tetartopress

«Υφαίνοντας» το έργο του Παπαδιαμάντη…

papadiamantis4


Τρεις γυναίκες αναζητούν τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη, την ερωτική αποτύπωση των κειμένων του και τέλος τον ίδιο τον Παπαδιαμάντη. Ονειρεύονται πάνω σε άσπρα κύματα, μας προκαλούν να κολυμπήσουμε μαζί τους και να γνωρίσουμε την μετάβαση από την αθώα εφηβεία στην φθορά της ωριμότητας, να μιλήσουμε την γλώσσα του, να δούμε να «αιωρούνται» άνθρωποι άλλων εποχών και να αναζητήσουμε τον Παπαδιαμάντη μέσα από τα κείμενα του.

Η παράσταση «Παπαδιαμάντη αναζήτησις» βασισμένη σε τρία κείμενα του Παπαδιαμάντη (Όνειρο στο κύμα, Το μοιρολόγι της φώκιας και Το χριστόψωμο) έξοχα «συνυφασμένη» από τον σκηνοθέτη Κωσταντή Μιζάρα μας αποδίδει μία συναρμογή από τα έργα αυτά και μας τοποθετεί στον κόσμο του Παπαδιαμάντη. Έναν κόσμο που για να τον αφουγκραστείς, χρειάζεται να εμβαθύνεις στην αποτύπωσή του όπως αυτή έχει αποδοθεί από τον ίδιο τον συγγραφέα. Τα κείμενα του Παπαδιαμάντη στα οποία βασίζεται η παράσταση είναι ενδεικτικά για το ρόλο που έπαιξαν στη ζωή του και στη διαμόρφωση του κόσμου του. Δεν είναι τυχαίο ότι στην προτομή του στην Σκιάθο βρίσκονται τα λόγια από Το Μοιρολόγι της Φώκιας «Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό τα πάθια και οι καημοί του κόσμου».

papadiamantis3


Το έργο ξεκινά με τις τρεις κοπέλες να αφηγούνται τις σκέψεις τους για τον Παπαδιαμάντη. Η πρώτη μιλά για τον ίδιο, η δεύτερη για την γλώσσα του -την αποσαφηνίζει στα δύσκολα σημεία- και η τρίτη μιλά μέσα από το έργο του.

Σε χρόνο προγενέστερο της αφήγησης, τα τρία κορίτσια, αποδίδουν παραστατικά τα σημαίνοντα και εμβαθύνουν στα σημαινόμενα. Το πέρασμα από την μία κατάσταση στην άλλη και στην κορύφωση του κάθε έργου, αποδίδεται με μεικτή αφήγηση και μετασχηματίζεται σε ένα έργο.

papadiamantis2


Η απόδοση των τριών κοριτσιών, αγγίζει τα όρια των performers καθώς στην παράσταση τις βλέπουμε να αιωρούνται, να κολυμπούν και να σκαρφαλώνουν σε βράχους και όλα αυτά συμβαίνουν χρησιμοποιώντας απλά λευκά υφάσματα. Σε πολλαπλούς ρόλους βγάζουν ένα ευχάριστο συναίσθημα, με τον τρόπο που χρησιμοποιούν την καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη σε ολόκληρο το έργο και με ευρηματικό τρόπο μεταφέρουν το φυσικό χρόνο της ιστορίας και τη πλήρη αποτύπωση των συναισθημάτων των ηρώων.

Η ηθογραφία των ηρώων του κάθε έργου διαφαίνεται ξεχωριστά και αποδίδονται πολύ καλά τα μηνύματα των τριών αυτών έργων – η αντίθεση του τότε με το τώρα στο Όνειρο στο Κύμα, ο θάνατος και ο πόθος όπως σκιαγραφείται στο Μοιρολόγι της Φώκιας και τα λαογραφικά στοιχεία με τον τρόπο που αποτυπώνονται στο Χριστόψωμο.

Ο Παπαδιαμάντης δεν είναι «εύκολος». Η αναζήτησή του όμως και η συνάντηση μαζί του είναι κάτι που σίγουρα αξίζει να κάνουμε. Στην παραγωγή του Θεάτρου Act και της ομάδας Κάνθαρος, η αναζήτηση αυτή γίνεται με ένα τρόπο φρέσκο, σύγχρονο, ζωντανό και η συνάντηση μαζί του είναι τόσο άμεση που μας ανοίγει διάπλατα την πόρτα στον κόσμο του.

[wc_box color=”secondary” text_align=”left”]
Ταυτότητα Εκδήλωσης


[wc_fa icon=”calendar” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Ημερομηνία:
21, 22, 23, 26, 28, 29, 30 Δεκεμβρίου 2017 και 4, 5, 6, 7 Ιανουαρίου 2018, ώρα 21:30
Διάρκεια Παράστασης: 60’

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία Κωσταντής Μιζάρας. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Ζαχαρή Αχιλλεοπούλου, Σοφία Νικολετάκη, Ευτυχία Χρυσοβέργη.

[wc_fa icon=”map-marker” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Τοποθεσία:
Θέατρο act, Σκάλες Γεροκωστοπούλου 65, Πάτρα

[wc_fa icon=”ticket” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Εισιτήρια:
12 ευρώ (ολόκληρο), 8 ευρώ (μειωμένο), 6 ευρώ (θεατρολόγων, φοιτητών δραματικών σχολών)

[wc_fa icon=”home” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Προπώληση:
Στο ταμείο του θεάτρου


[wc_fa icon=”phone” margin_left=”” margin_right=””][/wc_fa] Πληροφορίες / Κρατήσεις:
2610272037 & 6936122263 | facebook event

[/wc_box]

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
«Νώε» - Παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη στην Πάτρα

«Νώε» – Παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη στην Πάτρα

Οι εκδόσεις Κίχλη και το βιβλιοπωλείο Πίξελ Books μας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη «Νώε» την Τετάρτη ...
Ρέα Γαλανάκη «Πού ζει ο λύκος;»

Ρέα Γαλανάκη «Πού ζει ο λύκος;»

Είναι λεπτή, σχεδόν αόρατη, η γραμμή που μετατρέπει εντός μας ένα σημαντικό βίωμα σε ιστορικό γεγονός. Χωρίς να την ενδιαφέρει ...
Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης «Το χιόνι των Αγράφων»

Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης «Το χιόνι των Αγράφων»

Κυκλοφορεί η τέταρτη έκδοση του μυθιστορήματος του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη «Το χιόνι των Αγράφων», ενός βιβλίου που επαινέθηκε από την κριτική, ...
«Μπρανκαλεόνε» - Νέο άλμπουμ από τον Παύλο Παυλίδη

«Μπρανκαλεόνε» – Νέο άλμπουμ από τον Παύλο Παυλίδη

«Ο μάγος Μπρανκαλεόνε θα μπορούσε να είναι κάποιο φανταστικό πρόσωπο. Όμως είναι απολύτως υπαρκτό. Πρόκειται για τον αγαπημένο μου φίλο ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 111 Άρθρα

Ο Δημήτριος Ζαπάντης είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΒΑ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με θέμα «Το αρχαίο θέατρο και η πρόσληψη του» του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΜΑ). Συνεργάζεται από το 2016 ως κριτικός θεάτρου με την διαδικτυακή εφημερίδα tetartopress.gr, και το ηλεκτρονικό περιοδικό youfly.com. Είναι επισκέπτης αρθρογράφος στους Atheniantimes και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό Θεατρογραφίες. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζονται γύρω από το αρχαίο δράμα και την πρόσληψή του, το πεδίο των gender studies, την δραματουργική ανάλυση του σύγχρονου θεάτρου καθώς και τη σύγχρονη σκηνική αποτύπωση αρχαίων παραστάσεων. Είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών | [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top