Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 55 Προβολές

Το i.P.A.S. Film Festival στην Πάτρα

ipas

ipas


Το i.P.A.S. Film Festival ύστερα από την επιτυχημένη του πρώτη παρουσίαση στο Booze Cooperativa, συνεχίζει να ταξιδεύει και καταφθάνει στην Πάτρα, στον πολυχώρο του Συνδετήρα, οπού θα φιλοξενηθεί για ένα διήμερο προβολών, στις 24 και 25 Οκτώβρη του 2017 από τις 19:00 έως τις 22:00.

Το i.P.A.S. Film Festival είναι το πρώτο διεθνές, ελληνικό πολιτικό και ακτιβιστικό Φεστιβάλ για φιλμ μικρού μήκους που διοργανώνεται από την Κοιν.Σ.Επ. The Default Project.

Στα πλαίσια του i.P.A.S. Film Festival προβάλλονται ανεξάρτητες κινηματογραφικές παραγωγές μικρού μήκους απ’ όλο τον κόσμο, με βασικό θέμα τους την τρέχουσα πολιτική / κοινωνική επικαιρότητα καθώς και την επίδραση της Τέχνης στα μεγάλα ζητήματα της ανθρώπινης περιπέτειας, όπως ανεργία, ανθρώπινα δικαιώματα, διαφορετικότητα, ενδοοικογενειακή βία, θρησκεία, ιστορικά ντοκουμέντα, κοινωνικές προκαταλήψεις, περιβάλλον, προσφυγικό, τρομοκρατία, κ.α.

Οι ταινίες που παρουσιάζονται καλύπτουν τις εξής κατηγορίες: ταινίες μυθοπλασίας, ταινίες τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) και κινουμένων σχεδίων (animation), πάντα με θέμα την πολιτική και τον ακτιβισμό.

Πληροφορίες:
Άρτεμις Λειβαδάρου | Τηλ. 6950686277 | Email: ipas.filmfestival@gmail.com
Μίμης Πλέσσας | Τηλ. 694 7721629
Πολυχώρος Συνδετήρας | Αλ. Υψηλάντου 146 – Πάτρα

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Λεόνα
Σενάριο, σκηνοθεσία Ντάβεκ Καριθόσα. Μεξικό.
Η φτώχεια οδηγεί τη Λεόνα σε μία ακραία και απρόσμενη λύση που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή της και το μέλλον των παιδιών της. Παίρνοντας αυτήν την απόφαση αμφισβητεί όλες τις κοινωνικές και ηθικές της αξίες με δραστικό τρόπο.

Μετανάστευση
Σενάριο, σκηνοθεσία Γιαν Μπέγιεν. Βέλγιο.
Μια κομική-κυνική ματιά στους διάφορους τρόπους που οι οικονομικοί μετανάστες προσπαθούν να φτάσουν στον Βορρά, αλλά απωθούνται συνεχώς από την γραφειοκρατία, μέχρι που τελικά τα καταφέρνουν.

14:15
Σενάριο Νιλουφέρ Ουζουνάν, σκηνοθεσία Κενάν Σουμπάσι. Τουρκία.
Ένα δωδεκάχρονο κορίτσι παίζει ακορντεόν σε ένα φέρι μποτ στο Βόσπορο, περιμένοντας καρτερικά για κάποιο φιλοδώρημα, αλλά κανείς δεν της δίνει σημασία. Μόνο ένα νεαρό ζευγάρι, που κανείς δεν θα το περίμενε, της δίνει μια μικρή αμοιβή.​​

Προπαγάνδα
Σενάριο Νατάλια Βτουλκίνα Βλαντιμίρ Σινκαρένκο, σκηνοθεσία Νατάλια Βτουλκίνα. Ρωσία.
Ένας άνδρας πειραματίζεται φορώντας γυναικεία ρούχα για πρώτη φορά. Βιώνει μια κωμική σειρά από εξευτελισμούς και αποκαλύψεις που δείχνουν ότι οι επιλογές μας στη ζωή κατευθύνονται κυρίως από προπαγάνδα.

Μην έρχεστε στην Ευρώπη
Σενάριο, σκηνοθεσία Πόντους Γιόνεστρομ, Μίνα Λούντμπεργκ και Χάνα Πουσέτ. Σουηδία.
Οι δημιουργοί αυτού του ντοκιμαντέρ συναντούν πρόσφυγες που κατέφυγαν από τη Δημοκρατία του Κονγκό, στη γειτονική Ουγκάντα. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις το κινηματογραφικό συνεργείο έρχεται αντιμέτωπο με τις δικές του προκαταλήψεις για τις ζωές των προσφύγων και τη θέση της δικής τους χώρας σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα στην Ευρώπη.

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες
Σενάριο, σκηνοθεσία Φαμπιέν Γκορζάρ. Γαλλία.
1859. Η Αλεξίνα, μια ασκούμενη δασκάλα στη μονή όπου μεγάλωσε, πάσχει από ανυπόφορους πόνους. Μετά από μια εξέταση, ο γιατρός ανακαλύπτει ότι είναι ερμαφρόδιτη. Σύμφωνα με τη γνωμάτευσή του, επικρατεί το ανδρικό φύλο, άρα η Αλεξίνα είναι άνδρας. Επομένως, δεν έχει άλλη επιλογή παρά να φύγει από τη μονή όσο το δυνατόν συντομότερο, εγκαταλείποντας την καλύτερή της φίλη, Ενριέτ.

Το πράσινο σπίτι
Σενάριο Ρόμπιν Μπραντ, σκηνοθεσία Γουίλιαμ Ρ. Κούγκλαν. ΗΠΑ.
Οι Κόφμαν προσπαθούν να κερδίσουν μία νέα, φιλική προς το περιβάλλον κατοικία. Δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να πείσουν έναν ανάλγητο κυβερνητικό υπάλληλο ότι ο τρόπος ζωής τους τούς καθιστά κατάλληλους. Αλλά όταν ένα άλλο ζευγάρι τους ανταγωνίζεται για το ίδιο σπίτι, η μάχη της οικολογικής ανωτερότητας ξεκινάει.

Μια επίσκεψη
Σενάριο, σκηνοθεσία Αλαντίν Ασέμ.Αίγυπτος.
Ένας νεαρός φοιτητής φυλακίζεται για έξι μήνες, επειδή έκανε γκράφιτι. Μέσα στο κελί, γίνεται μέλος μιας αθώας φυλής νεαρών που περιμένει την επίσκεψη της Ελευθερίας.

Δείπνο για λίγους
Σενάριο, σκηνοθεσία Νάσσος Βακάλις. ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια του δείπνου το «σύστημα» δουλεύει σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή. «Θρέφει» αποκλειστικά τους λίγους που ηλιθιωδώς καταναλώνουν όλους τους πόρους, ενώ οι υπόλοιποι επιβιώνουν με τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι. Τι γίνεται όμως όταν δεν έχουν απομείνει παρά μόνο λιγοστές προμήθειες;
Μια αλληγορική απεικόνιση της κοινωνίας μας.​​

Η ηλικία της λογικής
Σενάριο, σκηνοθεσία Ματίλντ Πετί. Γαλλία.
Στον κόσμο του μικρού Πάμπλο, κάθε πολίτης επιλέγει την επαγγελματική του σταδιοδρομία, στην τρυφερή ηλικία των επτά ετών. Ο Πάμπλο και οι φίλοι του αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους γιατί μια τόσο βεβιασμένη απόφαση δεν μπορεί παρά να είναι απερίσκεπτη, λάθος ή ακόμα και καταστροφική. Αλλά τι λένε οι γονείς για όλα αυτά;​

Σπίτι: πεδίο μάχης
Σενάριο Γκέραρντ Μόλντικ, σκηνοθεσία Ρούμπεν Μπρόκις. Ολλανδία.
Μια οικογένεια σε κρίση. Ο βετεράνος πολέμου, Πέτερ, έχει γιατρέψει το τραύμα της αιχμαλωσίας του στο Ιράκ. Αλλά η σύζυγός του, Άννα, δεν φαίνεται να μπορεί να ξεφύγει από το άγχος του πολέμου. Όταν έρχεται η κόρη τους για να τους συστήσει το καινούργιο της αγόρι και τους ανακοινώνει τα σχέδιά τους, η Άννα χάνει τον έλεγχο…

Φινίτο
Σενάριο, σκηνοθεσία Μαουρίτσιο Μπάρτοκ και Γκαμπριέλ Ντ’Οράτσιο. Βραζιλία.
Σ’ έναν αυτοματοποιημένο κόσμο όπου η μαζική παραγωγή γίνεται με ακρίβεια από μηχανές, ένα ρομπότ αποκλίνει από τους κανόνες και προκαλεί την περιέργεια των συναδέλφων του.

Ο τρόμος του κενού
Σενάριο, σκηνοθεσία Ντάνιελ Σάντσες Τσαμόρο. Ισπανία.
Πώς μπορεί κανείς να γεμίσει το αναπόφευκτο κενό; Μπορεί μια μοντέρνα τηλεόραση να παίξει το ρόλο της κάθαρσης στο δράμα της καθημερινότητας; Μερικές φορές, το κενό μπορεί να είναι τρομακτικό, διδακτικό και αστείο ταυτόχρονα…

Τα Κάλαντα
Σενάριο, σκηνοθεσία Θάνος Ψυχογιός. Ελλάδα.
Είναι Παραμονή Χριστουγέννων στην Αθήνα. Ο δωδεκάχρονος Ανδρέας πηγαίνει από σπίτι σε σπίτι να πει τα κάλαντα. Δεν θέλει να κρατήσει τα χρήματα για τον εαυτό του, αλλά για να βοηθήσει την οικογένειά του σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Όμως ποτέ δε θα φανταζόταν μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο άνεργος πατέρας του για την οικογένειά του.

Καταιγιστικές συνεντεύξεις
Σενάριο, σκηνοθεσία Ναζ Όνεν. Τουρκία.
Στις 17 Φεβρουαρίου 2016, στην Άγκυρα, 30 τουλάχιστον άνθρωποι πέθαναν και 61 τραυματίστηκαν από έκρηξη βόμβας. Τούρκοι πολίτες μοιράζονται τις απόψεις και τις ανησυχίες τους σχετικά με την τραγική βομβιστική επίθεση.

Άμεση δράση; – Πίτσα
Σενάριο, σκηνοθεσία Ελευθέριος Ζαχαρόπουλος. Γαλλία.
Βρισκόμαστε στο τηλεφωνικό κέντρο άμεσης δράσης στο Παρίσι, όταν μία νεαρή γυναίκα τηλεφωνεί και ζητά απεγνωσμένα μία πίτσα. Μήπως είναι φάρσα; Κι αν όχι;

​​Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

κρISIS
Σενάριο, σκηνοθεσία Αλί Καρίμ Ομπάιντ. Ιράκ.
Ο Ασάντ έχασε τη γυναίκα του όταν ένα παγιδευμένο αμάξι εξερράγη στη Βαγδάτη. Αυτό το γεγονός, καθώς και ο φόβος για την ζωή του γιου του, τον οδήγησαν σε μια ακραία απόφαση: δε βγαίνει πλέον από το σπίτι προκειμένου να προστατεύσει τον μοναχογιό του, Φαντί. Εκείνος, ωστόσο, θέλει να πάει στο σχολείο, αλλά δεν το αποφασίζει μόνος του. Η Αλά, μια στενή οικογενειακή φίλη, είναι ο μοναδικός επισκέπτης στην απομόνωσή τους.

Η πένα
Σενάριο Σααντί Ρουντμπαράκι, σκηνοθεσία Αρμίν Κεσβαριπούρ. Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν.
Μια νεαρή κοπέλα παλεύει με τη γραφειοκρατία για να πάρει τα φάρμακα του πατέρα της.

Σπατάλη
Σενάριο, Γουίλιαμ Μπάρετ και Λούλου Ράζκα, σκηνοθεσία Ντόροθι Άλεν Πίκαρντ. Μεγάλη Βρετανία.
Βιώνοντας τη σύγχρονη πραγματικότητα των συμβάσεων μηδενικού ωραρίου και της προσωρινότητας εργασίας των ελεύθερων επαγγελματιών, τρεις νέοι απόφοιτοι φλερτάρουν με την σεξουαλική εργασία για να επιβιώσουν στο Λονδίνο. Αυτή η ταινία δείχνει πώς δημιουργούν ο καθένας μια περσόνα για να βρει δουλειά.​

Ριγέ
Σενάριο, σκηνοθεσία Μπαμπάκ και Μπεχνούντ Νικοί. Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν / ΗΠΑ.
Όλοι οι εργάτες ενός εργοστασίου έχουν εντολή να ζωγραφίζουν ρίγες σε κιβώτια. Η δουλειά γίνεται με τον συνηθισμένο αδιάφορο τρόπο, μέχρι που ξαφνικά ένας εργάτης αποφασίζει να ζωγραφίζει τα κιβώτια με διαφορετικό σχέδιο.

Πολίτες
Σενάριο, σκηνοθεσία Μαρκ Ναδάλ. Ισπανία.
Στην αρένα της ανεργίας, κάτω από συνθήκες βίαιες και άδικες, οι πολίτες στρέφονται ο ένας ενάντια στον άλλο. Άνθρωποι, όπως η Νόε που της έχουν κάνει έξωση, υποφέρουν λόγω της έλλειψης αποτελεσματικών νόμων.

Η βέργα
Σενάριο, σκηνοθεσία Μανσούρ Φορουζές. Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν.
Ο κος Νομπάρι είναι ένας δάσκαλος παλαιών αρχών που θέλει ν’ αλλάξει την απαρχαιωμένη και αυστηρή μέθοδο διδασκαλίας του. Αυτό είναι πολύ δύσκολο για τον κο Νομπάρι γιατί του αρέσει πολύ να τιμωρεί τους μαθητές του και δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του χωρίς την παλιά του βέργα. Αλλά στον μικρό Σααλμπάφ, τον απροσάρμοστο της τάξης, δεν αρέσει αυτή η αλλαγή.​​

Ζωές με αναστολή
Σενάριο, σκηνοθεσία Χοάο Μακούλ. Βραζιλία.
Πολλές γυναίκες τρόφιμων περιμένουν πολλά χρόνια, κάποιες για όλη τους τη ζωή, τον σύζυγό τους να γυρίσει. Ποιες είναι αυτές οι γυναίκες; Πώς τα καταφέρνουν; Ένα μπουφάν κι ένα ζευγάρι παπούτσια στη ντουλάπα, οι υποσχέσεις των αντρών τους στα γράμματά τους, ένα τραγούδι, οι αναμνήσεις της ομαλότητας που διακόπηκε απότομα, στοιχεία της καθημερινότητά τους, οι ζωές τους με αναστολή…

Η εγκατάσταση του φόβου
Σενάριο, σκηνοθεσία Ρικάρντο Λέιτε. Πορτογαλία.
Χτυπάει το κουδούνι. Μια γυναίκα ανοίγει την πόρτα. Είναι δύο άνδρες με ευγενικό χαμόγελο: «Καλή σας μέρα. Ήρθαμε να εγκαταστήσουμε τον φόβο».

Μία ιστορική χειραψία
Σενάριο, σκηνοθεσία Ορελιάν Λαπλάς. Γαλλία.
Ουάσιγκτον, 13 Σεπτεμβρίου 1993. Ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός, Γιτζάκ Ράμπιν, και ο ηγέτης της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, Γιάσερ Αραφάτ, δίνουν τα χέρια στο Λευκό Οίκο, αφού έχουν υπογράψει τις Συμφωνίες του Όσλο. Όλα είναι κανονισμένα εκτός από μία εξωφρενική λεπτομέρεια.

Μαίρη
Σενάριο Όλεγκ Ρασίντωφ, σκηνοθεσία Γκριγκόρι Κολομίτσεβ. Ρωσική Ομοσπονδία.
Ο γιος της Μαίρη λείπει από το σπίτι εδώ και μήνες, όταν τελικά εκείνη ανακαλύπτει την πικρή αλήθεια. Βρίσκεται στην Δημοκρατία της Ινγκουσετίας, στον βόρειο Καύκασο, διαπράττοντας τρομοκρατικές ενέργειες ενάντια στο Ομοσπονδιακό Κράτος. Έχει μόνο μια ευκαιρία να τον μεταπείσει για να γυρίσει πίσω: ένα σύντομο τηλεφώνημα υπό την παρακολούθηση της Ασφάλειας. Για τι (άλλο) μπορούν να μιλήσουν;

Θάνατος στον Πρόεδρο
Σενάριο, σκηνοθεσία Πέδρο Πατσέκο Αρλάντι. Ισπανία.
Ο Ραμόν, ένας οικοδόμος, που έχασε τη δουλειά του και την οικογένειά του λόγω της κρίσης στην οικοδομή, μηχανεύεται ένα περίπλοκο σχέδιο για να βάλει τέλος στην απελπισία του.

​Ο άνδρας του σπιτιού
Σενάριο, σκηνοθεσία Καρίμ Αγιαρί. Καναδάς.
Οι πολιτιστικές διαφορές και η θρησκευτική μισαλλοδοξία έρχονται στο προσκήνιο μέσα από την ιστορία μιας άλλοτε ευτυχισμένης οικογένειας. Μια ανοιχτόμυαλη μητέρα, ένας προκατειλημμένος πατέρας κι ένας μουσουλμάνος γείτονας- εραστής. Και στο επίκεντρο ένα εννιάχρονο αγόρι που φλερτάρει με τον ρατσισμό και αναζητά απεγνωσμένα απαντήσεις.

Οπτική γωνία
Σενάριο Άλι Αλμπαγιάτι, σκηνοθεσία Κάλεντ Αλμπαγιάτι. Ιράκ.
Δύο άνδρες διαφωνούν έντονα κι ετοιμάζονται να ξεκινήσουν πόλεμο. Κάθε διαφωνία όμως είναι θέμα οπτικής γωνίας.

Έφλιν
Σενάριο, σκηνοθεσία Μπουράκ Μπέρκε Ερντέμ. Τουρκία.
Η ιστορία της μικρής Έφλιν και της μητέρας της που κατέφυγαν στην Τουρκία για να γλυτώσουν από τη φρίκη του πολέμου που μαίνεται στη χώρα τους.

Ένα μέρος
Σενάριο, σκηνοθεσία Ιβάν Φερνάντες Ντε Κορντομπα. Ισπανία.
Ένας Άραβας πρόσφυγας πρέπει να καταρρίψει τις προκαταλήψεις μιας ευρωπαϊκής οικογένειας, προκειμένου να επισκευάσει το αμάξι του και να φτάσει στον προορισμό του.

Munitionnettes
Σενάριο, σκηνοθεσία Λάρα Κοστέλ. Γαλλία.
Αφού έλαβαν ένα επίσημο γράμμα που ανακοινώνει τον θάνατο των συζύγων τους στο πεδίο της μάχης, οι εργάτριες ενός εργοστασίου που παράγει βόμβες, αποφασίζουν να κάνουν τη δική τους ειρηνική και σέξι επανάσταση.

Σιρίλο
Σενάριο, σκηνοθεσία Ρούμπεν Σάινς. Ισπανία.
Ο Σιρίλο, ένας σαρανταπεντάχρονος άνδρας, είναι πολλά χρόνια άνεργος. Ένα πρωί αποφασίζει να πάει στον ΟΑΕΔ και να πάρει την κατάσταση στα χέρια του…

IPAS_poster_SYNDETIRAS

Tagged with:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 1768 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθηµερινά απόψεις και θέµατα για τις τέχνες, το περιβάλλον, τα ταξίδια, την ιστορία, την ανάδειξη της δηµιουργικότητας και της πρωτοτυπίας, ιδέες για τον ελεύθερο χρόνο αλλά και σχολιασµός επιλεγµένων στιγµών της επικαιρότητας. Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top