We 33, Αρτ Αθήνα 2013, Άρωµα Ινσταµπούλ, Κωνσταντινούπολη Τουρκία 2013, We 33 ν, Αρτ Αθήνα 2014.
Υπάρχουν έργα του στις ΗΠΑ, τη Φινλανδία, τη Γαλλία, τη Γερµανία, την Αγγλία και την Ελλάδα.
Ο «Έφηβος των Αντικυθήρων»
Πηγή έµπνευσης για το έργο, το άγαλµα που εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα.
Ο «Έφηβος των Αντικυθήρων» έχει ερµηνευτεί κατά καιρούς ως Απόλλωνας, «Λόγιος» Ερµής που κρατά κηρύκειο και ρητορεύει, Ηρακλής µε ρόπαλο ή λεοντή, νικητής αθλητής που φέρει ως έπαθλο σφαιρικό ληκύθιο, σφαίρα, στεφάνι, φιάλη ή µήλο. έχει µάλιστα θεωρηθεί ακόµη και επιτύµβιο άγαλµα νέου.
Η πλειοψηφία των µελετητών διχάζεται ανάµεσα σε δύο επικρατέστερες απόψεις. Η πρώτη, που διατυπώθηκε αρχικά από τον Ι. Σβορώνο, ταυτίζει τη µορφή µε τον Αργείο ήρωα Περσέα, που επιδείκνυε µε το δεξί χέρι την κεφαλή της Μέδουσας Γοργούς, κρατώντας τη από τα µαλλιά, ενώ στο άλλο θα κρατούσε τη χαλύβδινη άρπη µε την οποία την αποκεφάλισε. Η δεύτερη άποψη, που διατυπώθηκε αρχικά από τον Β. Στάη, τον ταυτίζει µε τον Πάρη της Τροίας, που κρατούσε στο προτεταµένο δεξί χέρι το µήλον της Έριδος και στο αριστερό το τόξο – σύµβολο του φόνου του Αχιλλέα.
Υλικό: Χαλκός
∆ιαστάσεις: Ύψ. 1,96 µ.
Προέλευση: Ναυάγιο Αντικυθήρων.
Από την ανέλκυση των ετών 1900-1901
Χρονολόγηση: Περί τα 340 – 330 π.Χ.
[huge_it_gallery id=”12″]