tetartopress

Ταξιδεύω άρα μαθαίνω, ή μήπως όχι;

station


Αφορμή για το σύντομο αυτό άρθρο στάθηκε η ανάρτηση στο Facebook (που αλλού εξάλλου στις μέρες μας…) ενός φιλικού προσώπου κατά τη διάρκεια ενός σύντομου ταξιδιού του σε μια πολύ γνωστή Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.


Advertisement


Σημασία δεν έχει το ποιο μέρος ήταν, αλλά αυτό που μου κέντρισε την προσοχή και με έβαλε σε σκέψεις ήταν η λεζάντα που συμπλήρωνε τις φωτογραφίες από την τουριστική αυτή επίσκεψη «τέλειο μέρος, καθαρό, οργανωμένο, φροντισμένο, που σέβεται τον επισκέπτη». Ότι καλύτερο θα μου πείτε για το μέρος ως τουριστικό προορισμό και ένα εξαιρετικό και ανεπιτήδευτο σχόλιο που καταδεικνύει την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση από την βιωματική εμπειρία του συγκεκριμένου ατόμου στον συγκεκριμένο προορισμό.

Όλα ωραία και καλά έως εδώ. Αναρωτιέμαι όμως μετά από τόσες χιλιάδες (για να μην πω εκατομμύρια) ταξίδια που έχουμε κάνει ως κάτοικοι Ελλάδας, ως μεμονωμένα άτομα, παρέες, οικογένειες κ.α. τι φέρνουμε πίσω όταν επιστρέφουμε. Πόσα από τα καλά που βλέπουμε «έξω» τα μεταφέρουμε και «μέσα»; Ή τουλάχιστον πόσο πραγματικά το προσπαθούμε; Αν δεχθούμε (σύμφωνα με την θεωρία πάντα) πως ο άνθρωπος ταξιδεύει υποκινούμενος από μια έμφυτη περιέργεια και επιθυμία να γνωρίσει νέους τόπους και να μάθει καινούρια πράγματα, ήθη, έθιμα κλπ. πόσο τελικά αυτό μας βελτιώνει ως άτομα και ως κοινωνικό σύνολο όταν επιστρέφουμε στα «του οίκου» μας;

Τι συμβαίνει και «εντός και επί τα αυτά» μας παίρνει σβάρνα μια αόρατη μπάλα και (το πολυαγαπημένο μας) «σύστημα» δεν μας αφήνει όπως λέμε να εισάγουμε και στον δικό μας τρόπο ζωής όλα αυτά τα καλά και ωραία που βιώνουμε έξω;

Μήπως να το ψάχναμε λίγο αυτό πιο ενδελεχώς ή να συνεχίσουμε να συμπεριφερόμαστε ως επισκέπτες σε μουσείο στο εξωτερικό και ως ταύροι εν υαλοπωλείο στο εσωτερικό (μας μπάχαλο);

Ή μήπως τελικά βρίσκουμε το δικό μας μπάχαλο πιο όμορφο από το μουσείο;


Advertisement


Advertisement


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

Advertisement


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Πρακτικές αξιοποίησης αφηγηματικών εργαλείων στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο

Πάτρα: «Πρακτικές αξιοποίησης αφηγηματικών εργαλείων στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο» στα Παλαιά Σφαγεία

«Πρακτικές αξιοποίησης αφηγηματικών εργαλείων στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο» είναι ο τίτλος της επιμορφωτικής συνάντησης που διοργανώνει η Φιλεκπαιδευτική ...
χειριστές των ΕΜΑΔΔ

Σοβαρό περιβαλλοντικό έγκλημα με δηλητηριασμένα δολώματα στην ορεινή Θεσσαλία

Ένα από τα πιο σοβαρά περιστατικά παράνομης χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις προηγούμενες ...
Λύκος

Εθνικός Δρυμός Πάρνηθας: Συναντήσεις για τη δημιουργία της Πλατφόρμας Συνύπαρξης του ανθρώπου με το λύκο

Συναντήσεις με σκοπό την ενημέρωση και τη συμμετοχή του κοινού στο πλαίσιο της δημιουργίας της «Πλατφόρμας Συνύπαρξης» του ανθρώπου με ...
Δημοτικό Συμβούλιο Πάτρας: Σοβαρές ανησυχίες για τη μονάδα επικίνδυνων αποβλήτων στη ΒΙΠΕ

Δημοτικό Συμβούλιο Πάτρας: Σοβαρές ανησυχίες για τη μονάδα επικίνδυνων αποβλήτων στη ΒΙΠΕ

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, ενέκρινε κατά πλειοψηφία το ψήφισμα που έφερε η «Λαϊκή Συσπείρωση» και αφορά στη μονάδα επεξεργασίας ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 43 Άρθρα

Δεν γεννήθηκα στην Πάτρα, αλλά η πόλη αυτή μ’ έμαθε να την αγαπάω τόσο που να μην την αντέχω. Να φεύγω μακριά της αλλά πάντα να γυρίζω πίσω. Μ’ έμαθε να γράφω, κυρίως γι’ αυτήν. Πίσω από κλειστά παντζούρια κι έντονη απουσία ν’ αφουγκράζομαι ήχους, να γυρεύω μύθους και να επαναπροσδιορίζω συνεχώς τη σχέση μου μαζί της. Μια σχέση βαθιά υπαρξιακή αλλά και τόσο ερωτική που η πίστη δεν ήταν ποτέ δεδομένη και η απιστία κοινό μυστικό. Μέχρι να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει, θα συνεχίζω να γράφω. Γι’ αυτήν...

Back to Top