tetartopress

Διεθνής Αμνηστία: Σεβασμός στα δικαιώματα των αιχμαλώτων πολέμου


Τα δικαιώματα των αιχμαλώτων πολέμου κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία πρέπει να γίνονται σεβαστά σύμφωνα με την Τρίτη Σύμβαση της Γενεύης, δήλωσε η Διεθνής Αμνηστία.

Όπως αναλυτικά αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

Τις τελευταίες ημέρες, οι ουκρανικές αρχές έχουν οδηγήσει Ρώσους αιχμαλώτους πολέμου σε συνεντεύξεις Τύπου για να συζητήσουν τον ρόλο τους στη στρατιωτική εισβολή, ενώ βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν επίσης αιχμαλώτους στρατιώτες να επικοινωνούν με μέλη της οικογένειάς τους στη Ρωσία.

Βίντεο με αιχμάλωτους Ουκρανούς στρατιώτες έχουν επίσης εμφανιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αν και δεν είναι ακόμη σαφές αν αυτά έχουν επίσημη έγκριση.

«Καθώς η σύγκρουση συνεχίζεται, είναι σημαντικό όλα τα μέρη της σύγκρουσης να σέβονται πλήρως τα δικαιώματα των αιχμαλώτων πολέμου», δήλωσε η Joanne Mariner, διευθύντρια του Προγράμματος Αντιμετώπισης Κρίσεων της Διεθνούς Αμνηστίας.

«Οποιαδήποτε δημόσια εμφάνιση μπορεί να θέσει τους αιχμαλώτους πολέμου σε κίνδυνο όταν επιστρέφουν στην πατρίδα τους, και να αποδειχτεί επίσης προβληματική για τις οικογένειές τους όσο βρίσκονται υπό κράτηση».

«Το άρθρο 13 της Τρίτης Σύμβασης της Γενεύης αναφέρει ρητά ότι οι αιχμάλωτοι πολέμου πρέπει να προστατεύονται ανά πάσα στιγμή, ιδίως από την περιέργεια του κοινού. Είναι καθήκον της δύναμης που κρατά τους αιχμαλώτους να διασφαλίσει ότι τα δικαιώματά τους γίνονται δεόντως σεβαστά από τη στιγμή της σύλληψής τους».

Η Σύμβαση της Γενεύης

Το άρθρο 13 της Τρίτης Σύμβασης της Γενεύης αναφέρει: «Οι αιχμάλωτες/-οι πολέμου πρέπει να τυγχάνουν πάντοτε ανθρώπινης μεταχείρισης. Απαγορεύεται κάθε παράνομη πράξη ή παράλειψη της κρατούσας δύναμης που προκαλεί τον θάνατο ή θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία μιας/ενός αιχμαλώτου πολέμου υπό την επιτήρησή της και θα θεωρείται σοβαρή παραβίαση της παρούσας Σύμβασης. Ειδικότερα, καμιά/κανένας αιχμάλωτος πολέμου δεν μπορεί να υποβληθεί σε σωματικό ακρωτηριασμό ή σε ιατρικά ή επιστημονικά πειράματα οποιουδήποτε είδους, τα οποία δεν δικαιολογούνται από την ιατρική, οδοντιατρική ή νοσοκομειακή περίθαλψη της/του εν λόγω αιχμαλώτου και δεν πραγματοποιούνται προς το συμφέρον του. Ομοίως, οι αιχμάλωτες/-οι πολέμου πρέπει να προστατεύονται πάντοτε, ιδίως από πράξεις βίας ή εκφοβισμού και από προσβολές και την περιέργεια του κοινού.

Ο έγκυρος σχολιασμός της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού διευκρινίζει ότι «κάθε υλικό που επιτρέπει την αναγνώριση μεμονωμένων αιχμαλώτων πρέπει κανονικά να θεωρείται ότι τους εκθέτει στην περιέργεια του κοινού και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να μεταφέρεται, να δημοσιεύεται ή να μεταδίδεται».

Η Διεθνής Αμνηστία έχει προηγουμένως ζητήσει τον σεβασμό του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του δικαίου των ανθρώπινων δικαιωμάτων καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία συνεχίζει να κλιμακώνεται.
ΣΧΕΤΙΚΑ

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Στο ποταμόπλοιο» - Κοιτάζοντας κατάματα τους ανθρώπους με πνευματικές διαταραχές

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Στο ποταμόπλοιο» – Κοιτάζοντας κατάματα τους ανθρώπους με πνευματικές διαταραχές

"Στο ποταμόπλοιο" ("Sur l' Adamant"). Σκηνοθεσία του Νικολά Φιλιμπέρ. Ντοκιμαντέρ, Γαλλικής παραγωγής 2023. "Μέσα μου βλέπω εικόνες, χρώματα πολλά. Δικά ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Η γενιά του πλούτου» - Η μίμηση των πλουσίων κι ο πολιτισμός της εικόνας

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Η γενιά του πλούτου» – Η μίμηση των πλουσίων κι ο πολιτισμός της εικόνας

"Η γενιά του πλούτου" / "Generation wealth". Σκηνοθεσία: Λόρεν Γκρίνφιλντ. Ντοκιμαντέρ παραγωγής ΗΠΑ, 2018. Ένα 6χρονο κορίτσι με φανταχτερό ροζ ...
«Πρόβα για τον κόσμο που έρχεται» από τον Θίασο Αντάμα - Μια Πιραντελλική, σαν πρόβα, παραμυθική παράσταση

«Πρόβα για τον κόσμο που έρχεται» από τον Θίασο Αντάμα – Μια Πιραντελλική, σαν πρόβα, παραμυθική παράσταση

Ο Τζάνι Ροντάρι είναι ένας Ιταλός συγγραφέας γνωστός κυρίως για τα έργα του πάνω στην παιδική λογοτεχνία. Το 1970 έλαβε ...
«Πέρασμα» του Λέβαν Ακίν - Τα περάσματα από τη συντήρηση στη  συμπερίληψη, την προκατάληψη στη συνειδητοποίηση, το εγώ στο εμείς

«Πέρασμα» του Λέβαν Ακίν – Τα περάσματα από τη συντήρηση στη συμπερίληψη, την προκατάληψη στη συνειδητοποίηση, το εγώ στο εμείς

"Πέρασμα" (Crossing). Σκηνοθεσία του Λέβαν Ακίν. Πρωταγωνιστούν: Μζία Αραμπούλι, Λούκας Κανκάβα, Ντενίζ Ντουμανλί. Γεωργία, Τουρκία, 2024. (διαθέσιμη στο cinobo) - ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 14021 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top