Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 56 Προβολές

“Talking Heads” του Άλαν Μπένετ στο Θέατρο “Θησείον”

Talking-Heads-(17)

Talking-Heads-(17)


Αϊρήν, Σούζαν, ηρωίδες της ίδιας ιστορίας. Της ιστορίας του σύγχρονου ανθρώπου, της μετανάστευσης από τον ίδιο του τον εαυτό. Υπάρχει δεύτερη ευκαιρία;

Η ανθρώπινη φύση δεν είναι κάτι το αφηρημένο που ζει μέσα στον εσωτερικό κόσμο του κάθε ατόμου. Η πραγματική ουσία της βρίσκεται στο σύνολο των κοινωνικών συνθηκών. Αυτήν την παραδοχή φαίνεται πως δεν έχουν κάνει οι ήρωες του Άλαν Μπένετ για αυτό δημιουργούν τη δική τους πραγματικότητα. Πώς, ένας άνθρωπος που αντιμετωπίζει μια πραγματικότητα που τον δυσκολεύει, φτιάχνει μία δική του παράλληλη, που μέσα της αισθάνεται ασφαλής αλλά στην ουσία εκεί εγκλωβίζεται.

Αυτά τα ερωτήματα θα θέσει η παράσταση Talking Heads που θα παίζεται στο θέατρο «Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες» κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 19:00. Από 5 Μαρτίου μέχρι και 27 Μαρτίου.

«Οι μονόλογοι του Άλαν Μπένετ, κατέχουν στο σημερινό θέατρο μια θέση που κατά κανόνα ανήκει στα κείμενα που χωρίς δραματικότητα, με ιδιόμορφο χιούμορ εδώ, έχουν την έννοια του τραγικού και χαμογελούν στωικά στο βρυχηθμό της ζωής».

Talking-Heads-(18)


Η Αϊρήν είναι μια γυναίκα που ζει μόνη, με ελάχιστες κοινωνικές επαφές. Αντιμετωπίζει τη μοναξιά και την απομόνωση, παρακολουθώντας τους ανθρώπους από το παράθυρό της. Γράφει γράμματα για ότι την ενοχλεί, για ότι πιστεύει ότι έχει τη λύση. Το ενδιαφέρον της για ένα μικρό παιδί (που θεωρεί ότι κακοποιείται) την οδηγεί στο να αναστατώσει γιατρούς, εφημέριο, κοινωνικές υπηρεσίες και τελικά στον εγκλεισμό. Με ελαφρώς αστυνομικό σασπένς, χιούμορ και χωρίς καθόλου δραματικότητα, αποκαλύπτεται το πρόσωπο αυτής της γυναίκας που καταλαβαίνει τελικά ότι το ενδιαφέρον για τους ανθρώπους, η κατανόηση, είναι μια θέση που δεν λειτουργεί από απόσταση.

Η Σούζαν είναι γυναίκα εφημέριου. Προσπαθεί ν ‘ανταποκριθεί στο ρόλο μιας αξιοπρεπούς Αγγλικανής κυρίας, ακόμη και με την συνδρομή αλκοόλ, αλλά το κοστούμι της πέφτει κοντό, ακόμη περισσότερο μάλιστα από τη στιγμή που ερωτεύεται έναν αλλόθρησκο Ινδό νεαρό μπακάλη. Η συνάντησή τους την οδηγεί στους ανώνυμους αλκοολικούς και ίσως στην αποδοχή του εαυτού της και των άλλων.

Η Αϊρήν λέει: «Και γιατί ρωτάτε εμένα;» του κάνω. Κι εκείνος μου λέει, «Σε ρωτάμε γιατί ποιος έγραψε στο φαρμακοποιό ότι η γυναίκα του είναι πουτάνα; Σε ρωτάμε γιατί ποιος έκανε τον ζαχαροπλάστη να πάθει νευρική κρίση;». «Μπα; Τι δουλειά έχει αυτός με τα αγοράκια;» του λέω.

Η Σούζαν λέει: «Η γυναίκα του δικηγόρου δεν είναι υποχρεωμένη να πηγαίνει στο δικαστήριο, η γυναίκα του ηθοποιού δεν πηγαίνει σε όλες τις παραστάσεις, γιατί λοιπόν πρέπει εγώ να στήνομαι στην εκκλησία;»

Talking-Heads-(19)


Σημείωμα σκηνοθέτη: Πειραματιζόμαστε πάνω στην προσωπική σφραγίδα που θέτει κάθε άνθρωπος εκτοξεύοντας τη λέξη του στο «εδώ και τώρα». Αυτό το νόημα που εμπεριέχει η λέξη όπως την εκφέρει καθένας από εμάς διαφορετικά καθορίζοντας την επικοινωνία του με τον «άλλον».

Συγγραφέας: Άλαν Μπέννετ
Μεταφράστρια: Ιώ Μαρμαρινού
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Τσουρουνάκης
Σκηνικά – κοστούμια: Ζωή Αρβανίτη
Φωτισμοί: Μάριος Κουτσουρέλης
Παίζουν οι ηθοποιοί: Κλεοπάτρα Τολόγκου (στο ρόλο της Αϊρήν) και Μάρα Μπαρόλα (στο ρόλο της Σούζαν)
Δ/νση Παραγωγής: Λέττα Ανδρεάδη

Ταυτότητα Παράστασης


Ημερομηνία:
05/03/2018 – 27/03/2018
Δευτέρα και Τρίτη: 19:00
Διάρκεια παράστασης 85 λεπτά

Τοποθεσία:
«Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες», Τουρναβίτου 7,Ψυρρή

Εισιτήρια:
10 ευρώ


Πληροφορίες / Κρατήσεις: 210 3255444

 
Tagged with:


Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 2624 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθηµερινά απόψεις και θέµατα για τις τέχνες, το περιβάλλον, τα ταξίδια, την ιστορία, την ανάδειξη της δηµιουργικότητας και της πρωτοτυπίας, ιδέες για τον ελεύθερο χρόνο αλλά και σχολιασµός επιλεγµένων στιγµών της επικαιρότητας. Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top