Τέταρτο

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας: «Η Επιστροφή» από τη Θεατρική Ομάδα της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας στο θέατρο Κρήνης



Ξεκινούν υπό την Αιγίδα  του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, οι παραστάσεις του «Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Κρήνης». Στο ομώνυμο θέατρο, Σάββατο 12 και Κυριακή 13 Ιουνίου, στις 9:15 το βράδυ,  με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, η Θεατρική Ομάδα «από κοινού» της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, παρουσιάζει το έργο του Φρήντριχ Ντύρρενματ: «Η Επιστροφή»,  σε διασκευή – σκηνοθεσία Φώτη Λάζαρη.

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση:

«Πρόκειται για μία μαύρη κωμωδία μέσα από την οποία η θεατρική ομάδα επιχειρεί Επιστροφή στην “από κοινού” επαφή με την δύναμη της θεατρικής τέχνης. Μιας πανάρχαιας τέχνης που υφίσταται μόνο όταν υπάρχει κοινό.

Επιστροφή στην “από κοινού” επαφή με μια κοινωνία που βρίσκεται σε τρομερή κρίση. Με ένα τεράστιο ποσοστό ανθρώπων να είναι παροπλισμένο παθητικά στην οθόνη. Αποκαμωμένο από την τηλεθέαση, τα webex, τα live streaming, τα Netflix ..Με τον φόβο της ανεργίας και του αποκλεισμού. Με τις αδιέξοδες σκέψεις του ηττημένου σε όλα τα επίπεδα.

Επιστροφή σε μια πραγματικότητα που εγκυμονεί τους ίδιους δυστυχώς κινδύνους που εμφανίζονται σε κάθε εποχή που έρχεται μετά από πολέμους και καταστροφές. Βιώσαμε ήδη δύο πολέμους. Έναν οικονομικό και έναν της πανδημίας. Και είμαστε έτοιμοι μόλις περάσει η θύελλα να επαναλάβουμε με φανατική επιμονή τα ίδια λάθη όσο και αν αυτά έχουν καταστροφικές συνέπειες για όλους μας. Να επιβεβαιώσουμε ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ την Ιστορία ως τραγική φάρσα.

Γρήγορα ξεχνάμε.


Ο Φρίντριχ Ντύρενματ έγραψε το έργο αυτό το 1956, {πρωτότυπος τίτλος: ”η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας”), όταν η διαλυμένη μετά τον πόλεμο Ευρώπη, έμπαινε σε τροχιά ανάπτυξης. Το όνειρο μιας καλύτερης ζωής με ανέσεις , με αχαλίνωτη έκρηξη καταναλωτισμού και πλουτισμό με όλα τα μέσα, έμοιαζε χειροπιαστό. Τα εγκλήματα, την οδύνη, την απώλεια εκατομμυρίων ανθρώπων, είχε καλύψει ήδη μια αποχαυνωτική λήθη. Οι άνθρωποι, ξεχνούν τις συμφορές που βίωσαν και πιστεύουν ότι δεν θα ξαναέλθουν στη ζωή τους. Ξεχνούν ότι ο φασισμός δεν ήρθε από το πουθενά. Ξεχνούν ότι το κακό βρίσκεται δίπλα μας και ενίοτε μέσα μας. Γι΄ αυτό ο Ντύρενματ έγραψε αυτήν την αλληγορία. Για να μας θυμίσει ότι η ζωή μας δεν μπορεί να συνεχίζεται ανέμελα χωρίς να παίρνουμε υπόψη μας αυτή την πραγματικότητα.

Επιστροφή λοιπόν σε όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα και τα χάσαμε.

Επιστροφή, με μια τεράστια δίψα για ελευθερία με ” πάντα ανοιχτά πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής μας”.»


Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Ηώ Αμανάκη

Διασκευή-  μουσική επιμέλεια – σκηνοθεσία: Φώτης Λάζαρης

Σχεδιασμός σκηνικών: Eno Shkodrani.

Κατασκευή σκηνικών: Eno Shkodrani ,Χρήστος Σιάχος, Βασίλης Παπαδόπουλος.

Κοστούμια : ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, θεατρική ομάδα ‘’από κοινού’’

Σχεδιασμός και ρύθμιση  φωτισμού: Βασίλης Βανταράκης

Σχεδιασμός και ρύθμιση ήχου : Νίκος Αντωνίου, Ελπινίκη Χασιώτη.

Μουσική σύνθεση και ζωντανή εκτέλεση επί σκηνής (ηλεκτρική κιθάρα):  Νίκος Αντωνίου.

Το τραγούδι ‘’αυτός ο τόπος’’ του Θάνου Μικρούτσικου και Μάνου ελευθερίου, ερμηνεύουν οι Αναστασία Μπούρμπου και Νάντια Ζέρβα σε διασκευή- ενορχήστρωση Γιώργου Τρυανταφύλλου και Θανάση Σβόλη. Τους στίχους  πάνω στη μελωδία έγραψε η Αναστασία Μπούρμπου.

Φωτογραφία Βασίλης Λάγιος.

Παίζουν με την σειρά που εμφανίζονται: Νίκος Παναγόπουλος, Αγγελίνα Βγενοπούλου, Στάθης Μακρίδης, Γιώτα Παναγοπούλου, Γιώτα Οικονόμου, Νίκος Κωσταντόπουλος, Βασίλης Παπαδόπουλος, Άγγελος Μπουμπούλης, Δέσποινα Μάη, Φώτης Λάζαρης, Έλενα Νταή, Μαρία Φωτίου,  Νίκος Αντωνίου.

Θα τηρηθούν οι  κανόνες υγειονομικής προστασίας που  προβλέπονται από τον νόμο για ανοιχτά θέατρα.

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 7361 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES


Back to Top