tetartopress

35 Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου | Πρόγραμμα Αφιερώματα

Metronom - 35o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Metronom - 35o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου


Ξεκινά την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου,  στους κινηματογράφους Έλλη & Ανδόρα. Δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα εδώ.

Προ-έναρξη του φεστιβάλ, την Τετάρτη 23/11, στον κινηματογράφο Studio New Star Art Cinema με την προβολή της βωβής ταινίας «Ο Τελευταίος των Ανθρώπων»(Der Letzte Mann). Συνοδεύουν live οι μουσικοί: Νίκος Πλάτανος (πιάνο), Νίκος Παπαιωάννου (βιολοντσέλο), Φώτης Σιώτας (βιολί)

Der Letzte Mann


«Ο Τελευταίος των Ανθρώπων»

Γερμανία/Germany – 1924 – Ασπρόμαυρη/B&W, Βωβή/Silent – 90’

Σκην./Dir.: F.W. Murnau | Σεν./Scr.: Carl Mayer | Φωτ./Cin.: Karl Freund | Μοντ./Ed.: Elfi Böttrich | Μουσ./Mus.: Giuseppe Becce | Ηθ./Cast: Emil Jannings, Maly Delschaft, Max Hiller, Emilie Kurz, Hans Unterkircher, Georg John, Emmy Wyda | Παρ./Prod.: Erich Pommer

Ένας ηλικιωμένος θυρωρός αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την περιφρόνηση των φίλων, των γειτόνων του και της κοινωνίας, μετά την απόλυσή του από την “αξιόλογη”, για τα δεδομένα της εποχής, δουλειά του σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο.

*Η πρώτη “dolly” (ή αλλιώς, η συσκευή που επιτρέπει σε μια κάμερα να κινείται κατά τη διάρκεια μιας λήψης) δημιουργήθηκε για αυτήν την ταινία. Το συνεργείο το κατάφερε χρησιμοιποιώντας… ένα καροτσάκι μωρού.

Μια ενδιαφέρουσα ανάλυση των τεχνικών αφήγησης στην ταινία του F. W. Murnau


Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

 

Black Stone

Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 87’

Σκηνοθεσία: Σπύρος Ιακωβίδης | Σενάριο: Ziad Semaan, Σπύρος Ιακωβίδης  Φωτογραφία: Ανδρέας Λάσκαρης | Μοντάζ: Ιωάννα Πογιαντζή | Ήχος: Νίκος Έξαρχος | Ηθοποιοί: Ελένη Κοκκίδου, Julio Γιώργος Κατσής, Kevin Zans Ansong, Αχιλλέας Χαρίσκος | Παραγωγή: Μαρία Κοντογιάννη

Δύο κινηματογραφιστές πέφτουν τυχαία πάνω στη Χαρούλα, μια απελπισμένη, υπερπροστατευτική Ελληνίδα μάνα, η οποία αναζητά τον γιο της. Όταν αυτός κατηγορείται για απάτη, η Χαρούλα ξεκινάει μαζί με τον άλλο ανάπηρο γιο της και έναν Eλληνο-Aφρικανό ταξιτζή για να τον φέρει πίσω στο σπίτι… Τότε έρχεται αντιμέτωπη για πρώτη φορά με το ποιος είναι πραγματικά.

*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου έλαβε το Βραβείο Καλύτερου Έλληνα Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη από τα Βραβεία Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, διάκριση που μοιράστηκε με την Ασημίνα Προέδρου για την ταινία «Πίσω από τις Θημωνιές». Στο ίδιο φεστιβάλ, η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από τα Βραβεία Νεότητας Φοιτητών Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης.


Καθαρτήριο

 

Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 95’

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος | Σενάριο: Βασίλης Μαζωμένος, Βασίλης Γουδέλης | Φωτογραφία: Φώτης Μήτσης | Μοντάζ: Αλέξανδρος Χριστάρας, Εύη Λόη | Μουσική: DNA | Ηθοποιοί: Μαρία Ζορμπά, Θοδωρής Κατσαφάδος, Γιάννης Κοκιασμένος, Κώστας Μπάρας, Νεφέλη Κουρή, Βαγγέλης Ψωμάς, Ανδρέας Νάτσιος, Αγγελική Καρυστινού, Adrian Frieling, Ηλέκτρα Γεννατά, Νίκος Παντελίδης, Θανάσης Χαλκιάς,  Μαρία Καρακίτσου, Χρήστος Ζαχάρωφ, Δημήτρης Φουρλής, Χριστίνα Σωτηρίου, Στέφανος Κακαβούλης, Αλέξιος Κοτσώρης, Δημήτρης Σιγανός, Natalie Pawloff, Κατερίνα Τσάση, Δημήτρης Μωραΐτης, Άννα Γούλα | Παραγωγή: Βασίλης Μαζωμένος, Πάνος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Αλατάς

Ένας μοναχός ηγείται μιας πομπής. Ένα κορίτσι διασώζεται από την πορνεία. Δύο κολεγιόπαιδα γίνονται δράστες βίαιων περιστατικών. Ένας ηλικιωμένος πέφτει θύμα μιας αστυνομικού. Ένα ζευγάρι προσπαθεί να αποκαταστήσει τη σχέση του. Μια γυναίκα εκφράζει τον θυμό της σε έναν δημόσιο υπάλληλο. Ένας άνδρας απάγει τον καλύτερό του φίλο. Επτά διαφορετικές ιστορίες για την αγάπη στη σύγχρονη Ελλάδα, από ανθρώπους που την αναζητούν, τη βρίσκουν, τη χάνουν.

*Η ταινία πραγματοποίησε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


Φαντάσματα της Επανάστασης

 

Travelling Ghosts
Ελλάδα/Greece, Ιταλία/Italy – 2022 – Έγχρωμη/Color – 100’

Σκηνοθεσία: Θάνος Αναστόπουλος | Σενάριο: Θάνος Αναστόπουλος, Stefano Dongetti | Φωτογραφία: Ηλίας Αδάμης | Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος | Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου | Ηθοποιοί: Γιώργος Χωραφάς, Πηνελόπη Τσιλίκα, Paolo Rossi, Αινείας Τσαμάτης, Νίκος Γεωργάκης, Θεοδώρα Τζήμου, Γιώργος Συμεωνίδης, Laura Bussani, Γιάννης Αναστασάκης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Έκτωρ Λιάτσος, Ivan Zerbinati, Max Sbarsi, Ariella Reggio, Lorentzo Acquaviva, Alessandro Mizzi, Rade Šerbedžija | Παραγωγή: Στέλλα Θεοδωράκη, Nicoletta Romeo, Θάνος Αναστόπουλος, Roberto Romeo

Ένας Έλληνας σκηνοθέτης βρίσκεται στην Τεργέστη, κινηματογραφώντας ένα ντοκιμαντέρ που ακολουθεί τα βήματα του Ρήγα Φεραίου στην Ευρώπη του Διαφωτισμού. Στη διάρκεια μιας επίσκεψής του στο ελληνορθόδοξο νεκροταφείο, μια ομάδα φαντασμάτων του 18ου αιώνα αποφασίζει να τον ακολουθήσει στην πόλη. Μια σύγχρονη κωμωδία βασισμένη σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα.

Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


Ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο

 

NajsreЌniot Čovek na Svetot | The Happiest Man in the World
Βόρεια Μακεδονία, Βέλγιο, Σλοβενία, Δανία, Κροατία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη – 2022 – Έγχρωμη – 95’

Σκηνοθεσία: Teona Strugar Mitevska | Σενάριο: Elma Tataragić, Teona Strugar Mitevska |Φωτογραφία: Virginie Saint Martin | Μοντάζ: Per K. Kirkegaard | Κοστ./Cost.: Monika Lorber | Ηθοποιοί: Jelena Kordic Kuret, Adnan Omerovic, Labina Mitevska, Ana Kostovska, Ksenija Marinkovic, Izudin Bajrovic, Irma Alimanovic, Vedrana Bozinovic, Mona Muratovic, Nikolina Kujaca, Sinisa Vidovic, Kemal Rizvanovic | Παραγωγή: Labina Mitevska, Sébastien Delloye, Danijel Hočevar, Vanja Sremac, Maria Møller Christoffersen, Amra Bakšić Čamo, Adis Đapo

Η Άσια, μια 40χρονη αδέσμευτη γυναίκα που ζει στο Σαράγεβο, αναζητά τον έρωτα. Προσπαθώντας εντατικά να γνωρίσει νέο κόσμο και με την παρότρυνση της μητέρας της, συμμετέχει σε μια δράση speed-dating, όπου της «τυχαίνει» ο Ζόραν, ένας 43χρονος τραπεζικός υπάλληλος. Όμως παρά το φαινομενικά πετυχημένο ζευγάρωμά τους, το παρελθόν τους ξυπνά για να αποδείξει πως αυτοί οι δύο άνθρωποι κάποτε βρίσκονταν σε αντίπαλα στρατόπεδα· ο Ζόραν αναζητά μάλλον την εξιλέωση παρά μια ερωτική σχέση…

*Η ταινία ήταν υποψήφια για το Βραβείο Venice Horizons στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Επίσης, έκανε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


The Kiev Trial

 

Ολλανδία, Ουκρανία – 2022 – Ασπρόμαυρη – 106’

Σκηνοθεσία: Sergei Loznitsa | Σενάριο: Sergei Loznitsa | Μοντάζ: Sergei Loznitsa, Tomasz Wolski, Danielius Kokanauskis | Παραγωγή: Sergei Loznitsa, Maria Choustova

Η Δίκη του Κιέβου έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 1946 στη Σοβιετική Ένωση και ήταν μία από τις πρώτες μεταπολεμικές δίκες που καταδίκασαν Γερμανούς Ναζί και τους συνεργάτες τους. 15 εγκληματίες, ένοχοι για φρικαλεότητες, οι οποίες αργότερα αναγνωρίστηκαν από τις δίκες της Νυρεμβέργης ως «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας», αντιμετώπισαν τη δικαιοσύνη στην υπόθεση Νο. 1679 «Σχετικά με τις φρικαλεότητες που διέπραξαν φασίστες εισβολείς στο έδαφος της Σοβιετικής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Ουκρανίας».

Χρησιμοποιώντας μοναδικά, αφανή στο παρελθόν, πλάνα αρχείου, ο Sergei Loznitsa ανασυνθέτει βασικές στιγμές της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων των κατηγορουμένων και των μαρτύρων, μεταξύ αυτών και των επιζώντων του Άουσβιτς και του Μπάμπι Γιαρ. Η ταινία αποκαλύπτει την «κοινοτοπία του κακού» και είναι αδιανόητα επίκαιρη σήμερα, καθώς ο ουκρανικός λαός υφίσταται και πάλι τη βία των βαρβάρων εισβολέων.

*Η ταινία είναι υποψήφια για Χάλκινο Ίππο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης. Είχε κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ συμμετείχε και σε άλλα σημαντικά διεθνή φεστιβάλ, όπως στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης και του Ρίο ντε Τζανέιρο.


Bentu

 

Ιταλία – 2022 – Έγχρωμη – 70’

Σκηνοθεσία: Salvatore Mereu | Σενάριο: Salvatore Mereu | Φωτογραφία: Francesco Piras | Μοντάζ: Andrea Lotta, Salvatore Mereu, Claudia Pitzalis | Ηθοποιοί: Peppeddu Cuccu, Giovanni Porcu

Ο Ραφαέλε μόλις συγκέντρωσε τον μικρό σωρό του με σιτηρά, που του χρησιμεύει ως προμήθειες για έναν ολόκληρο χρόνο. Μη θέλοντας να πιαστεί απροετοίμαστος, κοιμάται στην ύπαιθρο εδώ και μέρες, μακριά από όλους, περιμένοντας να έρθει ο άνεμος και να τον βοηθήσει επιτέλους να ξεχωρίσει τους κόκκους του σιταριού από τα άχυρα.

Αλλά ο άνεμος δεν έρχεται. Μόνο ο μικρός Αντζελίνο έρχεται και τον επισκέπτεται κάθε μέρα, με αποτέλεσμα να νιώθει λιγότερο μόνος. Ίσως μια μέρα, όταν θα μεγαλώσει, ο Ραφαέλε να του δανείσει την αδάμαστη φοράδα του και τελικά να καταφέρει να την ιππεύσει. Αλλά ο Αντζελίνο δεν έχει σκοπό να περιμένει.

*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου ο σκηνοθέτης Salvatore Mereu ήταν υποψήφιος για Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Τμήμα “Giornate degli Autori”.


Σ’ ένα ασφαλές μέρος

 

Sigurno Mjesto | Safe Place
Κροατία – 2022 – Έγχρωμη – 103’

Σκηνοθεσία: Juraj Lerotic | Σενάριο: Juraj Lerotic | Φωτογραφία: Marko Brdar | Μοντάζ: Marko Ferkovic | Ηθοποιοί: Juraj Lerotic, Goran Markovic, Snjezana Sinovcic | Παραγωγή: Miljenka Cogelja, Vlado Bulajic

Η ξαφνική είδηση μιας απόπειρας αυτοκτονίας αναστατώνει την καθημερινότητα μιας οικογένειας. Αντιμέτωπη με τον αδιαφορία των γιατρών, η οικογένεια θα συναινέσει στην απόφαση του -παρολίγον αυτόχειρα- γιου της να αποδράσει από το νοσοκομείο και, μέσα σε 24 ώρες, θα παλέψει λυσσαλέα ενάντια στο χάος του συστήματος Υγείας – και, τελικά, ενάντια στη σκληρότητα του ίδιου του θανάτου.

Εμπνευσμένη από την απόπειρα αυτοκτονίας του ίδιου του σκηνοθέτη, ο οποίος επιπλέον υποδύεται τον κεντρικό ήρωα, η ταινία είναι μια ωμή, βαθιά ειλικρινής και πρόδηλα αυτοβιογραφική κατάθεση οδύνης, όπως και μια ωδή στην ανιδιοτελή, άδολη οικογενειακή αγάπη.

*Η ταινία διακρίθηκε στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, όπου ο σκηνοθέτης Juraj Lerotic κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας και ο Goran Markovic κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού. Επίσης, διακρίθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο κερδίζοντας δύο βραβεία.

Η ταινία πραγματοποίησε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετείχε και στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λιουμπλιάνας, της Βαρσοβίας και του Ζάγκρεμπ.


Ήλιος

 

Sonne
Αυστρία – 2022 – Έγχρωμη – 87’

Σκηνοθεσία: Kurdwin Ayub | Σενάριο: Kurdwin Ayub | Φωτογραφία: Enzo Brandner | Μοντάζ: Roland Stöttingaer | Ήχος/Sound: David Almeida-Ribeiro | Ηθοποιοί: Melina Benli, Law Wallner, Maya Wopienka | Παραγωγή: Ulrich Seidl

Τρεις έφηβες κοπέλες από τη Βιέννη χορεύουν έξαλλα φορώντας τις χιτζάμπ τους και τραγουδούν ένα ποπ τραγούδι. Ένα βίντεο τους που απαθανατίζει τη σκηνή, ανεβαίνει στο YouTube και μέσα σε ένα βράδυ τις κάνει διάσημες, και ιδιαίτερα στην κοινότητα των Κούρδων Μουσουλμάνων. Η Γιεσμίν, η μόνη από τις τρεις φίλες που έχει κουρδική καταγωγή, αποστασιοποιείται ολοένα και περισσότερο από την κουλτούρα της.

Η Νάτι και η Μπέλα, από την άλλη, φαίνεται να μαγεύονται από έναν κόσμο που παραμένει ξένος γι’ αυτές. Όταν τα κορίτσια συναντούν δύο νεαρούς Κούρδους πατριώτες, η κατάσταση κινδυνεύει να εκτροχιαστεί. Μια ταινία για μια γενιά που βρίσκεται εγκλωβισμένη ανάμεσα στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της ανακάλυψης του εαυτού, μια ιστορία για τις νέες γυναίκες με ανυπότακτο πνεύμα.

*Η ταινία κέρδισε το Βραβείο GWFF Καλύτερης Πρώτης Ταινίας στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Πραγματοποίησε την ελληνική πρεμιέρα της στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετείχε και ήταν υποψήφια για βραβεία και σε άλλα διεθνή φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σεβίλλης, του Σαν Φρανσίσκο και του Σάο Πάολο.


Επιπολαιότητα

 

Aus Meiner Haut | Skin Deep
Γερμανία – 2022 – Έγχρωμη – 103’

Σκηνοθεσία: Alex Schaad | Σενάριο: Alex Schaad, Dimitrij Schaad | Φωτογραφία: Ahmed El Nagar | Μοντάζ: Franziska Koeppel | Μουσική: Richard Ruzicka | Ηθοποιοί: Mala Emde, Jonas Dassler, Dimitrij Schaad, Maryam Zaree, Thomas Wodianka, Edgar Selge | Παραγωγή: Richard Lamprecht, Tobias Walker, Philipp Worm

Με την πρώτη ματιά, η Λέιλα και ο Τριστάν φαίνονται να είναι ένα ευτυχισμένο νεαρό ζευγάρι. Όταν όμως ταξιδεύουν σε ένα μυστηριώδες και απομακρυσμένο νησί, ένα παιχνίδι ταυτοτήτων ξεκινά και σταδιακά θα αλλάξει τα πάντα.

*Η ταινία έλαβε τον Queer Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ ήταν υποψήφια και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ζυρίχης.


Ο καιρός των τσιγγάνων

Dom za Vesanje
Γιουγκοσλαβία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο – 1988 – Έγχρωμη – 142’

Σκηνοθεσία: Emir Kusturica | Σενάριο: Emir Kusturica, Gordan Mihic | Φωτογραφία: Vilko Filac | Μοντάζ: Andrija Zafranovic | Μουσική: Goran Bregovic | Ηθοποιοί: Davor Dujmovic, Bora Todorovic, Ljubica Adzovic, Husnija Hasimovic, Zabit Memedov | Παραγωγή: Mirza Pasic, Harry Saltzman

Σε αυτή τη φωτεινή ιστορία που διαδραματίζεται στην περιοχή γύρω από το Σαράγεβο και στην Ιταλία, ο Πέρχαν, ένας ελκυστικός νεαρός τσιγγάνος με τηλεκινητικές δυνάμεις, παρασύρεται από τον κόσμο του μικροεγκλήματος που απειλεί να καταστρέψει τον ίδιο και αυτούς που αγαπά.

*Ο Emir Kusturica κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1989, ενώ η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα.

Επιλεκτική Φιλμογραφία:

Emir Kusturica (1954)

Ο Πατέρας Λείπει σε Ταξίδι για Δουλειές (1985)
Arizona Dream (1993)
Underground (1995)
Μαύρη Γάτα, Άσπρος Γάτος (1998)
Super 8 Stories (2001)
Η Ζωή είναι Ένα Θαύμα (2004)


Το εστιατόριο της Αλίκης

 

Alice’s Restaurant
ΗΠΑ – 1969 – Έγχρωμη – 111’

Σκηνοθεσία: Arthur Penn | Σενάριο: Arthur Penn, Venable Herndon| Φωτογραφία: J. Michael Nebbia| Μοντάζ: Dede Allen| Μουσική: Arlo Guthrie Ηθοποιοί: Arlo Guthrie, Patricia Quinn, James Broderick, Pete Seeger, Lee Hays, Michael McClanathan, Geoff Outlaw | Παραγωγή: Hillard Elkins, Joseph Manduke, Harold Leventhal

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, ένα μεταβαλλόμενο κοινωνικό και πολιτικό κλίμα ενέπνευσε μια νέα γενιά να ζήσει έξω από το σύστημα. Όταν ένα περιστατικό στο Εστιατόριο της Αλίκης παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποφυγή ενός νεαρού άνδρα από την στράτευση, θα σκεφτεί το μικρό τίμημα που πρέπει να πληρώσει για να διατηρήσει την ελευθερία και τις πεποιθήσεις του.

*Ο Arthur Penn υπήρξε υποψήφιος για Βραβείο Oscar Καλύτερης Σκηνοθεσίας για αυτή την ταινία.

Επιλεκτική Φιλμογραφία:
Arthur Penn (1922-2010)

Το Θαύμα της Άνι Σάλιβαν (1962)
Η Καταδίωξη (1966)
Μπόνι και Κλάιντ (1967)
Το Μεγάλο Ανθρωπάκι (1970)
Οι Φυγάδες του Μιζούρι (1976)
Ο Στόχος (1985)


Η Κλεό Από τις 5 έως τις 7

 

Cléo de 5 à 7
Γαλλία, Ιταλία – 1962 – Ασπρόμαυρη, Έγχρωμη – 90’

Σκηνοθεσία: Agnès Varda | Σενάριο: Agnès Varda | Φωτογραφία: Paul Bonis, Alain Levent, Jean Rabier | Μοντάζ: Pascale Laverrière, Janine Verneau | Μουσική: Michel Legrand | Ηθοποιοί: Corinne Marchand, Antoine Bourseiller, Dominique Davray, José Luis de Vilallonga, Michel Legrand | Παραγωγή: Georges de Beauregard, Carlo Ponti

Κατά τη διάρκεια δύο ωρών, μια όμορφη τραγουδίστρια, γνωστή με το καλλιτεχνικό όνομα Κλεό, προσπαθεί να ξοδέψει τον χρόνο της στην πόλη του Παρισιού περιμένοντας τα αποτελέσματα των εξετάσεων από τον γιατρό της.

*Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1962.

 Επιλεκτική Φιλμογραφία:
Agnès Varda (1928-2019)

La Pointe-Courte (1955)
Η Ευτυχία (1965)
Τοιχογραφίες (1981)
Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο (1985)
Ο Ζακό από τη Νάντη (1991)
Μην Πετάξεις Τίποτα (2000)
Πρόσωπα και Ιστορίες (2017)


Δράκουλας: Ο Άρχων του Σκότους

 

Dracula: Prince of Darkness
Ηνωμένο Βασίλειο – 1966 – Έγχρωμη – 90’

Σκηνοθεσία: Terence Fisher | Σενάριο: Jimmy Sangster, Anthony Hinds | Φωτογραφία: Michael Reed | Μοντάζ: Chris Barnes | Μουσική: James Bernard | Ηθοποιοί: Christopher Lee, Barbara Shelley, Andrew Keir, Francis Matthews, Suzan Farmer | Παραγωγή: Anthony Nelson Keys

Δύο παντρεμένα ζευγάρια ταξιδεύουν στα Καρπάθια Όρη. Όταν πέσει η νύχτα, ο τρομοκρατημένος αμαξάς τούς εγκαταλείπει και καταλήγουν σε ένα απειλητικό κάστρο. Ο παράξενος υπηρέτης που τους υποδέχεται σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το αίμα τους για να επαναφέρει στη ζωή τον αφέντη του.

*Ο Christopher Lee δεν λέει ούτε μία ατάκα σε αυτή την ταινία!

 Επιλεκτική Φιλμογραφία:
Terence Fisher (1904-1980)

Mantrap (1953)
Four Sided Triangle (1953)
Η Μάσκα του Φρανκενστάιν (1957)
Δράκουλας, ο Βρικόλακας των Καρπαθίων (1958)
Ο Δράκος της Μαύρης Λεωφόρου (1959)
Ο Ήχος του Θανάτου (1967)
Η Ερωμένη του Διαβόλου (1968)


Πρεμιέρες

 

Με τα μάτια της Ντάλβα της Emmanuelle Nicot

 

Η ταινία της τελετής έναρξης του φεστιβάλ | Γαλλία, Βέλγιο – 2022 – Έγχρωμη – 83’

Σκηνοθεσία: Emmanuelle Nicot | Σενάριο: Emmanuelle Nicot | Φωτογραφία: Caroline Guimbal | Μοντάζ: Suzana Pedro | Μουσ./Mus.: Frederic Alvarez | Ηθοποιοί: Zelda Samson, Alexis Manenti, Fanta Guirassi, Marie Denarnaud, Maia Sandoz | Παραγωγή: Julie Esparbes, Delphine Schmit | Ελληνική Διανομή: Cinobo

Όταν η αστυνομία εισβάλλει απότομα στο σπίτι της Ντάλβα για να την μεταφέρει σε μια μονάδα ανάδοχης φροντίδας, εκείνη αρχίζει σιγά σιγά να συνειδητοποιεί πως αντιλαμβανόταν διαφορετικά την αγάπη τους με τον πατέρα της. Με τη βοήθεια της νέας της συγκατοίκου και μιας κοινωνική λειτουργού, η Ντάλβα θα μάθει πώς να είναι και πάλι παιδί. Σε αυτό το αιχμηρό ντεμπούτο, η Εμανουέλ Νικό διερευνά τις διάφορες εκδοχές της βίας που εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια της ευάλωτης παιδικής ηλικίας, με βαθιά ευαισθησία και απαράμιλλη ευγένεια, σ’ ένα ελπιδοφόρο ταξίδι προς την επούλωση.

*Η ταινία διακρίθηκε στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών, κερδίζοντας το Βραβείο της FIPRESCI, ενώ η Emmanuelle Nicot ήταν υποψήφια για την Χρυσή Κάμερα. Επίσης, η Zelda Samson κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής (Καλύτερη Ηθοποιός) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σάο Πάουλο. Η ταινία συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, όπως στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης, της Ιερουσαλήμ και του Χονγκ Κονγκ.


Στη σκιά του Καραβάτζο του Michele Placido

 

Η ταινία της τελετής λήξης του φεστιβάλ | Ιταλία, Γαλλία – 2022 – Έγχρωμη – 120’

Σκηνοθεσία: Michele Placido | Σενάριο: Michele Placido, Sandro Petraglia, Fidel Signorile | Φωτογραφία: Michele D’Attanasio | Μοντάζ: Consuelo Catucci | Ηθοποιοί: Riccardo Scamarcio, Micaela Ramazzotti, Louis Garrel, Isabelle Huppert, Michele Placido, Vinicio Marchioni, Lolita Chammah, Alessandro Haber, Brenno Placido | Παραγωγή: Federica Vincenti, Vincenzo Bonomo

Όταν ο Πάπας Παύλος o Ε’ ανακαλύπτει ότι ο Caravaggio χρησιμοποιεί πόρνες, κλέφτες και αλήτες για την απεικόνιση των έργων του,  διατάζει τις μυστικές υπηρεσίες του Βατικανού να εξετάσουν το θέμα, προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα δώσουν ή όχι στον ζωγράφο την επιείκεια που ζητά, μετά την καταδίκη του σε θάνατο για δολοφονία ενός ερωτικού αντίζηλου.*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 17ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης.


Τώρα και Τότε: H Νέα Σμύρνη μου του Βασίλη Βαφέα

 

Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 61’  | *Ελληνική Πρεμιέρα

Σκηνοθεσία: Βασίλης Βαφέας | Σενάριο: Βασίλης Βαφέας | Φωτογραφία: Νίκος Βασιλόπουλος, Mohammed Golipour, Γιώργος Μακρογιάννης | Μοντάζ: Μιχάλης Κιούσης | Μουσική: Στέφανος Βασιλειάδης, Θάνος Μικρούτσικος, Γιώργος Χριστιανάκης | Ηθοποιοί: Μαίρη Καταλειφού, Κατερίνα Μάλλιου, Τάσος Ράπτης | Παραγωγή: Βασίλης Βαφέας

Πρόκειται για ένα δημιουργικό ντοκιμαντέρ όπου μέσα από μια ιμπρεσσιονιστική προσέγγιση  πινελιές λόγου και εικόνων συνθέτουν ένα οδοιπορικό ατομικής και συλλογικής μνήμης με αναφορές στην κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική ιστορία του τόπου από το 1922 μέχρι σήμερα.


Metronom του Alexandru Belc

 

Ρουμανία, Γαλλία – 2022 – Έγχρωμη – 102’

Σκηνοθεσία: Alexandru Belc | Σενάριο: Alexandru Belc | Φωτογραφία: Tudor Vladimir Panduru | Μοντάζ: Patricia Chelaru | Ηθοποιοί: Mara Bugarin, Serban Lazarovici, Vlad Ivanov, Mihai Calin, Andreea Bibiri | Παραγωγή: Catalin Mitulescu, Emmanuel Quillet, Ruxandra Slotea, Martine Vidalenc | Ελληνική Διανομή: Cinobo

Βουκουρέστι, 1972. Η δεκαεπτάχρονη Άννα ονειρεύεται την αγάπη και την ελευθερία. Ένα βράδυ, καθώς γλεντάνε με τις φίλες της, αποφασίζουν να στείλουν ένα γράμμα στο Metronom, το μουσικό πρόγραμμα που μεταδίδει το Radio Free Europe παράνομα στη Ρουμανία. Τότε είναι που φτάνει στο κατώφλι της η Σεκουριτάτε, η μυστική αστυνομία του Τσαουσέσκου… Μια ταινία που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια ως ντοκιμαντέρ και μεταμορφώθηκε σε μια βαθιά προσωπική κατάθεση για την εφηβεία και το τι σημαίνει να μεγαλώνεις σε έναν κόσμο όπου η φαντασία δείχνει την έξοδο κινδύνου, διά χειρός ενός ταλαντούχου νέου σκηνοθέτη, επί σειρά ετών συνεργάτη του Κορνέλιου Πορουμπόιου και του Κρίστιαν Μουντζίου.

*Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και το Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ιερουσαλήμ. Επίσης, η ταινία έκανε την ελληνική της πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


Αφιέρωμα στον Georges Simenon

Ταινίες αφιερώματος

Ο Άνθρωπος από το Λονδίνο του Béla Tarr

Ουγγαρία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία – 2007 – Ασπρόμαυρη – 139’

Σκηνοθεσία: Béla Tarr | Σενάριο: Béla Tarr, László Krasznahorkai, Georges Simenon (“L’ Homme de Londres”) | Φωτογραφία: Fred Kelemen | Μοντάζ: Ágnes Hranitzky | Μουσική: Mihály Vig | Ηθοποιοί: Miroslav Krobot, Tilda Swinton, Erika Bók, János Derzsi, Mihály Kormos | Παραγωγή: Humbert Balsan, Christoph Hahnheiser, Juliusz Kossakowski, Lajos Szakacsi

Αφού έγινε μάρτυρας ενός εγκλήματος κατά τη διάρκεια της νυχτερινής του βάρδιας ως υπάλληλος στο σιδηρόδρομο κοντά στις αποβάθρες, ένας άντρας βρίσκει έναν χαρτοφύλακα γεμάτο χρήματα. Όσο αυτός και η οικογένειά του αρχίζουν να βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής τους, κάποιοι άλλοι αρχίζουν να αναζητούν τον εξαφανισμένο χαρτοφύλακα…

*Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 2007.


Ο Κύριος Ιρ του Patrice Leconte

 

Γαλλία – 1989 – Έγχρωμη – 81’

Σκηνοθεσία: Patrice Leconte | Σενάριο: Patrice Leconte, Patrick Dewolf, Georges Simenon (“Les Fiançailles de M. Hire”) | Φωτογραφία: Denis Lenoir | Μοντάζ: Joëlle Hache | Μουσική: Michael Nyman | Ηθοποιοί: Michel Blanc, Sandrine Bonnaire, Luc Thuillier, André Wilms, Eric Bérenger | Παραγωγή: Philippe Carcassonne, René Cleitman

Ο κύριος Ιρ είναι ένας απροσάρμοστος, φαλακρός, μεσήλικας άνδρας που ζει στη Γαλλία. Δεν του αρέσει να μιλάει με ανθρώπους. Μια νεαρή γυναίκα δολοφονείται και ένας αστυνομικός ντετέκτιβ τον υποπτεύεται, μόνο και μόνο επειδή οι γείτονές του πιστεύουν πως είναι παράξενος.

*Η ταινία ήταν υποψήφια σε οκτώ κατηγορίες στα Βραβεία César, κερδίζοντας μόνο το Βραβείο Καλύτερου Ήχου. Επίσης, η ταινία ήταν υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1989.


Τα φαντάσματα του Καπελα του Claude Chabrol

 

Γαλλία – 1982 – Έγχρωμη – 120’

Σκηνοθεσία: Claude Chabrol | Σενάριο: Claude Chabrol, Georges Simenon (“Le Petit Tailleur et le Chapelier”) | Φωτογραφία: Jean Rabier | Μοντάζ: Monique Fardoulis | Μουσική: Matthieu Chabrol | Ηθοποιοί: Michel Serrault, Charles Aznavour, Monique Chaumette, François Cluzet, Aurore Clément | Παραγωγή: Philippe Grumbach, François Ribaud de Gineste

Μία σειρά δολοφονιών γυναικών μέσης ηλικίας ταράζει μια μικρή και φιλήσυχη επαρχιακή πόλη της Γαλλίας. Ένας Αρμένιος ράφτης μετανάστης υποπτεύεται ότι ο δολοφόνος είναι ένας αξιοσέβαστος πολίτης της περιοχής που έχει ένα κατάστημα καπέλων ακριβώς μπροστά από το σπίτι του.

*Ο Claude Chabrol κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Mystfest το 1982.


Ο Ωρολογοποιός του Σεντ – Πολ του Bertrand Tavernier

 

Γαλλία – 1974 – Έγχρωμη – 105’

Σκηνοθεσία: Bertrand Tavernier | Σενάριο: Jean Aurenche, Pierre Bost, Bertrand Tavernier, Georges Simenon (“L’Horloger d’Everton”) | Φωτογραφία: Pierre-William Glenn | Μοντάζ: Armand Psenny | Μουσική: Philippe Sarde | Ηθοποιοί: Philippe Noiret, Jean Rochefort, Jacques Denis, Yves Afonso, Julien Bertheau, Jacques Hilling, Clotilde Joano | Παραγωγή: Raymond Danon

Ο Μισέλ είναι ένας ωρολογοποιός που ζει μόνος με τον έφηβο γιο του Μπερνάρ στη Λυών. Όταν η αστυνομία τον επισκέπτεται και τον ενημερώνει ότι ο Μπερνάρ σκότωσε έναν άνδρα και διέφυγε με ένα κορίτσι, ο Μισέλ συνειδητοποιεί ότι ήξερε πολύ λιγότερα για τον γιο του από ό,τι πίστευε.

*Ο Bertrand Tavernier κέρδισε την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 1974.


Τρία Δωμάτια στο Μανχάταν του Marcel Carné

 

Γαλλία – 1965 – Ασπρόμαυρη – 110’

Σκηνοθεσία: Marcel Carné | Σενάριο: Marcel Carné, Jacques Sigurd, Georges Simenon (“Trois Chambres à Manhattan”) | Φωτογραφία: Eugen Schüfftan | Μοντάζ: Henri Rust | Μουσική: Martial Solal, Mal Waldron | Ηθοποιοί: Annie Girardot, Maurice Ronet, O.E. Hasse, Roland Lesaffre, Margaret Nolan, Robert Hoffmann, Gabriele Ferzetti, Geneviève Page

Όταν η γυναίκα του τον εγκαταλείπει, ένας νεαρός Γάλλος ηθοποιός, ο Φρανσουά Κομπ, μετακομίζει στη Νέα Υόρκη για να εργαστεί σε μια τηλεοπτική εταιρεία. Ένα βράδυ συναντά σε ένα μπαρ μια ελκυστική νεαρή γυναίκα, την Κέι Λάρσι. Είναι τόσο χαμένη και δυστυχισμένη όσο εκείνος, πόσο μάλλον μόνη, αφού η φίλη και συγκάτοικός της Τζέσι έφυγε από το διαμέρισμα. Ένα ρομάντζο αναπτύσσεται μεταξύ των δύο και η συνάντησή τους θα έχει εξελίξεις.

*Η Annie Girardot κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1965. Στο ίδιο φεστιβάλ, η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα. Επιπλέον, σε μία μικρή εμφάνιση, βλέπουμε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη τον Robert De Niro.


Ο Μεγάλος Τυχοδιώκτης του Jean-Pierre Melville

Γαλλία, Ιταλία – 1963 – Έγχρωμη – 102’

Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Melville | Σενάριο: Jean-Pierre Melville, Georges Simenon (“L’Aîné des Ferchaux”) | Φωτογραφία: Henri Decaë | Μοντάζ: Monique Bonnot, Claude Durand | Μουσική: Georges Delerue | Ηθοποιοί: Jean-Paul Belmondo, Charles Vanel, Michèle Mercier, Stefania Sandrelli, Malvina Silberberg | Παραγωγή: Charles Lumbroso, Jérôme Sutter

Ο νεαρός πυγμάχος Μισέλ Μοντέ απολύεται από τον μάνατζέρ του ύστερα από μια σειρά από ήττες σε αγώνες και αναγκάζεται να αναζητήσει νέα δουλειά. Απαντώντας σε μια αγγελία, θα βρει δουλειά ως γραμματέας ενός εκατομμυριούχου ονόματι Φερσό, ο οποίος έχει εγκληματικό παρελθόν. Οι δυο τους θα ταξιδέψουν για δουλειές στην Αμερική και σύντομα ο Μισέλ θα βρεθεί αντιμέτωπος με νέους μπελάδες.

*Αυτή ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία που σκηνοθέτησε ο Jean-Pierre Melville.


Το Κλειδί του Μυστηρίου του Jean Delannoy

 

Γαλλία, Ιταλία – 1958 – Ασπρόμαυρη – 119’

Σκηνοθεσία: Jean Delannoy | Σενάριο: Jean Delannoy, Rodolphe-Maurice Arlaud, Michel Audiard, Georges Simenon (“Maigret Tend un Piège”) | Φωτογραφία: Louis Page | Μοντάζ: Henri Taverna | Μουσική: Paul Misraki | Ηθοποιοί: Jean Gabin, Annie Girardot, Olivier Hussenot, Jeanne Boitel, Lino Ventura, Jean Desailly | Παραγωγή: Jean-Paul Guibert, Arrigo Colombo, Giorgio Papi

Τέσσερις γυναίκες δολοφονήθηκαν με άγριο τρόπο. Καθεμία φέρει τραύματα από μαχαίρι και, παρόλο που τις είχαν σκίσει τα ρούχα, δεν έχουν σημάδια κακοποίησης. Καθώς ο διάσημος αστυνομικός επιθεωρητής Ζιλ Μαιγκρέ συγκεντρώνει τα αποδεικτικά στοιχεία της υπόθεσης, συνειδητοποιεί ότι για να ξεσκεπάσει τον άνθρωπο πίσω από τα φρικτά αυτά εγκλήματα και να λύσει το μυστήριο, πρέπει να του στήσει μια παγίδα.

*Η ταινία ήταν υποψήφια σε τρεις κατηγορίες στα Βραβεία BAFTA, μεταξύ των οποίων και για Καλύτερη Ταινία.


Υβέτ, Το κορίτσι της ακολασίας του Claude Autant-Lara

 

Γαλλία, Ιταλία – 1958 – Ασπρόμαυρη – 122’

Σκηνοθεσία: Claude Autant-Lara | Σενάριο: Jean Aurenche, Pierre Bost, Claude Autant-Lara, Georges Simenon (“En Cas de Malheur”) | Φωτογραφία: Jacques Natteau | Μοντάζ: Madeleine Gug | Μουσική: René Cloërec | Ηθοποιοί: Jean Gabin, Brigitte Bardot, Edwige Feuillère, Nicole Berger, Julien Bertheau | Παραγωγή: Raoul Lévy, Ray Ventura

Η νεαρή Υβέτ συλλαμβάνεται για μια μικροκλοπή σε ένα κατάστημα. Ο Αντρέ, ένας επιτυχημένος και παντρεμένος δικηγόρος, αναλαμβάνει χρέη δικηγόρου υπεράσπισης της κοπέλας, η οποία γίνεται ερωμένη του. Ο Αντρέ της κάνει δώρα κοσμήματα και γούνες, όμως δεν μπορεί να «αγοράσει» την καρδιά της που ανήκει στον όμορφο νεαρό φοιτητή Ματσέτι. Η σχέση του Αντρέ γίνεται ξαφνικά μια φρικτή και αυτοκαταστροφική εμπειρία.

*Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1958.


Η Νύχτα στο Σταυροδρόμι

Γαλλία – 1932 – Ασπρόμαυρη – 75’

Σκηνοθεσία: Jean Renoir | Σενάριο: Jean Renoir, Georges Simenon (“La Nuit du Carrefour”) | Φωτογραφία: Georges Asselin, Marcel Lucien | Μοντάζ: Marguerite Renoir | Ηθοποιοί: Pierre Renoir, Georges Térof, Winna Winifried, Georges Koudria, Jane Pierson, Manuel Raaby

Ο επιθεωρητής Μαιγκρέ καλείται να ερευνήσει τη μυστηριώδη δολοφονία ενός εμπόρου διαμαντιών. Όλα ξεκινούν με ένα κλεμμένο αυτοκίνητο. Αργότερα, μια παράξενη γυναίκα και ο απαίσιος σύζυγός της γίνονται οι κύριοι ύποπτοι. Όλοι σε αυτή τη μικρή πόλη-σταυροδρόμι φαίνεται να έχουν κάτι να κρύψουν και κανείς δεν είναι πραγματικά αυτός που οι άλλοι ισχυρίζονται ότι είναι.

*Πρόκειται για την πρώτη από τις πολλές ταινίες με ήρωα τον επιθεωρητή Μαιγκρέ που μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο από τα μυθιστορήματα του Georges Simenon.


Αφιέρωμα στον Alain Resnais

Ταινίες αφιερώματος

Providence

 

Ελβετία, Γαλλία – 1977 – Έγχρωμη – 110’

Σκηνοθεσία: Alain Resnais | Σενάριο: David Mercer | Φωτογραφία: Ricardo Aronovich | Μοντάζ: Albert Jurgenson | Μουσική: Miklós Rózsa | Ηθοποιοί: Dirk Bogarde, Ellen Burstyn, John Gielgud, David Warner, Elaine Stritch | Παραγωγή: Yves Gasser, Klaus Hellwig, Yves Peyrot

Την παραμονή των 78ων γενεθλίων του, ο άρρωστος, αλκοολικός συγγραφέας Κλάιβ Λάνγκχαμ περνά μια οδυνηρή και άγρυπνη νύχτα συνθέτοντας και ανασυνθέτοντας σκηνές για ένα μυθιστόρημα στο οποίο χαρακτήρες βασισμένοι στην οικογένειά του διαμορφώνονται από τις φαντασιώσεις και τις αναμνήσεις του, παράλληλα με τον καυστικό του σχολιασμό για τη συμπεριφορά τους.

*Η ταινία κέρδισε επτά Βραβεία César το 1977, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.


Σ’ αγαπώ, Σ’ αγαπώ

 

Γαλλία – 1968 – Έγχρωμη – 94’

Σκηνοθεσία: Alain Resnais | Σενάριο: Jacques Sternberg, Alain Resnais | Φωτογραφία: Jean Boffety | Μοντάζ: Albert Jurgenson, Colette Leloup | Μουσική: Krzysztof Penderecki | Ηθοποιοί: Claude Rich, Olga Georges-Picot, Anouk Ferjac, Bernard Fresson, Irène Tunc | Παραγωγή: Mag Bodard

Αναρρώνοντας από μια απόπειρα αυτοκτονίας, ένας άνδρας επιλέγεται να συμμετάσχει σε ένα πείραμα ταξιδιού στο χρόνο που έχει δοκιμαστεί μόνο σε ποντίκια. Μια δυσλειτουργία στο πείραμα αναγκάζει τον άνδρα να βιώσει στιγμές από το παρελθόν του με τυχαία σειρά.

*Ο Claude Rich κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν το 1968, διάκριση που μοιράστηκε με τον Sidney Poitier για την ταινία «Για την Αγάπη της Άιβι» του Daniel Mann.


Ο Γυρισμός του Αγαπημένου

 

Γαλλία, Ιταλία – 1963 – Έγχρωμη – 117’

Σκηνοθεσία: Alain Resnais | Σενάριο: Jean Cayrol | Φωτογραφία: Sacha Vierny | Μοντάζ: Kenout Peltier, Eric Pluet | Μουσική: Hans Werner Henze | Ηθοποιοί: Delphine Seyrig, Jean-Pierre Kérien, Nita Klein, Jean-Baptiste Thiérrée | Παραγωγή: Anatole Dauman, Pierre Braunberger, Carlo Fedier, Robert Haggiag

Η ταινία είναι ένα δράμα δωματίου για μια χήρα και τον γιο της που ζουν σε ένα κατάστημα με αντίκες στη Βουλώνη. Η χήρα προσκαλεί έναν άντρα που αγαπούσε είκοσι δύο χρόνια νωρίτερα να τους επισκεφτεί. Ο γιος της είναι στοιχειωμένος από τη Μυριέλ, μια νεαρή γυναίκα της οποίας μπορεί να προκάλεσε τον θάνατο ενώ υπηρετούσε ως στρατιώτης στην Αλγερία.

*Η Delphine Seyrig κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1963. Στο ίδιο φεστιβάλ, η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα.


Πέρσι στο Μαριενμπατ

 

L’Année Dernière à Marienbad

Γαλλία, Ιταλία – 1961 – Ασπρόμαυρη – 94’

Σκηνοθεσία: Alain Resnais | Σενάριο: Alain Robbe-Grillet | Φωτογραφία: Sacha Vierny | Μοντάζ: Jasmine Chasney, Henri Colpi | Μουσική: Francis Seyrig | Ηθοποιοί: Giorgio Albertazzi, Delphine Seyrig, Sacha Pitoëff | Παραγωγή: Pierre Courau, Anatole Dauman, Raymond Froment, Robert Dorfmann

Σε ένα ξενοδοχείο στο θέρετρο Μαρίενμπαντ κυκλοφορεί η πλούσια πελατεία. Ένας άντρας είναι πεπεισμένος ότι συνάντησε μια γυναίκα την προηγούμενη χρονιά στην ίδια τοποθεσία. Ένας δεύτερος άνδρας, πιθανώς ο σύζυγος της γυναίκας, εκφοβίζει τον πρώτο άνδρα. Οι σχέσεις τους ξετυλίγονται μέσα από θραύσματα αναδρομής που συγχέονται μεταξύ τους, κάνοντας τα όρια του τόπου και του χρόνου να διαλύονται μέσα από την αφήγηση.

*Η ταινία κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 1961. Επίσης, ο Alain Robbe-Grillet ήταν υποψήφιος για Βραβείο Oscar Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου.


Χιροσίμα Αγάπη μου

 

Γαλλία, Ιαπωνία – 1959 – Ασπρόμαυρη – 90’

Σκηνοθεσία: Alain Resnais | Σενάριο: Marguerite Duras | Φωτογραφία: Sacha Vierny, Michio Takahashi | Μοντάζ: Jasmine Chasney, Henri Colpi, Anne Sarraute | Μουσική: Georges Delerue, Giovanni Fusco | Ηθοποιοί: Emmanuelle Riva, Eiji Okada, Stella Dassas, Pierre Barbaud, Bernard Fresson | Παραγωγή: Anatole Dauman, Samy Halfon

Μία Γαλλίδα ηθοποιός και ένας Ιάπωνας αρχιτέκτονας εμπλέκονται σε μια σύντομη και έντονη σχέση στη μεταπολεμική Χιροσίμα, με την αμοιβαία γοητεία τους να τούς ωθεί να ξορκίσουν τις δικές τους αναμνήσεις αγάπης και πόνου.

*Η Marguerite Duras ήταν υποψήφια για Βραβείο Oscar Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Επίσης, η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Κανών το 195


Αφιέρωμα στην Αγγελική Αντωνίου

Ταινίες αφιερώματος

 

Πράσινη Θάλασσα

 

Ελλάδα, Γερμανία – 2020 – Έγχρωμη – 94’

Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου | Σενάριο: Αγγελική Αντωνίου | Φωτογραφία: Διονύσης Ευθυμιόπουλος | Μοντάζ: Δημήτρης Πεπόνης | Μουσική: Μίνως Μάτσας | Ηθοποιοί: Αγγελική Παπούλια, Γιάννης Τσορτέκης, Τάσος Παλαντζίδης| Παραγωγή: Αγγελική Αντωνίου, Lilette Botasi, Jost Hering

Η Άννα πάσχει από αμνησία, όμως θυμάται να μαγειρεύει. Μια νύχτα φτάνει σε μια υποβαθμισμένη περιοχή κοντά στο λιμάνι. Εκεί συναντά τον απρόβλεπτο, μοναχικό Ρούλα και βρίσκει δουλειά και φιλοξενία στην ταβέρνα του. Στην κουζίνα, ανάμεσα στις μυρωδιές των μπαχαρικών και παλιές ξεχασμένες συνταγές, αγωνίζεται να ανακατασκευάσει το παρελθόν της. Τα απλά αλλά νόστιμα φαγητά της ξυπνάνε αναμνήσεις στους θαμώνες που με τη σειρά τους, τη βοηθούν να επανασυνδεθεί με τον εαυτό της. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή όταν ο Ρούλα βρίσκει τυχαία την πράσινη θάλασσα και ανακαλύπτει την αληθινή ταυτότητα της Άννας.

*Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.


Eduart

 

Ελλάδα, Γερμανία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία – 2006 – Έγχρωμη – 104’

Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου | Σενάριο: Αγγελική Αντωνίου | Φωτογραφία: Jürgen Jürges | Μοντάζ: Τάκης Γιαννόπουλος | Μουσική: Κώστας Χρηστίδης, Μίνως Μάτσας | Ηθοποιοί: Eshref Durmishi, André Hennicke, Ndriçim Xhepa, Ermela Teli, Μάνος Βακούσης | Παραγωγή: Αγγελική Αντωνίου, Κώστας Λαμπρόπουλος, Jost Hering

O Eduart, ένας νέος άνθρωπος που έχει μεγαλώσει σ’ ένα σκληρό και καταπιεστικό οικογενειακό περιβάλλον, εγκαταλείπει την Αλβανία με το όνειρο να γίνει ροκ τραγουδιστής και να ζήσει μια καλύτερη ζωή. Η ορμή και τα πάθη της ηλικίας του τον οδηγούν στη διάπραξη ενός φόνου στην Αθήνα. Κυνηγημένος από όλους, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό, φυλακίζεται κάτω από απίστευτα σκληρές συνθήκες. Ο Εduart με τη βοήθεια ενός Γερμανού γιατρού, μαθαίνει να νιώθει συμπόνια για τους άλλους και ενοχή για το έγκλημα του. Η βαθιά του μεταμέλεια τον οδηγεί από το σκοτάδι στο φως.

*Η ταινία κέρδισε δέκα βραβεία στο 47ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.


Δονούσα

 

Γερμανία, Ελλάδα, Ελβετία – 1992 – Έγχρωμη – 87’

Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου | Σενάριο: Αγγελική Αντωνίου, Χρήστος Αντωνίου, Peter Eisenstein, Andreas Kuhn | Φωτογραφία: Pio Corradi | Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος | Μουσική: Νίκος Κυπουργός | Ηθοποιοί: André Hennicke, Χριστίνα Παπαμίχου, Δημήτρης Πουλικάκος, Τασσώ Καβαδία, Χρήστος Τσάγγας, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Εύα Κοταμανίδου | Παραγωγή: Frank Hofer, Joachim von Vietinghoff

Η άφιξη ενός αγνώστου σε ένα μικρό και απομακρυσμένο νησί του Αιγαίου προξενεί την αποκάλυψη μιας οικογενειακής τραγωδίας. Η κλειστή, ανδροκρατούμενη κοινωνία συγκαλύπτει την αιμομιξία και το βιασμό, μετατρέποντας τις γυναίκες σε σιωπηλούς συνενόχους. Όμως ο θάνατος ενός κοριτσιού και ο διωγμός του αγνώστου οδηγούν στο σπάσιμο της σιωπής.

*Η ταινία ήταν υποψήφια για Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 1992. Επίσης, ο Δημήτρης Πουλικάκος κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου στο 33ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Αλέξανδρο.


Αφιέρωμα στον Τάκη Σπετσιώτη

Ταινίες αφιερώματος

 

Κοράκια ή το Παράπονο του Νεκροθάφτη

 

Ελλάδα – 1991 – Έγχρωμη – 76’

Σκηνοθεσία: Τάκης Σπετσιώτης | Σενάριο: Τάκης Σπετσιώτης, Δέσποινα Μαρουλάκου | Φωτογραφία: Φίλιππος Κουτσαφτής | Μοντάζ: Δέσποινα Μαρουλάκου | Μουσική: Φίλιππος Τσαλαχούρης | Ηθοποιοί: Γιώργος Μωρόγιαννης, Ματίνα Μόσχοβη, Γιώργος Χαραλαμπίδης, Γιώργος Κέντρος, Γιάννης Θωμάς, Ελένη Ξενοπούλου, Μανώλης Δαμασκηνός, Πόπη Αλκουλή, Χρήστος Ευθυμίου, Λίλα Κουρκουλάκου, Σταμάτης Τριβέλας, Κέλλυ Μήτσου, Χάρης Λαμπράκης, Τάκης Μόσχος, Γιώργος Μόσχος  | Παραγωγή: Αλέκος Παπαγεωργίου, Τάκης Σπετσιώτης, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Ερμούπολις Σύρου 1895. Ένας Συριανός νοικοκύρης, παρασυρμένος από τις προτροπές ενός συντοπίτη του βουλευτή, ξεπουλάει ό,τι έχει και δεν έχει και αγοράζει βιομηχανικές μετοχές. Ακολούθως, μαζί με τη γυναίκα του και τα επτά παιδιά του, μετακομίζει στην Αθήνα, αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Όμως, αντί καλύτερης τύχης, τον περιμένουν τα χειρότερα, καθώς η αξία των μετοχών του εξανεμίζεται ολοσχερώς, και θα υποχρεωθεί εκ νέου να καταφύγει στον ίδιο βουλευτή, προκειμένου να διοριστεί νεκροθάφτης στο κοιμητήριο της γειτονιάς του. Ελεύθερη διασκευή του διηγήματος «Το Παράπονον του Νεκροθάπτου» του Εμμανουήλ Ροΐδη (1895).

*Η ταινία προβάλλεται σε νέα, ψηφιοποιημένη κόπια υψηλής ανάλυσης.
*Η ταινία κέρδισε ένα βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου (Ματίνα Μόσχοβη)


Μετέωρο και Σκιά

 

Ελλάδα – 1985 – Έγχρωμη – 101’

Σκηνοθεσία: Τάκης Σπετσιώτης | Σενάριο: Τάκης Σπετσιώτης | Φωτογραφία: Φίλιππος Κουτσαφτής | Μοντάζ: Δέσποινα Μαρουλάκου | Μουσική Επιμέλεια: Τάκης Σπετσιώτης | Ηθοποιοί: Τάκης Μόσχος, Γιώργος Κέντρος, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Νίκος Αλεξίου, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Θάλεια Ασλανίδου, Λαμπρινή Δημητριάδου, Χρήστος Ευθυμίου, Εσθήρ Φράνκο, Νίκος Φρονιμόπουλος, Νίκος Γαλιάτσος, Τώνης Γιακωβάκης, Άννα Κοκκίνου, Άννα Κουρή, Κώστας Λαδόπουλος, Γιάννης Ζαβραδινός, Γιάννης Παλαμιώτης, Ιρένε Μαραντέι, Άγγελος Παπαδημητρίου, Μάνος Σταλάκης, Αναστασία Κρίτση, Δημήτρης Βαγενάς, Γιώργος Μανούσκος, Δημήτρης Ξανθούλης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Δημήτρης Πουλικάκος, Αλέξανδρος Ρεβύδης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Στέλιος Αναστασιάδης, Άβετ Σφακιανάκη, Δέσποινα Μαρουλάκου | Παραγωγή: Τάκης Σπετσιώτης, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Η άνοδος και η πτώση του Αθηναίου μπον βιβέρ ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη (1888-1944). Ομοφυλόφιλος, ναρκομανής και κομμουνιστής, αποτέλεσε για τη συντηρητική αθηναϊκή κοινωνία της εποχής στην οποία, για κάποιο διάστημα, μεσουράνησε, ένα σκάνδαλο με τον τρόπο ζωής και τη βιοθεωρία του. Η αφήγηση φωτίζει κυρίως την προσωπική ζωή του ποιητή. Μια ζωή αντισυμβατική για τα δεδομένα της εποχής του και για την κοινωνική τάξη από την οποία προερχόταν. Το σενάριο βασίζεται σε μια σειρά αυθεντικών ντοκουμέντων και εξελίσσεται με φόντο τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα μιας περιόδου πολιτικών, πολιτισμικών και κοινωνικών ανακατατάξεων. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Τάκης Μόσχος.

*Η ταινία προβάλλεται σε νέα, ψηφιοποιημένη κόπια υψηλής ανάλυσης.

*Η ταινία κέρδισε τέσσερα βραβεία στο 26ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Καλύτερου Α’ Αντρικού Ρόλου (Τάκης Μόσχος), Καλύτερου Μακιγιάζ (Στέλλα Βότσου), Καλύτερης Σκηνογραφίας (Ντόρα Λελούδα) και Καλύτερης Ενδυματολογίας (Ντόρα Λελούδα)

*Η ταινία κέρδισε τέσσερα βραβεία στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας ΥΠΠΟ 1986: Α’ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Τάκης Μόσχος), Βραβείο Ενδυματολογίας (Ντόρα Λελούδα) και Βραβείο Μακιγιάζ (Στέλλα Βότσου)


Στην αναπαυτική μεριά

Ελλάδα – 1981 – Έγχρωμη – 68’

Σκηνοθεσία: Τάκης Σπετσιώτης | Σενάριο: Τάκης Σπετσιώτης, Ν. “Ε.” Παναγιωτόπουλος | Φωτογραφία: Φίλιππος Κουτσαφτής | Μοντάζ: Δέσποινα Μαρουλάκου | Μουσική Επιμέλεια: Τάκης Σπετσιώτης | Ηθοποιοί: Νίκος Μπιτζάνης, Τάκης Τσαντίλης | Αφήγηση: Κωνσταντίνος Τζούμας | Παραγωγή: Τάκης Σπετσιώτης

Σ’ έναν κόσμο που όλοι τρέχουν ακατάπαυστα, τούτοι οι δύο νεαροί ποιητές, ο Νίκος κι ο Τάκης, αγαπούν τη βραδύτητα και τη νωχέλεια, ζώντας σαν αργόσχολοι, πλάνητες μποέμ παλαιότερων εποχών, στις αρχές της δεκαετίας του ’60 στην Αθήνα. Αργότερα, όταν τα χρόνια προχωρούν και εποχές φθοράς διαδέχονται τις αλκυονίδες ημέρες της νεανικής τους εποχής, εξαφανίζονται απ’ το προσκήνιο, σκεπάζοντας με μυστήριο το υπόλοιπο μέρος της ζωής τους. *Η ταινία δεν έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση.
*Η ταινία προβάλλεται σε νέα, ψηφιοποιημένη κόπια υψηλής ανάλυσης.


Ταινίες Μικρού Μήκους

 

Ιππόκαμπος του Βασίλη Δημόπουλου

 

Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 11’

Σκηνοθεσία: Βασίλης Δημόπουλος | Σενάριο: Βασίλης Δημόπουλος | Φωτογραφία: Φώτης Μήτσης | Μοντάζ: Βιολέτα Κυριάκου | Ηθοποιοί: Βαγγέλης Ψωμάς, Αγγελική Καρυστινού| Παραγωγή: Βασίλης Μαζωμένος

Στο εγγύς μέλλον, ένας μηχανικός προσπαθεί να αντιμετωπίσει την απώλεια της οικογένειάς του και την απαίτηση του Συστήματος (μέσω ενός υπολογιστή) να ολοκληρώσει το έργο που έχει αναλάβει.


Revollusion του Χρήστου Μπόσμου

 

λλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 10’

Σκηνοθεσία: Χρήστος Μπόσμος | Σενάριο: Χρήστος Μπόσμος | Φωτογραφία: Φώτης Μήτσης | Μοντάζ: Πέτρος Στεριώτης | Μουσική: Νίκος Πλάτανος | Ηθοποιοί: Αγγελική Μπίνη, Ελένη Κουταλώνη, Νικίτα Ηλιοπούλου | Παραγωγή: Βασίλης Μαζωμένος, Πάνος Παπαδόπουλος

Η ιδιοκτήτρια ενός μικρού καταστήματος ρούχων μεταφέρει οργισμένη δύο κούκλες που χρησιμοποιήθηκαν για τη στήριξη των ρούχων από τη βιτρίνα του καταστήματος στην αποθήκη. Όμως οι δύο κούκλες ζωντανεύουν ζητώντας την ελευθερία τους.


O Καμβάς του Κώστα Σπανουδάκη

 

Ελλάδα – 2022 – Ασπρόμαυρη – 11’

Σκηνοθεσία: Κώστας Σπανουδάκης | Σενάριο: Κώστας Σπανουδάκης | Φωτογραφία: Γιώργος Καραβούλιας | Μοντάζ: Κώστας Σπανουδάκης, Δημήτρης Σταματόπουλος | Μουσική: Julio Imeri | Ηθοποιοί: Ανδρέας Σπανάκης, Λουλούδα Βαρώνου | Παραγωγή: Κώστας Σπανουδάκης, Δημήτρης Σταματόπουλος

Ένας μοναχικός άντρας μετακομίζει σε ένα διαμέρισμα, όπου βρίσκει τα πράγματα της γυναίκας που ζούσε εκεί πριν και την ερωτεύεται μέσω αυτών.


Κομμένος Μίτος του Ιωάννη Συμεωνίδη

 

Σκηνοθεσία: Ιωάννης Συμεωνίδης | Σενάριο: Ιωάννης Συμεωνίδης | Φωτογραφία: Παντελής Τηλιακός | Μοντάζ: Γιώργος Ζάρας, Δημήτρης Πολυδωρόπουλος | Ήχος: Άρτεμις Παπαδάκη | Ηθοποιοί: Εύα Κοτανίδη, Ειρήνη Δεληγεώργη

H Αριάδνη είναι μια γυναίκα στα 40 της, η οποία κατοικεί σε ένα πολυτελές σπίτι της Αθήνας, αποκομμένη από την οικογένεια και τους γνωστούς της. Ένα συνηθισμένο πρωινό, η Αριάδνη θα σηκωθεί από το κρεβάτι της και θα διαπιστώσει ότι λείπει το μωρό της. Οι υποψίες της θα πέσουν στον σύζυγό της, για τον οποίον πιστεύει ότι μπαινοβγαίνει στο σπίτι της χωρίς την άδειά της. Η γκουβερνάντα του μωρού της, επίσης απουσιάζει μυστηριωδώς. Η Αριάδνη ανήσυχη, θα αποφασίσει να επικοινωνήσει με την αδελφή της.


Black Box

Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 9’

Σκηνοθεσία: Βίκυ Βασιλοπούλου | Σενάριο: Βίκυ Βασιλοπούλου | Φωτογραφία: Γιάννης Στρατουδάκης | Μοντάζ: Γιάννης Στρατουδάκης | Ηθοποιοί: Μαρία Σκουλά, Χριστίνα Καϊάφα, Σπύρος Ντζουροπάνος, Madji Thier, Elzo Kamara | Παραγωγή: Βίκυ Βασιλοπούλου

Μία νεαρή σκιτσογράφος στα πρόθυρα ενός δημιουργικού αδιεξόδου αποφασίζει να δημιουργήσει τον δικό της υπερήρωα. Μέσα από αυτή την προσπάθεια θα ταξιδέψει σε έναν φανταστικό κόσμο με άλλους υπερήρωες και αρσενικούς χαρακτήρες καθώς το σκετς της παίρνει μορφή. Αυτό το ταξίδι θα φέρει στο φως όλα τα προβλήματα και τις ενοχές που προκύπτουν από την οικογένειά της ως αποτέλεσμα της εμπειρίας της επίγνωσης.

*Η ταινία κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Πειραματικής Ταινίας Μικρού Μήκους στο London Independent Film Awards. Επίσης, έλαβε το βραβείο Καλύτερου Σχεδιασμού Κοστουμιών στο Athens International Monthly Film Festival.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
«Άτλας» του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη

«Άτλας» του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη στο PalmTree MCA

Η παράσταση «Άτλας»  του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη συνεχίζει τις παραστάσεις έως 29 Απριλίου στο PalmTree Multinfuntional Center of Arts. “Εν αρχή ...
Laughing in Afghanistan

«Γελώντας στο Αφγανιστάν» στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος 

Γελώντας στο Αφγανιστάν μια ταινία της Αννέτας Παπαθανασίου 20, 21, 22 Απριλίου 2024, στις 20:00, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά ...
Θωμάς Ζάμπρας

Θωμάς Ζάμπρας – Απόφοιτος Λυκείου στο Πάνθεον στην Πάτρα

Ο Θωμάς Ζάμπρας επιστρέφει με την παράσταση “Απόφοιτος Λυκείου” για μία μοναδική βραδιά στο θέατρο Πάνθεον στην Πάτρα. Ο τίτλος ...
«Το Φαγητό» της Μαρίας Λαϊνά συνεχίζει τις παραστάσεις στο θέατρο ΠΛΥΦΑ

«Το Φαγητό» της Μαρίας Λαϊνά συνεχίζει τις παραστάσεις στο θέατρο ΠΛΥΦΑ

Το θεατρικό έργο της Μαρίας Λαϊνά «Το Φαγητό», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιόλιου, λόγω της θερμής ανταπόκρισης του κοινού, συνεχίζει τις ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13870 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top