tetartopress

“ma(i)ds” – Πόσο μακριά είναι η απόσταση του να διαπράξει κάποιος ένα φόνο;

maidsfb2


Μερικές φορές ζητούμε από τον ύπνο να μας θελήσει, να μας θελήσει πολύ, να βρεθούμε στην καρδία του και την άλλη μέρα να ξυπνήσουμε με ένα παρθένο φως, σε ένα παρθένο δάσος. Τότε θα ξαναγεννηθούμε, θα νιώσουμε παιδιά, θα βλέπουμε μια λακκούβα με νερό και θα νομίζουμε ότι αυτή η λακκούβα θα είναι η θάλασσα. Θα έχουμε την παιδική αφέλεια, που όλα τα ασήμαντα φαίνονται σημαντικά. Τότε θα επινοήσουμε το παιχνίδι, το παιχνίδι θα ονομάζεται “κυρία”.

Το “ma(i)ds: η ορμή του φόνου ως θέληση για είναι”, που παρουσιάζεται στις «Γραμμές Τέχνης» στην Πάτρα, βασίζεται στο θεατρικό έργο του Jean Genet εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των αδερφών Christine και Lea Papin που σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της τον Φεβρουάριο του 1933. Κατά τον Genet ήταν η εκδίκηση δυο κοριτσιών εργατικής τάξης κατά των αφεντικών τους.

unnamed (19)


Το έργο ανα-αφηγείται το ιστορικό του φόνου μέσα από μια ματιά ασυνήθιστη. Διακρίνεται το μανιχαιστικό στοιχείο στα φορέματα των 2 ηθοποιών καθώς και -σαν άλλος θεός Ιανός- μια διττή προσέγγιση στην ψυχολογική αντίληψη για το “είναι” τους. Από την μία μισούνται, από την άλλη αγαπιούνται -βλέπουμε μια σύστοιχη μορφή ψύχωσης- και επινοούν ένα παιχνίδι που το ονομάζουν “κυρία”, κλέβοντας την ταυτότητα της κυρίας τους. Στην πραγματικότητα αποστασιοποιούνται από την πραγματικότητα και χάνονται σε δάση του μυαλού τους απενοχοποιώντας τον φόνο που θα έρθει.

Ατάκες όπως “οι δούλοι στο μέλλον πρέπει να είναι λεπτοί και σφριγηλοί σαν τα κυνηγόσκυλα” και “το σάλιο πρέπει να μένει στον λαιμό… μέχρι να πνιγείς από αυτό” μας βάζουν στην ψυχολογία της εξουσίας που το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πως θα φερθεί σε ανθρώπους σαν κάτι ανώτερο.

“Η κυρία είναι καλή, μας επιτρέπει να πηγαίνουμε την Κυριακή εκκλησία και να καθόμαστε σε στασίδι κοντά της”. Η υποκρισία της κυρίας για να νιώθει καλύτερα, φτάνει μέχρι το να έχει έλεγχο στην ζωή τους, χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι η “κυρία” βλέπει με μεγεθυντικό φακό τους “μικρούς” υπηρέτες. Αυτή την υποκρισία κατακεραυνώνουν με το παιχνίδι που επινοούν οι δύο κοπέλες καθώς απεκδύονται τα άρρητα του κόσμου τους και μας παρουσιάζουν την δική τους οπτική.

unnamed (20)


Η παράσταση που παίζεται στο θέατρο “Γραμμές Τέχνης” είναι παραγωγή του studio έκφρασης Derida και αποδεικνύει πως ότι γίνεται υπό την επίβλεψη της χορογράφου Μάρως Γαλάνη, σκηνοθέτιδα της παράστασης, γίνεται με σοβαρή δουλειά, καθώς οι δυο κοπέλες – ηθοποιοί λειτουργούσαν αρμονικά στον χώρο, χρησιμοποιώντας αρκετά αντικείμενα για να πραγματοποιήσουν τους συμβολισμούς τους και δεν έχασαν τη συγκέντρωσή προς τον τελικό στόχο του κειμένου ούτε λεπτό.

Ιδιαίτερα εντυπωσίασε με τις υποκριτικές τις ικανότητες η Μαριεντίνα Βουρδέρη, καθώς με κίνηση ολόκληρου του σώματος και σε δύσκολες σκηνές στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Στην πρόκληση του ρόλου άξια στάθηκε επίσης και η Δήμητρα θεοδωροπούλου επιδεικνύοντας εξαιρετική πλαστικότητα των κινήσεων όπου χρειαζόταν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παράσταση ξεκινάει εξωσκηνικά με το κοινό να παίρνει μέρος από την είσοδο ακόμα. Εμπεριέχει σκηνικά εφέ όπως βίντεο και διάφορα αντικείμενα που με έξυπνη χρήση αναδεικνύουν την σωματικότητα στην επιτέλεση των σκηνών.

Η παράσταση “ma(i)ds: η ορμή του φόνου ως θέληση για είναι” αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Εμπεριέχει αρκετούς συμβολισμούς, δεν καθησυχάζει τον θεατή ούτε λεπτό και γεννά την απορία σε όλους μας: Πόσο μακριά είναι η απόσταση του να διαπράξει κάποιος ένα φόνο, η τουλάχιστον να τον ονειρευτεί;

[wc_box color=”secondary” text_align=”left”]
Ταυτότητα Παράστασης


[wc_fa icon=”group” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Κείμενα: Jean Genet & Δημήτρης Δημητριάδης | Σύνθεση & Σκηνοθεσία: Μάρω Γαλάνη | Ερμηνεύουν: Μαριεντίνα Βουρδέρη και Δήμητρα Θεοδωροπούλου, Νινέττα Σερέτη, Τίτα Νικολοπούλου

[wc_fa icon=”calendar” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Ημερομηνία:
16, 17, 18, 19, 20, 26 & 27 Μαρτίου 2018 στις 21:30

[wc_fa icon=”map-marker” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Τοποθεσία:
Γραμμές Τέχνης, Μαιζώνος 271, Πάτρα

[wc_fa icon=”ticket” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Εισιτήρια:
Κανονικό: 10 € | Μειωμένο (Άνεργοι, Φοιτητές, Αμέα, Πρόσφυγες, Ατέλεια): 5 €


[wc_fa icon=”phone” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Πληροφορίες /κρατήσεις:
6906569578 | facebook event | Γραμμές Τέχνης

[/wc_box]

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
«Νώε» - Παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη στην Πάτρα

«Νώε» – Παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη στην Πάτρα

Οι εκδόσεις Κίχλη και το βιβλιοπωλείο Πίξελ Books μας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη «Νώε» την Τετάρτη ...
Ρέα Γαλανάκη «Πού ζει ο λύκος;»

Ρέα Γαλανάκη «Πού ζει ο λύκος;»

Είναι λεπτή, σχεδόν αόρατη, η γραμμή που μετατρέπει εντός μας ένα σημαντικό βίωμα σε ιστορικό γεγονός. Χωρίς να την ενδιαφέρει ...
Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης «Το χιόνι των Αγράφων»

Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης «Το χιόνι των Αγράφων»

Κυκλοφορεί η τέταρτη έκδοση του μυθιστορήματος του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη «Το χιόνι των Αγράφων», ενός βιβλίου που επαινέθηκε από την κριτική, ...
«Μπρανκαλεόνε» - Νέο άλμπουμ από τον Παύλο Παυλίδη

«Μπρανκαλεόνε» – Νέο άλμπουμ από τον Παύλο Παυλίδη

«Ο μάγος Μπρανκαλεόνε θα μπορούσε να είναι κάποιο φανταστικό πρόσωπο. Όμως είναι απολύτως υπαρκτό. Πρόκειται για τον αγαπημένο μου φίλο ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 111 Άρθρα

Ο Δημήτριος Ζαπάντης είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΒΑ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με θέμα «Το αρχαίο θέατρο και η πρόσληψη του» του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΜΑ). Συνεργάζεται από το 2016 ως κριτικός θεάτρου με την διαδικτυακή εφημερίδα tetartopress.gr, και το ηλεκτρονικό περιοδικό youfly.com. Είναι επισκέπτης αρθρογράφος στους Atheniantimes και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό Θεατρογραφίες. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζονται γύρω από το αρχαίο δράμα και την πρόσληψή του, το πεδίο των gender studies, την δραματουργική ανάλυση του σύγχρονου θεάτρου καθώς και τη σύγχρονη σκηνική αποτύπωση αρχαίων παραστάσεων. Είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών | [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top