Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 101 Προβολές

Διήμερη συνάντηση Αλληλέγγυων Σχολείων «Η παιδεία ως κοινό αγαθό, διεκδικούμε δημιουργώντας» - 16 και 17 Ιουνίου

pencil-3373844_1280

pencil-3373844_1280


Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων (Solidarity Schools) διοργανώνει διήμερη συνάντηση στις 16 και 17 Ιουνίου 2018 με τίτλο «Η παιδεία ως κοινό αγαθό, διεκδικούμε δημιουργώντας» στη Σχολή Καλών Τεχνών, με τη συνεργασία και την υποστήριξη εκπαιδευτικών, επιστημόνων και ερευνητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο Σκοπός της συνάντησης

Τα Αλληλέγγυα Σχολεία στην Ελλάδα αποτελούν αυτοοργανωμένες δομές εκπαίδευσης που συγκροτήθηκαν επάνω στη βάση της κάλυψης των αναγκών της κοινωνίας και της αντίστασης απέναντι στην όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στη χώρα ιδίως κατά την τελευταία δεκαετία.

Λειτουργούν στο πλαίσιο ελεύθερων κοινωνικών χώρων είτε ως τμήματα ευρύτερων αλληλέγγυων δικτύων είτε ως αυτόνομες κοινότητες μάθησης.

Από την Αθήνα και τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη και την Ξάνθη, τα Αλληλέγγυα Σχολεία συγκροτούν ένα πολύμορφο δίκτυο κοινοτήτων μάθησης, που προτάσσει τη δημοκρατία, την κοινωνική ενδυνάμωση και τη συλλογικότητα απέναντι στον ατομικισμό και την αδράνεια.

Σκοπός τους είναι να εμπλουτίσουν το δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας, να σταθούν απέναντι σε κάθε είδους ιδιωτική πρακτική που αντιλαμβάνεται την εκπαιδευτική διαδικασία ως επιχειρηματική δραστηριότητα ή εμπόρευμα, συνολικά να αντιταχθούν στη λογική που περιορίζει την ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση για κάθε μέλος την κοινωνίας. Διερευνούν εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα της εποχής και αμφισβητούν τη συγκεντρωτική αντίληψη της εκπαίδευσης που επιβάλλεται είτε από το κράτος είτε από την αγορά.

Επιδιώκουν να εμβαθύνουν τον δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας, τόσο στον τομέα του περιεχομένου της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών μεθόδων όσο και σε εκείνον της λήψης αποφάσεων μέσω της ισότιμης συμμετοχής όλων των μελών. Συνολικά επιχειρούν να αποδομήσουν τον δασκαλοκεντρικό τρόπο αντίληψης της παιδείας και της μάθησης και να οικοδομήσουν το οραματικό πλαίσιο αποκεντρωμένων, αυτόνομων και μη ιεραρχημένων εκπαιδευτικών κοινοτήτων.

Μέσα από τη συνάντηση των Αλληλέγγυων Σχολείων με κινήματα, δομές και προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό επιθυμούν να καλλιεργήσουν ένα συνεκτικό οραματικό πλαίσιο για το ρόλο τους, να περιγράψουμε καλύτερα τους στόχους μας, να αναδείξουμε και να ενδυναμώσουν «καλές» πρακτικές στο χώρο της εκπαίδευσης, να διευρύνουν το πλαίσιο των θεμάτων που τους αφορούν. Να υπερασπιστούν την παιδεία ως κοινό αγαθό και να συνεχίσουν να διεκδικούν δημιουργώντας!

pencil


Το πρόγραμμα της συνάντησης

Οι Θεματικές της συνάντησης είναι:
– Κοινωνική παιδαγωγική, κοινότητες μάθησης και αλληλέγγυα σχολεία
– Έμφυλες ταυτότητες στην εκπαίδευση
– Τα αλληλέγγυα σχολεία ως κοινότητες συμμετοχικής δράσης και δημοκρατίας
– Σχολεία Μεταναστών και Προσφύγων – Διαπολιτισμικότητα
– Αλληλέγγυα Σχολεία, ΚΑλΟ (Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία) και Κοινά
– Εργαστήριο: Κοινωνικά Κινήματα και Παιδαγωγική

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Σάββατο 16 Ιουνίου

10.00 – 10.30. Προσέλευση

10.30 – 11.30, Αίθουσα De Chirico
Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων «συστήνεται» και παρουσιάζει τη διαδρομή του. Θα απευθύνει χαιρετισμό η Asli Odman, καθηγήτρια στο Mimar Sinan Fine Arts University, μέλος των «ακαδημαϊκών για την ειρήνη», Τουρκία.

12.00-14.00, Αίθουσα De Chirico
Κοινωνική παιδαγωγική και κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας
– Ντίνα Borel-Διβάρη, ψυχοπαιδαγωγός, διευθύντρια ειδικού σχολείου «La voie lactée», Ελβετία.
– Χαράλαμπος Μπαλτάς, Δάσκαλος, μέλος παιδαγωγικής ομάδας «το Σκασιαρχείο».
– Laurent Ott, Διδάκτωρ φιλοσοφίας, ερευνητής και ειδικός της κοινωνικής παιδαγωγικής, Γαλλία. Εισήγηση – συντονισμός: Βαγγελιώ Μπλατσούκα, δασκάλα ειδικής αγωγής, «Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου»

12.00-14.00. Αίθουσα διδασκαλίας της τέχνης
Αλληλέγγυα Σχολεία, ΚΑλΟ (Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία) και Κοινά
– Claudia Nuzzo & Viviana Nigro, Αυτοδιαχειριζόμενη κοινότητα στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού: «Ex Asilo Filangieri», Νάπολι, Ιταλία.
– Ζωγραφιά Γιακουβάκη, Κοινωνιολόγος, Μεταπτυχιακή ερευνήτρια συμμετοχικού σχεδιασμού, Ε.Μ.Π.
– Μίλτος Τόσκας, εκπαιδευτικός, Μαθήματα για όλους «Ετεροτοπία».
Εισήγηση – συντονισμός: Χρήστος Γιοβανόπουλος, Ερευνητής «Infrademos».

14.00 – 15.00, Διάλειμμα

15.00-17.00, Αίθουσα De Chirico
Αλληλέγγυα Σχολεία Μεταναστών και Προσφύγων – Διαπολιτισμικότητα
– Ζubair Muhammad, μαθητής, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας.
– Αλεζίνη Λόξα, νομικός, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας.
– Γιώργος Συμεωνίδης, εκπαιδευτικός, «Αλληλέγγυο Φροντιστήριο Κardelen».
– Anne Weibert, Ερευνητική Συνεργάτρια, Πανεπιστήμιο Siegen, Γερμανία.
Εισήγηση – συντονισμός: Νίκος Αγαπάκης, «Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά»

15.00-17.00, Αίθουσα διδασκαλίας της τέχνης
Εργαστήριο: Κοινωνικά Κινήματα και Παιδαγωγική
Το παράδειγμα του σχολικού συνεταιρισμού. Από την Παιδαγωγική Ομάδα «το Σκασιαρχείο». Θάνια Αγγέλη, Αναστασία Γκολιομύτη, Χρήστος Κατσαρός, Χαράλαμπος Μπαλτάς, Χάρης Παπαδόπουλος.

Κυριακή 17 Ιουνίου

10.00-10.30 Προσέλευση

10.30-12.30, Αίθουσα De Chirico
Τα αλληλέγγυα σχολεία ως κοινότητες συμμετοχικής δράσης και δημοκρατίας
– Πέτρος Χαραβιτσίδης, εκπαιδευτικός, διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας.
– Paolo Gilardi, καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, συνδικαλιστής, Ελβετία.
– Άννα – Μαρία Μαυρογεώργη, μαθήτρια μουσικού σχολείου Αλίμου.
– Παρουσίαση έρευνας: «αντιλήψεις μαθητών για τα αλληλέγγυα Σχολεία» – Μοσχούλα Δουρή, Σπύρος Πάγκαλος, καθηγητές μέσης εκπαίδευσης
Εισήγηση – συντονισμός: Χρήστος Κορολής, εκπαιδευτικός, «Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας»

13.00 – 15.00, Αίθουσα De Chirico
Έμφυλες ταυτότητες στην εκπαίδευση
– Άγγελος Σκίμπας, ΜΑ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, μέλος Διαχειριστικής Ομάδας Πολύχρωμου Σχολείου.
– Παρασκευή Δαμάσκου, ηθοποιός, μέλος του Δ.Σ. των οικογενειών «ουράνιο τόξο».
– Θεοδόσης Γκελτής, ΥΔ Ιστορίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Παν. Αιγαίου, μέλος της Colour Youth, κοινότητας LGBTQI νέων Αθήνας.
Εισήγηση-συντονισμός: Μαρινίκη Κολιαράκη, εκπαιδευτικός, «Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου».

15.30 – 16.30 Κλείσιμο

* Θα υπάρχει μετάφραση στην ελληνική νοηματική γλώσσα. Περισσότερες πληροφορίες για τη συνάντηση μπορείτε να βρείτε εδώ.


Τι είναι τα Αλληλέγγυα Σχολεία

Το Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων συγκροτήθηκε τον Οκτώβριο του 2015 σε μια προσπάθεια συντονισμού, συνεργασίας και σύμπραξης δομών που ασχολούνται με την εκπαίδευση με βασικό πυρήνα την δημοκρατική και συμμετοχική λειτουργία, την αλληλεγγύη και την αυτοοργάνωση. Συγκροτήθηκαν επάνω στη βάση της κάλυψης των αναγκών της κοινωνίας και της αντίστασης απέναντι στην όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στη χώρα ιδίως κατά την τελευταία δεκαετία. Λειτουργούν στο πλαίσιο ελεύθερων κοινωνικών χώρων είτε ως τμήματα ευρύτερων αλληλέγγυων δικτύων είτε ως αυτόνομες κοινότητες μάθησης.

Μάθετε περισσότερα στη σελίδα τους: meeting.solidarityschools.gr

Εκπαιδευτικές δομές ανά την Ελλάδα

• Μοσχάτο: Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
• Ταύρος: Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου
• Εξάρχεια: Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας
• Πειραιάς: Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
• Πειραιάς: Φροντιστήριο Αλληλεγγύης
• Κερατσίνι: Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου
• Θεσσαλονίκη: Μαθήματα για Όλους Ετεροτοπίας
• Ξάνθη: Αλληλέγγυο Φροντιστήριο Kardelen

synantisi-allileggion-sxoleion

 


Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 2627 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθηµερινά απόψεις και θέµατα για τις τέχνες, το περιβάλλον, τα ταξίδια, την ιστορία, την ανάδειξη της δηµιουργικότητας και της πρωτοτυπίας, ιδέες για τον ελεύθερο χρόνο αλλά και σχολιασµός επιλεγµένων στιγµών της επικαιρότητας. Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top