Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 74 Προβολές

Δεύτερος διαγωνισμός μικροαφηγήματος Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Πατρών

competition_v2-1

competition_v2


Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλολογίας, προκηρύσσει τον δεύτερο διαγωνισμό συγγραφής μικροαφηγήματος για όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο διαγωνισμός αφορά τη συγγραφή ενός μικροαφηγήματος, με μέγιστο όριο τις 750 λέξεις, στις οποίες να περιλαμβάνεται οπωσδήποτε η εξής πρόταση: «…πέφτοντας το βιβλίο άνοιξε στη σελίδα 22».

Τι είναι το μικροαφήγημα;
Το μικροαφήγημα (microfiction, minifiction) είναι ένα υβριδικό και υπό διαμόρφωση είδος, το οποίο ενώ είναι γνωστό από παλιότερες εποχές της παγκόσμιας λογοτεχνίας (π.χ. μύθοι του Αισώπου, Βιβλικές παραβολές) και γνώρισε μεγάλη αίγλη τον 19ο αιώνα υπό την επίδραση του Πόε και του Τσέχωφ, επανέκαμψε την τελευταία εικοσαετία, με νέα ταυτότητα. Ασφαλώς, η συμβολή συγγραφέων του μοντερνισμού (Κάφκα, Μπόρχες κ.ά.) είναι σημαντική. Η μικροαφήγηση απαιτεί έναν προσεκτικό και ενεργό αναγνώστη, αφού ενσωματώνει στο κείμενο την ίδια τη διαδικασία της ανάγνωσης και δοκιμάζει τα όρια της αφηγηματικότητας. Προϊόν της εποχής της τεχνολογίας σηματοδοτεί την αλλαγή της σχέσης μας με τον χρόνο, εφόσον ο συγγραφέας καλείται να ολοκληρώσει τη μινιμαλιστική του αφήγηση με τρόπο δραστικό ή και ανατρεπτικό, όσον αφορά τις ερμηνευτικές προσδοκίες. Παρά τις διαφωνίες της κριτικής ως προς την ορολογία και τα χαρακτηριστικά του νέου είδους, υπάρχει ομοφωνία ως προς τη συντομία της έκτασής του, καθώς και το αιφνιδιαστικό του κλείσιμο, είτε λόγω της δραματικής κορύφωσης είτε της ανατρεπτικής ή χιουμοριστικής οπτικής του.

Ο αναγνώστης μπορεί να βρει εμπεριστατωμένη προσέγγιση του είδους και επαρκή βιβλιογραφία στο άρθρο της Κικής Δημοπούλου «Για τις μικροαφηγήσεις» στον συλλογικό τόμο Σελιδοδείκτες: για την ανάγνωση της λογοτεχνίας (πλήρες κείμενο).

Όροι συμμετοχής
– Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη της κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών (φοιτητές, διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, διοικητικοί, κλπ), συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων του Ιδρύματος. Ειδικότερα, οι απόφοιτοι θα πρέπει να δηλώνουν το Τμήμα και το έτος ολοκλήρωσης των σπουδών τους, προκειμένου να είναι έγκυρη η συμμετοχή τους.
– Στον διαγωνισμό δεν μπορούν να λάβουν μέρος τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης, το προσωπικό της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης, των μελών της Εφορείας της και των μελών των συνεργαζόμενων εταιρειών.
– Η γλώσσα συγγραφής είναι η ελληνική.
– Ο κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα μίας μόνο συμμετοχής στο διαγωνισμό με ένα πρωτότυπο κείμενο, που δεν έχει δημοσιευθεί οπουδήποτε στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων περιοδικών, προσωπικών blogs, κοινωνικών δίκτυων, κλπ.
– Η έκταση του κειμένου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 750 λέξεις.
– Το κείμενο θα πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά σε κάποια από τις μορφές Microsoft Word, Apache OpenOffice ή Rich Text Format.
– Στο κείμενο δεν θα πρέπει να αναγράφονται προσωπικά στοιχεία ή πάσης φύσεως στοιχεία ταυτοποίησης προσώπου. Οι πληροφορίες των διαγωνιζομένων θα συμπληρώνονται στην ειδική φόρμα υποβολής και θα τηρούνται για λόγους επικοινωνίας και μόνο από τη Βιβλιοθήκη για όσο διάστημα αυτό είναι απαραίτητο για τον διαγωνισμό.
– Οι υποβολές κατατίθενται ηλεκτρονικά μέσα από ηλεκτρονική φόρμα έως και τις 15 Ιανουαρίου 2018.
– Η συμμετοχή στον διαγωνισμό προϋποθέτει την αποδοχή των παραπάνω όρων συμμετοχής.
– Οι αποφάσεις των μελών της κριτικής επιτροπής είναι αμετάκλητες.
Μπορείτε να υποβάλετε την εργασία σας μέσω της σχετικής φόρμας.

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα του διαγωνισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
  • Η μεγάλη και σπουδαία των κωμικών σχολή

    Η μεγάλη και σπουδαία των κωμικών σχολή

    «σε χάχανα και γέλια να χαθώ…» www.tzimakospanousis.gr Ο Τζίμης Πανούσης, σε μια τηλεοπτική του συνέντευξη, τον Απρίλιο του ΄17, περιέγραφε,
  • Να γελάς δυνατά

    Να γελάς δυνατά

    Σ’ ένα απ’ τα ελάχιστα τραγούδια του που ήξερα και ίσως απ’ τα πιο γνωστά, ο Τζίμης Πανούσης μιλούσε για
  • Όταν έπαψες ν’ ακούς

    Όταν έπαψες ν’ ακούς

    Μπροστά σε κάθε τοίχο, σε κάθε αδιέξοδο των σημαντικών άλλων, αρχίζουμε το αναδρομικό «ψάξε». Ανάμεσα σε κλισέ επίρριψης ευθυνών προς
  • Η μοναχικότητα είναι συνειδητή επιλογή

    Η μοναχικότητα είναι συνειδητή επιλογή

    Η επιθυμία του ανθρώπου να εξαρτάται από κάποιον έχει δώσει λάθος διάσταση στον όρο μοναχικότητα. Κάποιοι τη χαρακτηρίζουν ακόμα και
Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 1929 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθηµερινά απόψεις και θέµατα για τις τέχνες, το περιβάλλον, τα ταξίδια, την ιστορία, την ανάδειξη της δηµιουργικότητας και της πρωτοτυπίας, ιδέες για τον ελεύθερο χρόνο αλλά και σχολιασµός επιλεγµένων στιγµών της επικαιρότητας. Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top