Τέταρτο
Δεν υπάρχουν σχόλια 330 Προβολές

«Υφαίνοντας» το έργο του Παπαδιαμάντη…

papadiamantis2

papadiamantis4


Τρεις γυναίκες αναζητούν τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη, την ερωτική αποτύπωση των κειμένων του και τέλος τον ίδιο τον Παπαδιαμάντη. Ονειρεύονται πάνω σε άσπρα κύματα, μας προκαλούν να κολυμπήσουμε μαζί τους και να γνωρίσουμε την μετάβαση από την αθώα εφηβεία στην φθορά της ωριμότητας, να μιλήσουμε την γλώσσα του, να δούμε να «αιωρούνται» άνθρωποι άλλων εποχών και να αναζητήσουμε τον Παπαδιαμάντη μέσα από τα κείμενα του.

Η παράσταση «Παπαδιαμάντη αναζήτησις» βασισμένη σε τρία κείμενα του Παπαδιαμάντη (Όνειρο στο κύμα, Το μοιρολόγι της φώκιας και Το χριστόψωμο) έξοχα «συνυφασμένη» από τον σκηνοθέτη Κωσταντή Μιζάρα μας αποδίδει μία συναρμογή από τα έργα αυτά και μας τοποθετεί στον κόσμο του Παπαδιαμάντη. Έναν κόσμο που για να τον αφουγκραστείς, χρειάζεται να εμβαθύνεις στην αποτύπωσή του όπως αυτή έχει αποδοθεί από τον ίδιο τον συγγραφέα. Τα κείμενα του Παπαδιαμάντη στα οποία βασίζεται η παράσταση είναι ενδεικτικά για το ρόλο που έπαιξαν στη ζωή του και στη διαμόρφωση του κόσμου του. Δεν είναι τυχαίο ότι στην προτομή του στην Σκιάθο βρίσκονται τα λόγια από Το Μοιρολόγι της Φώκιας «Σαν να’ χαν ποτέ τελειωμό τα πάθια και οι καημοί του κόσμου».

papadiamantis3


Το έργο ξεκινά με τις τρεις κοπέλες να αφηγούνται τις σκέψεις τους για τον Παπαδιαμάντη. Η πρώτη μιλά για τον ίδιο, η δεύτερη για την γλώσσα του -την αποσαφηνίζει στα δύσκολα σημεία- και η τρίτη μιλά μέσα από το έργο του.

Σε χρόνο προγενέστερο της αφήγησης, τα τρία κορίτσια, αποδίδουν παραστατικά τα σημαίνοντα και εμβαθύνουν στα σημαινόμενα. Το πέρασμα από την μία κατάσταση στην άλλη και στην κορύφωση του κάθε έργου, αποδίδεται με μεικτή αφήγηση και μετασχηματίζεται σε ένα έργο.

papadiamantis2


Η απόδοση των τριών κοριτσιών, αγγίζει τα όρια των performers καθώς στην παράσταση τις βλέπουμε να αιωρούνται, να κολυμπούν και να σκαρφαλώνουν σε βράχους και όλα αυτά συμβαίνουν χρησιμοποιώντας απλά λευκά υφάσματα. Σε πολλαπλούς ρόλους βγάζουν ένα ευχάριστο συναίσθημα, με τον τρόπο που χρησιμοποιούν την καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη σε ολόκληρο το έργο και με ευρηματικό τρόπο μεταφέρουν το φυσικό χρόνο της ιστορίας και τη πλήρη αποτύπωση των συναισθημάτων των ηρώων.

Η ηθογραφία των ηρώων του κάθε έργου διαφαίνεται ξεχωριστά και αποδίδονται πολύ καλά τα μηνύματα των τριών αυτών έργων – η αντίθεση του τότε με το τώρα στο Όνειρο στο Κύμα, ο θάνατος και ο πόθος όπως σκιαγραφείται στο Μοιρολόγι της Φώκιας και τα λαογραφικά στοιχεία με τον τρόπο που αποτυπώνονται στο Χριστόψωμο.

Ο Παπαδιαμάντης δεν είναι «εύκολος». Η αναζήτησή του όμως και η συνάντηση μαζί του είναι κάτι που σίγουρα αξίζει να κάνουμε. Στην παραγωγή του Θεάτρου Act και της ομάδας Κάνθαρος, η αναζήτηση αυτή γίνεται με ένα τρόπο φρέσκο, σύγχρονο, ζωντανό και η συνάντηση μαζί του είναι τόσο άμεση που μας ανοίγει διάπλατα την πόρτα στον κόσμο του.

Ταυτότητα Εκδήλωσης


Ημερομηνία:
21, 22, 23, 26, 28, 29, 30 Δεκεμβρίου 2017 και 4, 5, 6, 7 Ιανουαρίου 2018, ώρα 21:30
Διάρκεια Παράστασης: 60’

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία Κωσταντής Μιζάρας. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Ζαχαρή Αχιλλεοπούλου, Σοφία Νικολετάκη, Ευτυχία Χρυσοβέργη.

Τοποθεσία:
Θέατρο act, Σκάλες Γεροκωστοπούλου 65, Πάτρα

Εισιτήρια:
12 ευρώ (ολόκληρο), 8 ευρώ (μειωμένο), 6 ευρώ (θεατρολόγων, φοιτητών δραματικών σχολών)

Προπώληση:
Στο ταμείο του θεάτρου


Πληροφορίες / Κρατήσεις:
2610272037 & 6936122263 | facebook event

 


Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 36 Άρθρα

Δημήτρης Ζαπάντης. Γεννήθηκα πριν 38χρόνια στο κάστρο της Πάτρας, ακόμα εκεί είμαι και ατενίζω την αγαπημένη μου πόλη από ψηλά. Ξεκίνησα να σπουδάζω θεατρολογία, στο πανεπιστήμιο της και διάγω βίον ήρεμον και οικογενειακόν τρόπον τινά. Όνειρό μου είναι να γίνω «κάποιος». Μόλις μεγαλώσω και νοικοκυρευτώ θα τα καταφέρω... | dimzap52@gmail.com

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top