tetartopress

Λοξοδρομίες 22 Μαρτίου 2023


Το 1597 ο διάσημος Ιταλός ζωγράφος  Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζο φιλοτέχνησε την περίφημη ελαιογραφία της Μέδουσας, ζωγραφισμένη σε κυρτό ξύλο, πιθανόν για διάκοσμο ασπίδας. Η Μέδουσα ήταν μια παραγγελία του Καρδινάλιου Φραντζέσκο Μαρία Ντελ Μόντε για δώρο προς τον Μέγα Δούκα της Τοσκάνης, Φερδινάνδο των Μεδίκων.

Γεννημένος στο Μιλάνο τον Σεπτέμβριο του 1571 Ο Καραβάτζο δημιούργησε πλήθος έργων με πιο χαρακτηριστικά τους πίνακες με θεματολογία από θρησκευτικές σκηνές, στους οποίους η απόδοση των αγίων με ανθρώπινα χαρακτηριστικά θεωρήθηκε πρωτοποριακή και ταυτόχρονα ασεβής για τον κόσμο της ύστερης ευρωπαϊκής Αναγέννησης.

Ο Καραβάτζο, πέρα από τις καλλιτεχνικές  του ικανότητες, ήταν ένας οξύθυμος άνθρωπος και είχε συχνά μπλεξίματα σε καυγάδες. Το 1606 καταδικάστηκε σε θάνατο για την δολοφονία με μαχαίρι ενός νεαρού, αλλά διέφυγε στην Μάλτα και στην συνέχεια στη Νάπολι προκειμένου να αποφύγει την ποινή. Τελικά ο Καραβάτζο βρέθηκε στο λιμάνι του Πόρτο Έρκολε όπου φέρεται να εξαγόρασε την ποινή του λίγους μήνες πριν βρεθεί νεκρός, τον Ιούλιο του 1610, πιθανότατα από μια σοβαρή ασθένεια. Μια μαρτυρία για τον Καραβάτζο από το 1597, τον περιέγραφε τον ως “έναν γεροδεμένο νεαρό, με μαύρα μούσια, πυκνά φρύδια και μαύρα μάτια, μακριά μαύρα μαλλιά, που φορούσε μαύρα ρούχα, βρώμικα και με τρύπιες κάλτσες”. Την περιγραφή την έδωσε ένας κουρέας ονόματι Λούκα και πιθανότατα δεν είχε καμία συγγένεια με τον Κλάρενς τον μπαρμπέρη που υποδύθηκε τέσσερις αιώνες αργότερα ο Έντι Μέρφι σε μια από τις κλασικές απίστευτες μεταμφιέσεις του στην ταινία “Coming to America”, η οποία κυκλοφόρησε το 1988 στην Ελλάδα με τον ευφάνταστο τίτλο “Ο Πρίγκιπας της Ζαμούντα”.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

«Για τον Belal, δικαιωθήκαμε στο δικαστήριο, αφού αυτό διαπίστωσε ότι υπήρξε παράβαση. Πολλοί άνθρωποι δεν δικαιώνονται και αυτό δείχνει ότι ...
Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Τα μέλη του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων - Πλαζ Αγυιάς, επισκέφθηκαν την Τετάρτη 10 Απριλίου το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο ...
Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετά από χρόνια, τα βράχια των Μετεώρων φιλοξενούν και πάλι ζευγάρι Ασπροπάρηδων. Πριν από δύο εβδομάδες, λίγες ημέρες μετά τον ...
SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και η ερευνητική δημοσιογραφική ομάδα The Manifold ανακοινώνουν την έναρξη του έργου ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 507 Άρθρα

Ονομάζομαι zgur, γεννήθηκα στα Γιάννενα το 1982 και σχεδιάζω κόμικ από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου. Κατά κόσμον είμαι Πολιτικός Μηχανικός αλλά τις νύχτες ντύνομαι καρτου-νύστας και ασκώ το χόμπι μου με ερασιτεχνική ευλάβεια.Μετά από χρόνια κολλήματος σκίτσων σε τοίχους και δρόμους στην Πάτρα που σπούδασα και μεγάλωσα, στη Θεσσαλονίκη, στην οποία διαμένω τώρα, και στην Αθήνα, το καλοκαίρι του 2019 μπήκα για πρώτη φορά στον κόσμο των social media και άρχισα να μοιράζομαι τα σκίτσα μου και διαδικτυακά. Στα τέλη του 2019 προχώρησα στις δύο πρώτες μου αυτοεκδόσεις με αυτοτελή στριπάκια, μια με τίτλο "Desperate Superheroes" και μια με τίτλο "Alcoholy Nights", ενώ τον Ιουνιο του 2020 προχώρησα και στην αυτοέκδοση ενός τρίτου άλμπουμ με τίτλο "Μάθε Τέχνη κι Άστηνε" . Αlea jacta est, λοιπόν για να προδώσω και τις επιρροές μου και πλέον έχω βάλει πλώρη για επόμενες αυτοεκδόσεις κόμικ, χωρίς να ξεχνάω τους δρόμους που είναι πάντοτε το σημείο μοιράσματος των αγαπημένων μου στριπ. | [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top