tetartopress

Δύο εργαστήρια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της ΟΙΕΛΕ

Παρέα του δάσους

Παρέα του δάσους


Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων και εργαστηρίων που διοργανώνει, ανακοινώνει τη συνεργασία της με την παιδαγωγική ομάδα “Παρέα του Δάσους” για δύο βιωματικά εργαστήρια περιβαλλοντικής αγωγής για εκπαιδευτικούς. Το πρώτο εργαστήριο, στις 18 Μαΐου, θα διεξαχθεί στο χώρο της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών στον Υμηττό και το δεύτερο, στις 25 Μαΐου, στο χώρο του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου “Σύγχρονη Ελληνοαγγλική Αγωγή” στο Μαρούσι. Όπως αναλυτικά ανακοινώνεται:

Οι ενδιαφερόμενες/οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο e-mail [email protected]. Στον τίτλο του mail να προσθέσετε “Σεμινάριο ΟΙΕΛΕ-Παρέα του Δάσους” και να διευκρινίζετε σε ποιο ή ποια εργαστήρια ενδιαφέρεστε να λάβετε μέρος (μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή και στα δύο εργαστήρια ή σε ένα από τα δύο). Επειδή οι θέσεις είναι σχετικά περιορισμένες, θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

 

Πληροφορίες για τα εργαστήρια

 

Σάββατο 18 Μαΐου 2024

 

Χώρος: Φιλοδασική Ένωση Αθηνών, Καισαριανή (Δάσος Υμηττού)

Θέμα: “Το σχολείο στη φύση: Εργαστήριο για την παιδαγωγική προσέγγιση των υπαίθριων φυσικών χώρων”

Συντονίστρια εργαστηρίου: Ρόζα Τριανταφυλλίδη

Διάρκεια: 4 ώρες

Η σύνδεση με τον φυσικό κόσμο αποτελεί θεμέλιο για την υγιή και ολιστική (σωματική, ψυχική, πνευματική και κοινωνική) ανάπτυξη των παιδιών. Η επαφή με το ανοιχτό σχολείο της φύσης προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα για παιχνίδι, ανακάλυψη, χαρά, μάθηση και δημιουργία, παρέχοντας ταυτόχρονα, κίνητρα για την εξέλιξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους και ενισχύοντας τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση.

Το εργαστήριο εστιάζει στους τρόπους προσέγγισης των γειτονικών σε κάθε σχολείο υπαίθριων φυσικών χώρων και στην ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αξιοποιώντας τη φύση τόσο ως πλαίσιο, όσο και ως εργαλείο εκπαίδευσης. Συνδυάζει στοιχεία από την εμπειρική μάθηση, τα Σχολεία του δάσους και την παιδαγωγική τέχνη Waldorf-Steiner και αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση του φυσικού χώρου, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας και εκπαίδευσης.

 Το εργαστήριο στοχεύει:

Να θέσει τη θεωρητική βάση, τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής προσέγγισης της φύσης.
Να ενισχύσει τη γνωστική και βιωματική σύνδεση των συμμετεχόντων με τον φυσικό κόσμο.
Να δώσει πρακτικά βήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των υπαίθριων φυσικών χώρων με βάση τους περιορισμούς και τις δυνατότητες τους.
Να προτείνει παραδείγματα διαθεματικής προσέγγισης της φύσης και δημιουργίας παιδαγωγικού υλικού από φυσικά υλικά, σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης όλων των τύπων νοημοσύνης των παιδιών.
Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει και να στηρίξει τους παιδαγωγούς να ακολουθήσουν την παιδαγωγική προσέγγιση της φύσης, εντάσσοντας την καθημερινή επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Σάββατο 25 Μαΐου  2024

 

Χώρος: Σύγχρονη Ελληνοαγγλική Αγωγή (Ομορφοκκλησιάς 21, Μαρούσι)

Θέμα: “Η φύση στο σχολείο: Εργαστήριο δημιουργίας υπαίθριων τάξεων σε σχολικές αυλές”

Συντονίστρια εργαστηρίου: Αθηνά Αντύπα

Διάρκεια: 4 ώρες

Οι σχολικές αυλές είναι οι υπαίθριοι χώροι που τα σημερινά παιδιά έχουν την πιο συχνή και συστηματική επαφή. Μέσα από τον εμπλουτισμό τους με φυσικά στοιχεία, οι σχολικές αυλές μπορούν να μετατραπούν σ’ ένα εξαιρετικά δυναμικό, αποδοτικό και πλούσιο παιδαγωγικό περιβάλλον και να συμβάλλουν στη μάθηση, στην ολιστική ανάπτυξη και στην καλλιέργεια της φιλοπεριβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών.

Το εργαστήριο εστιάζει στη δημιουργία υπαίθριων τάξεων σε σχολικές αυλές και στη σύνδεση της λειτουργίας τους με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Συνδυάζει στοιχεία από τη μέθοδο Εκπαίδευσης σε κήπους (Garden-based-learning), τη Μοντεσσοριανή αγωγή και την εμπειρική μάθηση και αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση των σχολικών αυλών.

Το εργαστήριο στοχεύει:

Να θέσει τη θεωρητική βάση για τη λειτουργία μια υπαίθριας τάξης με βιωματικό τρόπο.
Να δώσει πρακτικά βήματα σχεδιασμού μιας υπαίθριας τάξης στη σχολική αυλή.
Να συνδέσει τη λειτουργία της υπαίθριας τάξης με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει, να στηρίξει τους παιδαγωγούς να δημιουργήσουν υπαίθριες τάξεις στις σχολικές αυλές.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
«Αδέσποτα Κορμιά» στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

«Αδέσποτα Κορμιά» στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Τα «Αδέσποτα Κορμιά», το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου που διακρίθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, έρχεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος στις ...
«Η αρπαγή» - Η επιθυμία της μητρότητας ως επιταγή της κανονικότητας στη μοναξιά των κοινωνιών μας

«Η αρπαγή» – Η επιθυμία της μητρότητας ως επιταγή της κανονικότητας στη μοναξιά των κοινωνιών μας

«Η αρπαγή» (Le ravissement). (μετάφραση πρωτότυπου τίτλου: «Η έκσταση»). Σκηνοθεσία: Ιρίς Καλτενμπάκ. Πρωταγωνιστούν: Χαφσία Χερζί, Αλέξις Μανέντι, Νίνα Μερίς. Γαλλία, ...
«ΟΖ- Εικόνες από τον κόσμο» - Έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη

«ΟΖ- Εικόνες από τον κόσμο» – Έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη στην a.antonopoulou.art

Η νέα έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη που ξεκινά την Πέμπτη 16 Μαΐου στην γκαλερί a.antonopoulou.art, είναι μια σειρά έργων, ζωγραφικής ...
«Βασιλιάδες του Κόσμου» από 16 Μαΐου στους κινηματογράφους

«Βασιλιάδες του Κόσμου» από 16 Μαΐου στους κινηματογράφους

Η Weirdwave,  από τις 16 Μαΐου, παρουσιάζει στα θερινά την  ταινία της Λάουρα Μόρα «Βασιλιάδες του Κόσμου»,  που απέσπασε το ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13902 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top