Τέταρτο
95 Προβολές

Η Γιορτή μόλις άρχισε!

Chinas_van_Goghs

Οι Βαν Γκογκ της Κίνας / Χάιμπο Γιου, Κίκι Τιανκί Γιου




Η πρώτη μέρα μου στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκυμανταίρ τα είχε όλα: μια Αμαζόνα μάνα (Amazona), δυο φυλακισμένες «αδερφές» (Prison Sisters), Κινέζους… βαν Γκογκ (China’s Van Goghs), Μπραζιλιάνικο κινηματογράφο, που πηγαίνει αντίστροφα στον χρόνο και μεγαλώνοντας γίνεται όλο και πιο… νέος (Cinema Novo) και τον πεινασμένο για αξιοπρέπεια επαναστάτη, που σημάδεψε την εφηβική μου ηλικία και με κόλλησε την πείνα για Ελευθερία (Bobby Sands: 66 Days).

Η πρώτη μέρα μου στο Φεστιβάλ τα είχε, σχεδόν, όλα: μια κόρη, που δημιουργεί μια ταινία, όχι για να κερδίσει βραβεία (!), όπως λέει η μητέρα της, αλλά για να κερδίσει τον χαμένο χρόνο της κοινής ζωής, που δεν έζησαν και να κατανοήσει τον δαίμονα της αιώνιας περιπλάνησης, μια χώρα, σαν το Αφγανιστάν, που έχει Υπουργείο Γυναικών, αλλά απολύτως κανέναν σεβασμό στις γυναίκες, έναν γιό (Eryk Rocha), που βουτάει βαθιά στην θάλασσα του Νέου (Μπραζιλιάνικου Σινεμά) για να βρει όλα τα φοβερά παιδιά του Μπραζιλιάνικου Νέου Κύματος και, πάνω απ΄όλους, τον φοβερό και τρομερό πατέρα του (o Eryk ήταν μόλις τριών χρόνων, όταν ο εμβληματικός πατέρας του, ο Glauber Rocha, άφηνε για πάντα πίσω του Θεό και Διάβολο και μετακόμιζε στην Γη του Ηλίου).

AMAZONA_2

Αμαζόνα / Κλερ Βάισκοπφ, Νίκολας φαν Χέμελραϊκ

Η πρώτη μέρα μου στο Φεστιβάλ είχε υπερβολική δόση ντοκυμανταίρ, αλλά όχι τόσο υπερβολική δόση κινηματογράφου. Έμοιαζε πολύ με τα αντίγραφα των Κινέζων βαν Γκογκ: όσο πιο πολύ πλησιάζουν, τόσο περισσότερο θα απομακρύνονται από το αυθεντικό.

Από την πρώτη μέρα μου στο Φεστιβάλ ένοιωσα, για ακόμα μια φορά, ότι βρίσκομαι στο σωστό μέρος, την σωστή στιγμή.

Η μεγάλη των πραγματικών εικόνων γιορτή μόλις άρχισε!

prison_sisters_2

Αδελφές στη φυλακή / Νιμά Σαρβεστανί

Bobby_Sands2

Μπόμπι Σαντς: 66 μέρες / Μπρένταν Τζ. Μπερν

Cinema_Novo3

Σίνεμα Νόβο / Έρικ Ρόσα


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 23 Άρθρα

Νικόλαος Ε. Καββαδίας. Εθισμένος στις Κινούμενες Εικόνες και την Στρογγυλή Θεά. Από επιλογή ραδιοφωνικός παραγωγός, κατά περίσταση κινηματογραφικός "κριτικός" κι από ανάγκη διοργανωτής κινηματογραφικών προβολών. Βλέπει τα πάντα διά "γυμνού οφθαλμού" κι ακόμα ψάχνει τον δρόμο της επιστροφής στην παιδική αλάνα. Σαν πραγματικό κουρέλι τραγουδάει ακόμα.

RELATED ARTICLES

Back to Top