Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 149 Προβολές

«Δεν ξέρω τι να κάνω για να μην είμαι ο Hawkeye…» – Μια ματιά στη μοναδικότητα του Daniel Day-Lewis

Θα χυθεί αίμα / There Will Be Blood, 2007
Θα χυθεί αίμα / There Will Be Blood, 2007

Θα χυθεί αίμα / There Will Be Blood, 2007


Γεννημένος στο Λονδίνο στις 29 Απριλίου 1957, ο Daniel Day-Lewis έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 1971 με τη ταινία «Καταραμένη Κυριακή» (σε σκηνοθεσία John Schlesinger) και παρότι χρειάστηκε να περάσει περισσότερο από μια δεκαετία για να ξαναεμφανιστεί στο κινηματογράφο, εμφανίστηκε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Μεγαλωμένος σε βαθιά καλλιτεχνική οικογένεια, προφανώς ήταν στο αίμα του να ασχοληθεί με την υποκριτική και στο τέλος της δεκαετίας του 80 έκανε ολόκληρο το κινηματογραφικό σύμπαν να ασχοληθεί μαζί του, μετά την συγκλονιστική του ερμηνεία στη ταινία του Jim Sheridan, «Το Αριστερό Μου Πόδι».

Αρκετές σπουδαίες ταινίες και ερμηνείες ακολούθησαν με ενδεικτικές «Τα Χρόνια Της Αθωότητας» (1993), «Εις Το  Όνομα Του Πατρός» (1993), «The Boxer» (1997) και «Οι Συμμορίες Της Νέας Υόρκης» (2002). Με τη ταινία «Θα Χυθεί Αίμα» (2007), του Paul Thomas Anderson, σάρωσε όλα τα σημαντικά βραβεία πρώτου ανδρικού ρόλου (Oscar, BAFTA, Χρυσή Σφαίρα) κάτι που επανέλαβε με τη ταινία «Lincoln» (2012).

Πριν λίγες ημέρες, στις 20 Ιουνίου, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τον κινηματογράφο και ο ατζέντης του είπε πως πρόκειται για μια προσωπική απόφαση, χωρίς να θέλει να κάνει περαιτέρω σχόλια πάνω στο θέμα. Δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με την τελευταία δραματική ταινία που συμμετείχε (σε σκηνοθεσία και σενάριο του Paul Thomas Anderson), της οποίας η κινηματογραφική πρεμιέρα υπολογιζόταν να γίνει τον Φεβρουάριο του 2018 και υποτίθεται ότι τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν.

In the Name of the Father / Εις το όνομα του πατρός,1993

In the Name of the Father / Εις το όνομα του πατρός,1993


Η ψυχολογική προσέγγισή του στους ρόλους που υποδύεται, ακολουθεί τις πρακτικές της μεθόδου (μια παραλλαγή του συστήματος Stanislavski), την οποία καθιέρωσαν ο Lee Strasberg μαζί με τους Sanford Meisner και Stella Adler, στην οποία ο ηθοποιός ανασύρει δικές του μνήμες, συναισθήματα και εσωτερικά κίνητρα, και μαζί με έρευνα στο χαρακτήρα που θα ερμηνεύσει (αν ήταν υπαρκτό πρόσωπο), ηθοποιός και ρόλος γίνονται ένα. Γνωστοί ηθοποιοί της Μεθόδου είναι ο Marlon Brando και ο Robert De Niro, οι οποίοι θήτευσαν στο περίφημο Actor’s Studio ακολουθώντας τη συναισθηματική εκπαίδευση και μεταμόρφωση της αμφιλεγόμενης Μεθόδου.

Ο Daniel Day-Lewis κυριολεκτικά γινόταν/μεταμορφωνόταν ο ρόλος/χαρακτήρας. Ζούσε, μιλούσε, περπατούσε, έτρωγε, όπως ο ρόλος. Σε αρκετές περιπτώσεις, ο Day-Lewis είχε μπει τόσο βαθιά στο ρόλο που υποδυόταν, με αποτέλεσμα μετά την ολοκλήρωση κάποιων ταινιών να βρίσκεται σε κάποια μορφή ψυχολογικής σύγχυσης και να χρειάζεται χρόνο ώστε να επανέλθει πλήρως στη δική του υπόσταση. Στη ψυχοσύνθεση του ατόμου, αυτό μπορεί να είναι ένα βαρύ φορτίο, ακόμα και αν αυτό είναι η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. Παρακολουθώντας το χαρακτήρα που υποδύεται σε ταινίες όπως «Ο Τελευταίος Των Μοϊκανών», «Εις Το  Όνομα Του Πατρός» και «Οι Συμμορίες Της Νέας Υόρκης», πραγματικά δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο, και αυτή είναι η μοναδικότητα του Daniel Day-Lewis, του σπουδαιότερου ηθοποιού της γενιάς του, και όχι μόνο.

Gangs of New York / Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης, 2002

Gangs of New York / Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης, 2002


Trivia:

– Ο Daniel Day-Lewis είναι παντρεμένος με τη Rebecca Miller, η οποία εκτός από σκηνοθέτης και ηθοποιός, είναι κόρη του θεατρικού συγγραφέα Arthur Miller. Γνωριστήκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «The Crucible», η οποία βασίστηκε στο ομότιτλο έργο του Arthur Miller.

– Του είχε προταθεί ο ρόλος του Aragorn στη τριλογία «O Άρχοντας Των Δαχτυλιδιών», τον οποίο απέρριψε.

– Για τη ταινία «Το Αριστερό Μου Πόδι» (1989), ο Day-Lewis πέρασε 8 εβδομάδες σε μια κλινική εγκεφαλικής παράλυσης μαθαίνοντας να μιλάει, αλλά και να γράφει, ζωγραφίζει με το αριστερό του πόδι, όπως ο χαρακτήρας της ταινίας.

– Όταν ολοκληρώθηκε η ταινία «Ο Τελευταίος Των Μοϊκανών» (1992), ο ηθοποιός είπε στο Michael Mann (σκηνοθέτης) «δεν ξέρω τι να κάνω για να μην είμαι ο Hawkeye (ο χαρακτήρας)». Ο Day-Lewis έμαθε να κυνηγάει και να γδέρνει ζώα, να γεμίζει και να χρησιμοποιεί τουφέκι στη κίνηση-τρέξιμο. Το τουφέκι δε, το κουβαλούσε παντού μαζί του, ακόμα και με την οικογένειά του.

– Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας «The Crucible» (1996), ο Day-Lewis ήταν για εβδομάδες στη τοποθεσία βοηθώντας τους ξυλουργούς να χτίσουν το σετ των γυρισμάτων και κυκλοφορούσε με άλογο, ενώ και για τη ταινία «The Ballad of Jack and Rose» (2005) έμεινε μακριά από τη γυναίκα και τα παιδιά του, σε μια καλύβα κοντά στο χώρο των γυρισμάτων, και βοήθησε στο χτίσιμο του σπιτιού της ταινίας.

– Ο Day-Lewis εκπαιδεύτηκε για σχεδόν 2 χρόνια στο άθλημα του μποξ πριν τη ταινία «Τhe Boxer» (1997). Ο επαγγελματίας που τον εκπαίδευε είχε δηλώσει πως ήταν έτοιμος ακόμα για το επίσημο πρωτάθλημα, στα κιλά του.

– Ο Day-Lewis είναι θαυμαστής της Ελλάδας και άνθρωπος με κοινωνική συνείδηση. Τον Ιανουάριο του 2013 βρέθηκε στη χώρα μας για τη πρεμιέρα της ταινίας «Lincoln» (η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα στης οποίας την πρεμιέρα παραβρέθηκε, εκτός από την Ιρλανδία). Ήταν καλεσμένος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Σπαστικών και όλα τα έσοδα της πρεμιέρας δόθηκαν στην Εταιρία Προστασίας Σπαστικών, την οποία υποστηρίζει και βοηθάει.

Tagged with:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 18 Άρθρα

Ο Ανδρέας Ανδρέου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Πάτρα, αλλά από το 2011 ζει μόνιμα στην Αθήνα όπου ξεκίνησε να εργάζεται για τη δισκογραφική εταιρία No Remorse Records, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί για το Αγγλικό Hard Rock / Heavy Metal περιοδικό Iron Fist, και επίσης διατηρεί το μουσικό blog, Crystal Logic. Πριν μετακομίσει στη πρωτεύουσα, αρθρογραφούσε για χρόνια στο Τύπο της Πάτρας (Day By Day / εφημερίδα Ημέρα) παρουσιάζοντας ταινίες και κείμενα για τον κινηματογράφο. Ξεκίνησε να γράφει κάποια κινηματογραφικά θέματα για το Τέταρτο από το ξεκίνημά του, αλλά η αλλαγή πόλης και το βαρύ πρόγραμμα της δουλειάς του στη μουσική βιομηχανία, τον ανάγκασαν να τα αφήσει προσωρινά στην άκρη... Μέχρι το τέλος του 2015, όπου επέστρεψε στο Τέταρτο, αφού η λατρεία του για τον κινηματογράφο αναζητούσε ξανά τρόπους για να εκδηλωθεί. Σκοπός του είναι, μέσα από ιδιόμορφα κείμενα, να παρουσιάσει γνωστές και άγνωστες ιστορίες, πτυχές και ιδιαιτερότητες της Έβδομης Τέχνης. aandreou77@yahoo.gr

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top