tetartopress

Το δικό µου Ionian Queen

ionian queen

 

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν το πρόλαβα στις «δόξες» του, τότε που έκανε το δροµολόγιο Πάτρα – Brindisi και εθεωρείτο ένα από τα πολυτελέστερα και πιο σύγχρονα πλοία της Αδριατικής. Το γνώρισα δεµένο, ακίνητο, χωρίς επιβάτες και πλήρωµα, να σαπίζει µέρα µε την ηµέρα όλο και περισσότερο, ένα πλοίο-φάντασµα. Μέρα – νύχτα εκεί, στη δεξιά πλευρά του Μόλου. Το έβλεπα από το γραφείο, το έβλεπα καθώς περπάταγα, καθώς έπινα τον καφέ µου στην οδό Αγ. Νικολάου, καθώς περίµενα να ξεκινήσει το τρένο για τον Άγ. Βασίλη.

Ως εργαζόµενος σε ναυτιλιακό – τουριστικό γραφείο, εδώ και 2 χρόνια λάµβανα κάθε απόγευµα από το Λιµεναρχείο την ηµερήσια αγκυροβολία της επόµενης ηµέρας για τους δυο Λιµένες της Πάτρας (Παλαιό και Νέο) και κάθε µέρα έβλεπα το ίδιο πράγµα: «ΙONIAN QUEEN παραµονή, θέση 7-8-9 Βορείου Λιµένα». Άρχισε να µε ενοχλεί αυτή η λεπτοµέρεια, περισσότερο ίσως από το ίδιο το θέαµα. Ένα κατασχεµένο, παρατηµένο πλοίο να καταλαµβάνει τρεις θέσεις ελλιµενισµού και να σαπίζει στην κεντρικότερη θέση του Μόλου, µπροστά στην Πλατεία Τριών Συµµάχων, µέσα στην καρδιά του εµπορικού και ιστορικού κέντρου της Πάτρας, δίπλα στο Σιδηροδροµικό Σταθµό. Σκεφτόµουν ότι βρίσκεται σε ένα µέρος που έπρεπε («κανονικά») να δένουν µεσαίου µεγέθους κρουαζιερόπλοια και µεγάλα γιότ και οι επιβάτες τους να διοχετεύονται ακριβώς στα σηµεία ενδιαφέροντος και στην αγορά της πόλης.

Ακόµα και από αισθητικής άποψης, έστω και αν είναι καθαρά υποκειµενικό θέµα, υπήρχε κάτι εντελώς λάθος στο όλο σκηνικό. Πολύ διαφορετικό είναι ένα πλοίο ζωντανό, µε αναµµένες µηχανές, που «καπνίζει», φορτώνει και ξεφορτώνει επιβάτες και οχήµατα, σφυρίζει, φεύγει και επιστρέφει, από ένα ακινητοποιηµένο κουφάρι. Στη µια περίπτωση έχουµε ένα ζωντανό οργανισµό και στην άλλη ένα πτώµα! Η σύγκριση τους τελευταίους µήνες µε τα πλοία που εκτελούν το δροµολόγιο της Σάµης και δένουν ακριβώς απέναντι είναι αποκαλυπτική!

Τώρα όλη αυτή η ιστορία, που κράτησε τρία χρόνια τέλειωσε. Το πλοίο αγοράστηκε από µια σηµαντική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία που ανακοίνωσε ότι θα το συντηρήσει, θα το µετονοµάσει και θα το δροµολογήσει µάλλον στην πρώτη της γραµµή εξωτερικού, χωρίς να είναι ακόµα σίγουρες οι λεπτοµέρειες, καθώς εκκρεµούν πάντα γραφειοκρατικά θέµατα και άδειες. Θα περάσει ίσως λίγος χρόνος µέχρι το Ionian Queen, υπό το νέο όνοµα «Νήσος Σάµος» να κάνει και πάλι ταξίδι. Το αν είναι αξιόπλοο ή όχι µετά από 3 χρόνια ακινησίας θα το αποφασίσουν οι αρµόδιες επιτροπές του Ελληνικού Νηογνώµονα, ό,τι και να λέµε οι υπόλοιποι «αµύητοι».

Το βράδυ της 14ης ∆εκεµβρίου 2015, το πλοίο αποµακρύνθηκε ρυµουλκούµενο από το Μόλο. Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Η απελευθέρωση των θέσεων ελλιµενισµού του πρέπει να συνδυαστεί είτε µε χρήση τους από άλλα, ενεργά πλοία είτε µε κάποια χρηστική παρέµβαση ενταγµένη στην όλη φιλοσοφία περί απόδοσης του παρακτίου µετώπου στους κατοίκους της πόλης, που συζητείται και ξανασυζητείται τα τελευταία χρόνια.

Το «Νήσος Σάµος» θα είναι πάντα ευπρόσδεκτο στην Πάτρα, ως µια ζωντανή οντότητα που θα µεταφέρει επιβάτες και εµπορεύµατα από και προς την Ιταλία (αν η νέα πλοιοκτήτρια εταιρία του επιλέξει να το κάνει κάποια στιγµή στο µέλλον), ως ένα ακόµα σηµείο σύνδεσης της πόλης µε την Ευρώπη και τον κόσµο. Οι µέρες της ακινησίας του θα αποτελέσουν ένα κακό όνειρο, το οποίο σε λίγο καιρό δε θα θυµάται κανείς. Θέλω να πιστεύω ότι οι καλύτερες µέρες, οι «δόξες» και για το πλοίο και φυσικά για το λιµάνι είναι µπροστά!

(Φωτογραφία από την ιστοσελίδα www.nautilia.gr)

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι

«Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι» – Πρεμιέρα στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το νέο ντοκιμαντέρ «Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι» θα κάνει διαδικτυακή πρεμιέρα στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με online προβολές στο τμήμα ...
1822-1895 Από τον Λουί στον Παστέρ

Πάτρα: «1822-1895 Από τον Λουί στον Παστέρ» – Έκθεση στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας

Περιοδική Έκθεση με τίτλο «1822-1895 Από τον Λουί στον Παστέρ» διοργανώνεται από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών ...
12 Χρόνια Τέχνη κι Ελευθερία στο Εμπρός

12 Χρόνια Τέχνη κι Ελευθερία στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός

20-26 Φεβρουαρίου 2024. Εβδομάδα υπεράσπισης του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός. Αναλυτικά το κάλεσμα: Όλες και όλοι εμείς οι καλλιτέχνες ακτιβιστές και ...
«Πλάνο 75» της Τσι Χαγιακάουα - Πόσο απέχει η δυστοπία της εθελοντικής ευθανασίας για τους ηλικιωμένους;

«Πλάνο 75» της Τσι Χαγιακάουα – Πόσο απέχει η δυστοπία της εθελοντικής ευθανασίας για τους ηλικιωμένους;

«Πλάνο 75» (Plan 75). Σκηνοθεσία: Τσι Χαγιακάουα. Πρωταγωνιστούν: Τσιέκο Μπάισο, Χαγιάτο Ισομούρα, Στεφανί Αριάν, Γιουούμι Καγουάι. Ιαπωνία, 2022. Ο Τάρο ...

Back to Top