tetartopress

Αυτό το τίποτα


Είχαν θαμπώσει τα μάτια της πίσω από τα γυαλιά. Υπολογισμοί και μετρήσεις έτρεχαν στο μυαλό της. Την μπέρδευαν και τα μαλλιά, με απότομες κινήσεις τα έριχνε πάνω από τον ώμο της, πάνω στην άσπρη της ρόμπα. Η μυρωδιά του καφέ  εναρμονιζόταν με τις μυρωδιές του εργαστηρίου, κάνοντας τον αγαπημένο χώρο ακόμα πιο οικείο. Οίστρος επιστημονικός.

Στο ραδιόφωνο όλες οι εκπομπές αφιερωμένες στην ποίηση. Παγκόσμια ημέρα. Ένα χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπό της, λίγο ειρωνικό. Έχει καταντήσει λιγάκι αστείο, κάπως γραφικό αυτό με τις παγκόσμιες μέρες, σκέφτηκε. Διάβαζε και η ίδια ποίηση, αραιά και πού, αλλά αυστηρή καθώς ήταν με τον εαυτό της, δεν μπορούσε να μην παραδεχθεί πως αυτό το απροσδιόριστο, το μη ορισμένο της ποίησης όσο να πεις την ενοχλούσε. Επιστήμονας εκείνη, αναγνωρισμένη στον κλάδο της, με τη χημεία ερωτευμένη και με σκέψη θετική, την θύμωνε η αδυναμία της να κατανοήσει αυτό το λογοτεχνικό είδος. Είχε ακούσει γνώστες και ειδικούς του αντικειμένου να λένε πως γεννά συναισθήματα. Κάποτε έντονα. Πως αναβιώνει αναμνήσεις. Πώς είναι μια έκφραση του ωραίου. Μια απελευθέρωση της φαντασίας. Μια άλλη του κόσμου εκδοχή. Αλλά μπροστά στην επιστήμη της, στο θαύμα του μυαλού και της γνώσης αλλά και στη γειωμένη τη σκληρή πραγματικότητα η ποίηση έμοιαζε λίγο χαμένος χρόνος.

Το πείραμα εξελισσόταν μπροστά της και ο υπολογιστής σε αναμονή των αποτελεσμάτων. Όλα πήγαιναν όπως τα είχε προγραμματίσει. Αλλά ο Ελύτης επέμενε απ΄ το ραδιόφωνο με παράπονο, πως πάντα θα ’ναι αργά. Ο Βρεττάκος ισχυριζόταν πως η συνείδηση είναι το βάθος του ανθρώπου κι η αγάπη το πλάτος του. Ο Σεφέρης με τη βαθιά του άρθρωση προέτρεπε να αναζητήσουμε τον άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται, ο Λειβαδίτης την έθετε μπροστά στις ευθύνες της για αυτή την ανθρωπιά και ο Χριστιανόπουλος επειγόταν την ώρα εκείνη, ει δυνατόν, να της δείξει την πιο βαθιά πληγή του.

Χτύπησε το τηλέφωνο. Μια άλλη φωνή εκεί, αγαπημένη. Μια φωνή που μετά από τόσο καιρό εξακολουθούσε να την ανατριχιάζει όπως την πρώτη φορά. Κοίταξε το ρολόι. Πώς είχε ξεχαστεί έτσι; Πάλι θα αργούσε κι ας περίμενε με λαχτάρα τη συνάντηση. Μάζεψε όπως όπως, με κινήσεις γρήγορες, και έτρεξε να τον βρει.

Στα στενά σοκάκια της Πλάκας άπλωνε όπως πάντα η άνοιξη χρώματα και ευωδιές και έφτιαχνε μια βραδιά γλυκιά και φεγγαρόλουστη. Το μικροσκοπικό σιδερένιο τραπεζάκι, πολυκαιρισμένο και ξεβαμμένο μπροστά τους, τους προσκαλούσε με ζεστασιά να καθίσουν αντικριστά στις καρέκλες του. Δίπλα από τον πέτρινο τοίχο, άνθιζε δειλά ένα γιασεμί. Κρασί και για τους δυο κι ένα μπολάκι πατατάκια κάθισαν να μοιραστούν κάτω από τους ήχους βιολιού, από κάποιο μουσικό του δρόμου μάλλον. Κόσμος τριγύρω απολάμβανε τη βραδιά κουβεντιάζοντας και γελώντας.

Περνούσε η ώρα με λόγια και σμίξιμο των ψυχών. Έσκυψε  εκείνος τότε ξαφνικά προς το μέρος της, χαμογελώντας πέρα από τα χείλη, κοιτώντας την κατευθείαν στης ψυχή της τα βάθη, λες και προσπαθούσε να αλιεύσει ό,τι καλά κρυμμένο βρισκόταν εκεί. «Με αγαπάς;» τη ρώτησε ψιθυριστά. Σκίρτησε εκείνη, ανατρίχιασε. «Πολύ», ψέλλισε. Είχε μέσα της χαρά. Πολλή χαρά. Τότε κατάλαβε ποίηση τι θα πει. Πως είναι βάθος κι αλήθεια και φως ανέσπερο. Πως είναι αυτό το τίποτα, που κάνει όμως τον παράδεισο. Αυτή η γεύση τρικυμίας στα χείλη.

Από το πίσω τραπέζι, με το ναυτικό του καπέλο, της χαμογελούσε  ο Ελύτης.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Σκιαδαρέσες και Usurum live στην Πάτρα

Σκιαδαρέσες και Usurum live στην Πάτρα

7 οι Usurum και 5 οι Σκιαδαρέσες μας κάνουν 12. Ε, δεν μπορεί κάποιος από όλους θα σας αρέσει! Σας ...
Ένας ελέφαντας με ρεντιγκότα

Ξένια Μαρίνου «Ένας ελέφαντας με ρεντιγκότα»

Το βιβλίο επιχειρεί μια διαφορετική τοιχογραφία των πρώτων τριάντα χρόνων της Γ΄ Γαλλικής Δημοκρατίας, εστιάζοντας στην ανασυγκρότηση και στον τρόπο ...
Wu Ming «Αλτάι»

Wu Ming «Αλτάι»

Βενετία, 1569. Ένα μπουμπουνητό συγκλονίζει τη νύχτα, ο ουρανός είναι κόκκινος και επικρέμαται απειλητικά πάνω από τη λιμνοθάλασσα: είναι η ...
Ηρακλής Παναγούλης «Ανεβοκατεβαίνοντας κλίμακες»

Ηρακλής Παναγούλης «Ανεβοκατεβαίνοντας κλίμακες»

Τρεις χρόνοι, τρεις γεωγραφίες. Δρόμοι, διαδρομές και δίκτυα στην Πελοπόννησο του 18ου αιώνα, στη μεταπολεμική Δίβρη Ηλείας, στις σύγχρονες παγκοσμιοποιημένες ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 6 Άρθρα

Η Αθηνά Παπαργύρη γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Διακοπτό Αιγιαλείας. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Πάτρα ως μάχιμη εκπαιδευτικός, μαθηματικός MSc στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση και υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο αγοριών. - [email protected]

Back to Top