Τέταρτο

90 Προβολές

Ελεύθερα e-books από τις «Εκδόσεις Βακχικόν»



Είκοσι οκτώ δωρεάν e-book προσφέρουν δωρεάν για ανάγνωση οι Εκδόσεις Βακχικόν.

Αναλυτικά τα βιβλία που διατίθενται είναι:

Πνεύμονες / Ντάνκαν Μακ Μίλαν

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το πολυβραβευμένο αγγλικό θεατρικό έργο πρώτη φορά σε ελληνική έκδοση.

Ο χρόνος μοιάζει εχθρός τους. Αν περιμένουν τις κατάλληλες συνθήκες δεν θα το κάνουν ποτέ. Απ’ τη μια υπάρχει η επιθυμία για ένα παιδί, από την άλλη η αγωνία για το περιβάλλον, την παγκόσμια κρίση και την πολιτική αστάθεια… Τελικά, πώς να αποφασίσεις για το μέλλον σου όταν αυτό προβλέπεται τόσο δυσοίωνο;

«Ένα παιδί; Είναι σαν να μου έριξες μπουνιά στη μούρη και μετά μου ζήτησες να σου λύσω μια μαθηματική εξίσωση.»

Οι Πνεύμονες είναι μια ιστορία αγάπης, αμείλικτα ειλικρινής, αστεία, επίκαιρη και ταυτόχρονα τόσο διαχρονική. Γνώριμα καθημερινή αλλά και πολυσύνθετη, όπως άλλωστε και η ίδια η ζωή. Ένα έργο που δίνει φωνή στη Γενιά της Αβεβαιότητας, η οποία μέσα από τις αλλεπάλληλες αλλαγές και τις συναισθηματικές μεταπτώσεις βρίσκει τον τρόπο να χαράξει τη δική της πορεία.

Ο Ντάνκαν Μακ Μίλαν επικεντρώνεται στην ουσία του θεάτρου διερευνώντας τη θεατρική γραφή, απογυμνωμένη από υποδείξεις. Όπως ο ίδιος σημειώνει: «Το έργο γράφτηκε για να παιχτεί σε άδεια σκηνή. Δεν υπάρχουν σκηνικά, δεν υπάρχουν έπιπλα, ούτε φροντιστήριο, ούτε παντομίμα. Δεν υπάρχουν αλλαγές κοστουμιών. Το φως και ο ήχος δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν αλλαγή στον χρόνο ή στον χώρο».

——

Δοκιμάζοντας το ποίημα / Ασημίνα Ξηρογιάννη

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το ποιητικό δώρο της γνωστής κριτικού και blogger.

Όταν το ποίημα έχει θάρρος
Όταν το ποίημα έχει θράσος
Όταν το ποίημα ερωτεύεται τον αναγνώστη
Όταν το ποίημα δεν ερωτεύεται τον αναγνώστη, αλλά τον ποιητή
Όταν το ποίημα ξαναδιαβάζεται (πάλι και πάλι και πάλι…)

——

The Descent According to John / Αντρέας Πολυκάρπου

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την αγγλική έκδοση του ελληνικού θεατρικού έργου.

——

Μονόλογοι συγγραφέων / Συλλογικό

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ είκοσι αφηγήματα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων.

Συμμετέχουν με ανέκδοτα κείμενά τους οι συγγραφείς: Έρικα Αθανασίου, Τζούλια Γκανάσου, Νατάσα Ζαχαροπούλου, Σοφία Κολοτούρου, Ασημίνα Ξηρογιάννη, Δανάη Παπουτσή, Έλενα Πολυγένη, Μαρία Σούμπερτ, Ελένη Τζατζιμάκη, Ελένη Φουρνάρου, Γιώργος Γώτης, Γιώργος Δουατζής, Νίκος Ερηνάκης, Γιώργος Κατσέλης, Γιώργος Λίλλης, Διονύσης Μαρίνος, Γιώργος Μπλάνας, Κωνσταντίνος Μπούρας, Τόλης Νικηφόρου, Γιάννης Παπαγιάννης. Επιμέλεια έκδοσης: Ασημίνα Ξηρογιάννη.

Γιατί γράφουμε; Ποιες επιρροές έχουμε δεχτεί που μάς καθόρισαν ή μάς στιγμάτισαν; Είναι η πορεία μας αυτή που είχαμε ονειρευτεί ή σχεδιάσει, ή για αλλού ξεκινήσαμε και αλλού βρεθήκαμε;

Η ζωή και η τέχνη αναπόφευκτα συμπλέουν, μπορεί και να αλληλοσυμπληρώνονται. Ο δημιουργός οφείλει, θαρρώ, να κοιτά κάθε φορά κατάματα και τη ζωή και την τέχνη του και να κάνει τον απολογισμό του. Η αυτοκριτική και η αυτογνωσία είναι πάντα τα ζητούμενα και στον άνθρωπο και στο δημιουργό. Από κει και πέρα η βασική έγνοια είναι πώς θα υπάρχει δημιουργική εξέλιξη.

Αναπόφευκτα μού έρχονται στο μυαλό όσα γράφει ο Ελύτης στα «Ανοιχτά Χαρτιά». Και είναι σαν να μονολογεί: Nα, γιατί γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη την έχει ο Θάνατος. Είναι η λήξη μιας ζωής και η έναρξη μιας άλλης, που είναι η ίδια με την πρώτη αλλά που πάει πολύ βαθιά, ως το ακρότατο σημείο που μπόρεσε να ανιχνεύσει η ψυχή, στα σύνορα των αντιθέτων, εκεί που ο ήλιος και ο Άδης αγγίζονται.

Δέκα γυναίκες συγγραφείς. Δέκα άντρες συγγραφείς. Άνθρωποι που ζουν και δημιουργούν στο σήμερα. Οι σκέψεις τους, οι καταβολές τους, οι εικόνες τους, είναι πολύτιμα στοιχεία του δημιουργικού ΕΓΩ τους. Αναλογίζονται, στοχάζονται, θυμούνται, απορούν, δείχνουν, καταθέτουν αναμνήσεις, εμπειρίες, συναισθήματα, αποστασιοποιούνται άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο, εξομολογούνται, μονολογούν κρύβοντας ή αποκαλύπτοντας, άλλοτε με τρόπο ρεαλιστικό, άλλοτε επικαλούμενοι τον σουρεαλισμό.

Όμως, αποδεικνύοντας σε κάθε περίπτωση πως η τέχνη είναι υπόθεση αυστηρά προσωπική.

——

Παγκόσμια ιστορία της τρομοκρατίας / Γιώργος Μπλάνας

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το δοκίμιο του βραβευμένου ποιητή

Το μικρό αυτό βιβλίο δεν έχει καμία σχέση ούτε με την επιστήμη ούτε με την επιστημονική μελέτη της τρομοκρατίας. Ο συγγραφέας ισχυρίζεται πως: Τρομοκρατία είναι αυτό που κάνουν οι άνθρωποι στους ανθρώπους επειδή είναι άνθρωποι. Δηλαδή, επιμένει να μην τρομοκρατείται από τη λογική της λογικής και συγκροτημένης ανάλυσης του ζητήματος, πιστεύοντας ακράδαντα πως μόνον έτσι μπορεί να έχει κάποια ελπίδα να ζήσει τη ζωή του (όσο τον αφήσουν οι τρομοκράτες αντιτρομοκράτες) σαν δική του ζωή. Διαβάζει, λοιπόν, ορισμένες σημαντικές σελίδες του Best Sheller που ονομάζουμε τρομοκρατία και αφηγείται τι δεν είδε ρητά διατυπωμένο. Δεν ξέρει τι άλλο μπορεί να κάνει ως συγγραφέας για επισημάνει στους συνανθρώπους του πως ο μόνος πραγματικός τρομοκράτης είναι ίσα-ίσα αυτός που τρέχει πάνω-κάτω φωνάζοντας πως κινδυνεύει από τρομοκράτες. Το βέβαιο είναι πως διαβάζοντας τους τρόμους του ξεχνάει τους τρόμους του κανείς.

——

Ποιος ήταν ποιος / Ίργουιν Λ. Γκόρντον

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ ένα ιουμοριστικό λεξικό επιφανών και διάσημων προσώπων, από το 1914

Ο Όμηρος άρχισε τη λογοτεχνική του σταδιοδρομία από τους αθηναϊκούς Times. Ο Μωυσής έκλεισε τα ιουδαϊκά χασάπικα και έγινε ηγέτης του Γκέτο. Ο Μωάμεθ ανακάλυψε το χαρέμι και στον ελεύθερο χρόνο του πήγαινε στο βουνό. Και αν όλα αυτά είναι γνωστά, ο Ίργουιν Λ. Γκόρντον αποκαλύπτει ποια μοδίστρα ίδρυσε την Εκκλησιαστική Εταιρεία Κουτσομπολιού και ποιος Άγιος θα ζει για πάντα στα λαρύγγια των συμπατριωτών του∙ θυμάται με λαχτάρα την χορευτριούλα Φλόρα και αποδίδει τις δέουσες τιμές στην κακοποιημένη πεθερά του.

Παίρνοντας τη σκυτάλη από το ιδιοφυές χιούμορ του Όσκαρ Ουάιλντ και τη φαρμακερή παραδοξολογία του Άμπροουζ Μπηρς, ο Ίργουιν Λ. Γκόρντον παραθέτει εκατοντάδες λήμματα όσων έγιναν -ή προσπάθησαν να γίνουν- διάσημοι επιβεβαιώνοντας πως στην ανθρώπινη Ιστορία καμιά φορά… συμβαίνουν και λάθη.

——

Flying asparagus / Ναταλία Κατσού

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την αγγλόφωνη έκδοση του θεατρικού έργου Σπαράγγια με φτερά της σκηνοθέτριας.

——

Ανθολογία σύγχρονης ισπανόφωνης ποίησης / Συλλογικό

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την ανθολογία στο ελληνικό της ντεμπούτο.

Η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της ανθολογίας, που αφορά στη σύγχρονη ισπανόφωνη ποίηση, ξεκίνησε με αφορμή τη γνωριμία μου με τον Ισπανό ποιητή και μεταφραστή Μάριο Ντομίνγκες Πάρρα, ο οποίος είχε και την ευγενή καλοσύνη να μου «συστήσει» τους ποιητές που παρουσιάζονται εδώ.

Ερχόμενη λοιπόν σε επαφή με το έργο αυτών των ποιητών και νιώθοντας την ανάγκη προβολής του λόγω της σπουδαιότητας που το διακρίνει, πήρα την απόφαση να μεταφράσω μερικά από τα ποιήματα, που οι ίδιοι τιμώντας με, μου εμπιστεύτηκαν. Αντιμετωπίζοντας, όπως είναι φυσικό, την όλη διαδικασία της μετάφρασης της ποίησης με τον δέοντα σεβασμό και την προσοχή που απαιτείται προκειμένου να γίνει η απόδοση των νοημάτων όσο πιστότερα γίνεται, ελπίζω πραγματικά να έχω καταφέρει να ανταποκριθώ αντάξια στο παρόν εγχείρημα. Αυτό αποτελεί για μένα τόσο το μεγαλύτερο στοίχημα, όσο και την ευσεβέστερη ευχή.

Θα ήθελα ωστόσο να τονίσω πως η γλώσσα της ποίησης είναι πάντοτε μία. Ίδια. Κοινή για όλους όσους μπορούν να την αντιληφθούν. Μπορεί να ντύνει αλλιώς τις λέξεις της, να συνδυάζει διαφορετικά τα γράμματά της, σε άλλες θέσεις να τοποθετεί τους τόνους της, ενίοτε αλλάζοντας και σκηνικό, όμως η αίσθηση που αφήνει είναι πάντοτε ίδια. Ακόμα κι αν το χρώμα που το τόξο της υιοθετεί, φαντάζει ακαθόριστο, η ακτίνα της τροχιάς της μαγικά θα ανυψώνεται, διασταυρώνοντας εκείνη την ευθεία που ενώνει γη με ουρανό. Την ίδια. Όμοια για όσους μπορούν να την ονειρευτούν.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους ποιητές που συμμετέχουν στην παρούσα ανθολογία, όχι μόνο γιατί με έκαναν κοινωνό του κόσμου τους, αλλά και γιατί ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόσκλησή μου και δεν δίστασαν να μου εμπιστευτούν τα ποιήματά τους προς μετάφραση. Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης στον Μάριο Ντομίνγκες Πάρρα, ο οποίος είχε τη γενική εποπτεία της ανθολογίας και μου έδωσε πολύτιμες συμβουλές γι’ αυτή. Ήταν πραγματικά σημαντική αυτή η βοήθεια!

Και μια τελευταία διευκρίνηση: Στην παρούσα ανθολογία, θεώρησα σωστό να συμμετέχει ο κάθε ποιητής με τρία ποιήματα καθαρά δικής του επιλογής, για να υπάρξει αντικειμενικότητα και μια σχετική ομοιομορφία. Στις περιπτώσεις στις οποίες θα παρατηρήσετε να δημιουργείται μια διαφοροποίηση, συνέβη κατόπιν προσωπικής επιθυμίας του εκάστοτε ποιητή και έγινε χωρίς καμία διάθεση να μεροληπτήσω σε βάρος κάποιου άλλου. Να τονίσω επίσης, πως η σειρά που τηρήθηκε για την εμφάνιση των ποιητών συμπίπτει με τη σειρά αποστολής των ποιημάτων τους.

——

Τα 99 μικρά / Γιώργος Δουατζής

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ μαζεμένα αποφθέγματα από δυο παλιότερα βιβλία του συγγραφέα.

Τα 99 Μικρά αποτελούν μια επιλογή από τα βιβλία μου Τα Μικρά (Κάκτος 1996) και Τα Μικρά β’ (Εξάντας 2004), τα οποία συνοδεύτηκαν από εξαίσια σχέδια της Μαρίας Γενιτσαρίου. Οι εκατόν ενενήντα τέσσερις σελίδες των δύο βιβλίων έγιναν σαράντα έξι και τα τετρακόσια ογδόντα Μικρά έγιναν, όπως λέει και ο τίτλος τους, ενενήντα εννέα.

Η έκδοση αυτή τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή, είναι αποτέλεσμα πρότασης των εκδόσεων Vakxikon.gr, την οποία με χαρά αποδέχθηκα, μπαίνοντας κι εγώ σταδιακά στις νέες τεχνολογίες, δίχως να αποχωρίζομαι την πολυαγαπημένη μυρωδιά του χαρτιού. Η απόφαση για την έκδοση, δεν είναι άμοιρη της διαχρονικότητας που έχουν τα Μικρά, πράγμα που διαπίστωσα με ευχάριστη έκπληξη.

——

Χρυσάφι στον αέρα! / Σωτήρης Κακίσης

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την επανέκδοση της συλλογής του Ίκαρου, από το 1988.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος 35 χρόνια in libris για τον ποιητή Σωτήρη Κακίση, στο τεύχος 26 του περιοδικού Vakxikon.gr, επανεκδίδεται η ποιητική συλλογή του Χρυσάφι στον αέρα!, αποκλειστικά σε έντυπο. Το βιβλίο, που είναι για καιρό εξαντλημένο, κυκλοφόρησε πριν 26 ακριβώς χρόνια (τον Ιούνιο του 1988) από τις εκδόσεις Ίκαρος.

——

Via dolorosa: 11 ιστορίες για τον ιό της βίας / Συλλογικό

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ κείμενα μη βίας στη βία γύρω μας.

Συμμετέχουν με ανέκδοτα έργα τους οι: Νίκος Ξένιος, Διονύσης Μαρίνος, Γιάννης Παπαγιάννης, Νίκος Ερηνάκης, Ηλίας Σεφερλής, Κυριάκος Μαργαρίτης, Μαρία Κατσοπούλου, Αγγέλα Γαβρίλη, Αντιόπη Αθανασιάδου, Μαρία Α. Ιωάννου, Δάφνη Μανούσου. Συμμετέχουν με ανέκδοτες φωτογραφίες τους οι: Αλέξανδρος Κατσής, Μαρία Τσιράκου, Θεοδοσία Ζαμπάκα, Στράτος Προύσαλης. Επιμέλεια έκδοσης: Αγγέλα Γαβρίλη, Μαρία Κατσοπούλου, Νέστορας Πουλάκος.

Όπως στα άλλα δυο βιβλία της σειράς, έτσι και στη Via Dolorosa, αυθεντικοί κι ανθεκτικοί άνθρωποι της διανόησης δεν τουϊτάρουν ούτε ανεβάζουν στο προφίλ τους στο facebook εξυπνακίστικα τσιτάτα της στιγμής, αλλά κάθονται απέναντι από το «πρόβλημα» και το παρατηρούν, συνδιαλέγονται μαζί του και γράφουν μια ιστορία ─ ένα μικρό λιθαράκι στην αέναη διαλεκτική περί ηθικής και κοινωνίας. Ήρεμα, όμορφα και με ουσία. Ευχαριστούμε για την προσοχή!

——

Existential angst / Ειρήνη Βακαλοπούλου

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ μικρές ιστορίες από την συγγραφέα και ποιήτρια εκ Θεσσαλονίκης.

Εμπειρίες, όνειρα, παρελθόν και το βασανιστικό τώρα. Ότι έχει να κάνει με τα ρήματα αισθάνομαι, φαντάζομαι, φοβάμαι, ονειρεύομαι, στερούμαι, πεθαίνω. Και ένα μεγάλο Υπάρχω. Τα ρήματα που συνθέτουν την υπαρξιακή αγωνία και καταλήγουν στην προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει τον γύρω κόσμο, μα αδυνατεί διότι χάνεται στις ίδιες του τις αισθήσεις και εντυπώσεις• αποτυγχάνει να εκπληρώσει την αθανασία.

Τέλος, όλα τα κείμενα μαζί καταλήγουν στην ιδέα της ανθρώπινης οντότητας και αγωνίας της ύπαρξης, σαν ψευδαίσθηση. Συμπυκνώνουν το απόσπασμα της Ασκητικής που λέει πως – ήσυχα, καθαρά, κοιτάζω τον κόσμο και λέω: όλα τούτα που θωρώ, γρικώ, γεύουμαι, οσφραίνουμαι και αγγίζω είναι Πλάσματα του νου μου.

——

Ενδοχωρώ / Αφροδίτη Κυριάκη

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το ποιητικό & συγγραφικό ντεμπούτο για την Αθηναία ποιήτρια και blogger.

Ότι χώρεσε μέσα μου… Ότι μπόρεσε να ξεπεράσει την επιφάνεια και να κατοικήσει βαθιά…. Δεν είναι μονόλογος… Δεν είναι μυστική συνομιλία… Δεν είναι μοναξιά, δεν είναι οι μοναχικές στιγμές… Είναι ζωή βιωμένη, εξαγνισμένη και λυτρωμένη μέσα από λέξεις… Είναι οι ώρες που δεν μπορείς να μιλήσεις διαφορετικά… Οι πιο μεγάλες αλήθειες μου έτσι γράφτηκαν…

Δεν είμαι απλά εγώ, είναι το βλέμμα της ψυχής μου που λευτέρωσε λέξεις κάνοντάς τες λόγο.

——

Τα αποκηρυγμένα / Κ.Π. Καβάφης

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ ποιήματα του Κ.Φ. Καβάφη σε μονοτονικό και επιμέλεια-πρόλογο Γ. Μπλάνα

Η Ιστορία της ποίησης είναι γεμάτη με παραδείγματα αποκηρυγμένων ποιημάτων. Νεανικές αδεξιότητες, συναισθηματικές εκτροπές, ιδεολογικές αστοχίες… υπάρχουν χίλιοι δυο λόγοι για τους οποίους ένας ποιητής που ενδιαφέρεται για την εικόνα του έργου του μπορεί να οδηγηθεί στην αποκήρυξη ορισμένων συνθέσεών του.

Σημείωση: Πρόκειται για μια επετειακή έκδοση για το Έτος Καβάφη (2013), σε επιμέλεια – πρόλογο – σημειώσεις του ποιητή και μεταφραστή Γιώργου Μπλάνα. Αυτή η μονοτονική έκδοση περιέχει έναν ακόμη λόγο: το ποίημα Βακχικόν απ’ όπου προήλθε η ονομασία της ψηφιακής πλατφόρμας Vakxikon.gr [περιοδικό – εκδόσεις – ραδιόφωνο].

——

Αμ’ έπος ανέργων: 8 ενεργά διηγήματα / Συλλογικό

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ ένα ενεργό βιβλίο με άνεργες ιστορίες.

Συμμετέχουν με ανέκδοτα έργα τους οι συγγραφείς: Μαρία Γιαγιάννου, Θοδωρής Καραγεωργίου, Λία Ζώτου, Μαρία Κατσοπούλου, Χρήστος Α. Μιχαήλ, Δημήτρης Ροβόλας, Μαρία Σούμπερτ, Ελένη Τζατζιμάκη, Μαρία Τσιράκου. Συμμετέχουν με ανέκδοτες φωτογραφίες τους οι: Αλέξανδρος Κατσής, Μαρία Τσιράκου, Θεοδοσία Ζαμπάκα, Στράτος Προύσαλης. Επιμέλεια έκδοσης: Μαρία Κατσοπούλου.

——

Εμπόδια φτερά / Μαρία Ροδοπούλου

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την έκτη ποιητική συλλογή της εκδότριας του περιοδικού Σοδειά.

——

Η τελευταία δροσοσταλίδα / Έρη Μαυράκη | The last dewdrop / Έρη Μαυράκη

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το δεύτερο παραμύθι της νεαρής συγγραφέως από τη Σαλαμίνα
Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την αγγλική έκδοση του παραμυθιού

Όμορφα και συναρπαστικά είναι τα παραμύθια που μιλούν για τις νεραϊδες, αν και εξιστορούνται συνήθως σαν θρύλοι κι οχι σαν παραμύθια. Μάλλον έτσι θέλουμε να τα νιώθουμε, πιο αληθινά. Όταν ακούμε τέτοιες ιστορίες οι περισσότεροι από εμάς νομίζουμε πως παίρνουμε λίγη από τη λαμπερή αχλύ τους, που δημιουργούν με τις μαγικές τους δυνάμεις.

Έτσι άκουσα κι εγώ κάποτε για κάποια καλόβουλα πανέμορφα πλάσματα και θέλησα να γράψω το δικό μου νεραϊδοπαραμύθι. Μ’ άρεσει να κρατάω τα στοιχεία της παράδοσης που μας μιλούν για τον τρόπο και τις συνήθειες των νεραϊδών και πάνω σ’αυτά να να φτιάχνω τους δικούς μου ήρωες.

Στη χώρα μας οι νεράϊδες ήταν πανέμορφες νύμφες της νεοελληνικής μυθολογίας. Λέγεται ότι το όνομά τους το πήραν από τις Νηρηίδες, Νύμφες των πηγών. Οι λαϊκές παραδόσεις πολλών λαών συγκλίνουν στο ότι κάποτε οι άνθρωποι ζούσαν κοντά τους και απλά τώρα έχουν ξεχάσει πώς να τις βλέπουν.

Όπως και να’χει είναι όμορφος αυτός ο κόσμος. Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε αισθανθεί την ανάγκη να δραπετεύσουμε από την πραγματικότητα σε μια άλλη διάσταση και έχουμε ταξιδέψει σ’ αυτήν.

Μέσα από την “Τελευταία Δροσοσταλιδα” θα γνωρίσουμε την Ιένα, τη Γωργώ και την Ινώ, που θα μας μάθουν πολλά για τον κόσμο τους και και θα μας περάσουν όμορφα μηνύματα με το δικό τους μαγικό τρόπο.

——

A universal history of terrorism / Γιώργος Μπλάνας

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την αγγλική έκδοση του γνωστού δοκίμιου.

——

Εξαιρέσεις / Νέστορας Πουλάκος

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το τέταρτο βιβλίο, δεύτερο ποιητικό, του υπεύθυνου των εκδόσεων Vakxikon.gr.

Δεν θα γράψω για το νέο ποιητικό μου βιβλίο. Άλλωστε η έκδοση του, και σε e-book, είναι συμβολική: οι εκδόσεις Vakxikon.gr στηρίζουν το ψηφιακό βιβλίο και προς σε αυτή την κατεύθυνση κυρίως κινούνται, προωθώντας το, εξελίσσοντας το κατά το δυνατό, και βάζοντας το με τον καιρό στη συνείδηση του αναγνωστικού κοινού.

Οι ολιγόστιχες Εξαιρέσεις είναι το 10ο βιβλίο της σειράς Βακχικόν Ποίηση. Ξεκίνησε, κάποτε, στις εκδόσεις Ash in Art. Συνεχίστηκε, μετά από χρόνια, στις εκδόσεις Vakxikon.gr με προτροπή του Ζ.Δ. Αϊναλή, ο οποίος εγκαινίασε τις εκδόσεις μας με την ποιητική συλλογή Η σιωπή της Σίβας. Ο σκοπός της σειράς είναι να τα χιλιάσει από αυτό εδώ το ποιητικό μετερίζι.

——

Urban poetry / Πόλυ Μαμακάκη

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ σε επανέκδοση η δεύτερη ποιητική συλλογή της συγγραφέως.

Όταν μου προτάθηκε από τις εκδόσεις Vakxikon.gr η επανέκδοση του Urban poetry, ενός βιβλίου που πρωτοκυκλοφόρησε το 2009, ενώ ανάγεται συγγραφικά σε ακόμα προγενέστερο χρόνο, η αλήθεια είναι πως βρέθηκα σε έναν κατά περίεργο τρόπο ευχάριστο αιφνιδιασμό. Δεν ήταν κάτι που είχα κατά νου, ωστόσο η αναδρομή στο συγγραφικό παρελθόν δημιουργών που κατέκτησαν μέχρι σήμερα με το έργο τους την πρώτη θέση στην ιεραρχία της αναγνωστικής μου τέρψης, μου είναι διαδικασία γνώριμη, αφού ουκ ολίγες φορές αναζήτησα -ακόμα και εξαντλημένα από την κυκλοφορία- βιβλία μόνο και μόνο για να έχω την ποθητή γεύση των πρώιμων στίχων, λέξεων, σκέψεων, που δεν είναι παρά ένα βήμα πιο κοντά στον εκάστοτε δημιουργό, ένα επίτευγμα οικειότητας στη ζητούμενη σχέση αποδέκτη και γράφοντος.

Ασφαλώς ένα τέτοιο εγχείρημα δεν θα λάβαινε σάρκα και οστά με την ίδια ευκολία και ταχύτητα εάν επρόκειτο για έντυπη έκδοση, ενώ αντίθετα η ηλεκτρονική μορφή «λύνει» αμέσως τα χέρια από ποικίλες διαδικαστικές λεπτομέρειες και εντεύθεν προφανείς δυσχέρειες. Επίσης, το λεγόμενο e-book, ναι μεν στερείται την αμεσότητα της αφής ή της οσμής των σελίδων του, όμως δεν παύει να είναι για τον αναγνώστη του ένα δώρο πιστό και εξίσου συντροφικό, το οποίο μάλιστα δεν διατρέχει κινδύνους φθοράς, απώλειας, συνωστισμού σε κατάφορτα ράφια, αλλά και δύναται να τον ακολουθήσει σε κάθε προορισμό και να τον συναντήσει οποιαδήποτε ώρα.

——

Brainpaths – Μονοπάτια του μυαλού / Σοφία Ιόλη Μπούντα

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το θεατρικό έργο της της Σοφίας Ιόλης Μπούντα

Το έργο αυτό μπόρεσε και πήρε την τελική του μορφή χάρη στους ανθρώπους από τους οποίους εμπνεύστηκα. Θα ήθελα με τη σειρά μου να τους ευχαριστήσω για την αντοχή, την ανοχή, την υπομονή, μα πάνω από όλα για την συμπαράστασή τους μέχρι το έργο αυτό να βρει το Μονοπάτι του. Από τη συγγραφή του μέχρι την δημιουργία του σε Θεατρικό Έργο η συμβολή τους ήταν καθοριστική.

Η καθοδήγηση του καθηγητή – δασκάλου Θοδωρή Γράμψα με έκανε να πιστεύω πως όλα είναι θέμα πίστης. Το έργο αυτό δεν θα ήταν ποτέ ίδιο χωρίς τον Βασίλη Κόντη. Η υπομονή του, οι συμβουλές του και η γενναιοδωρία του είναι για μένα η πηγή της φαντασίας μου. Οι καλύτερες προτάσεις βγαίνουν αυθόρμητα εκεί που δεν το περιμένεις. Και ο Γιάννης Χουλιάρας έχει χάρισμα σε αυτό. Τα «Μονοπάτια του Μυαλού» χρωστάνε τον αγγλικό τους τίτλο (BrainPaths) και ίσως τις πιο «πικάντικες» φράσεις σε έναν ασυμβίβαστο άνθρωπο που το πάθος είναι ο απόλυτος οδηγός του, τον Πάνο Αλμπάνη.

——

Ένα κλικ και ζω / Στράτος Προύσαλης

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ ποίηση και φωτογραφία από τον υπεύθυνο των εκδόσεων Vakxikon.gr

Aυτή δεν είναι μια μονοδιάστατη ποιητική συλλογή αλλά ένα ολοκληρωμένο και πολυπρισματικό πρότζεκτ που εκκίνησε 1,5 χρόνο πίσω και δημοσιευόταν σε συνέχειες στο VakxikonBlog. Από τότε, άλλοτε οι στίχοι του Ε. Προύσαλη γεμίζουν διαδικτυακούς “τοίχους”. Άλλοτε οι φωτογραφίες του alter ego του, Στράτου Π., κοσμούν εξώφυλλα περιοδικών τευχών αλλά και εκδόσεων του οίκου μας.

Πλέον, διατίθεται στο κοινό συμπληρωμένο, άρτιο και διακοσμημένο και φυσικά δωρεάν. Ένα κλικ (η φωτογραφία) και ζω (με το ποίημα), ισχυρίζεται ο Ε. Προύσαλης, ο οποίος μέσα από τα ολιγόστιχα ποιήματα του αποτυπώνει το ανθρώπινο αρχέγονο και το διαχρονικό ένστικτο για επιβίωση παρά τις αντιξοότητες.

Και αυτός, όπως και ο Δημήτρης Παλάζης και ο Τάσος Ρήτος νωρίτερα και άλλοι που θα ακολουθήσουν όπως θα διαπιστώσετε, προέρχεται από εκείνη την ατελείωτη, καταπώς φαίνεται, εντελώς ετερόκλητη “φαρέτρα” της ποιητικής ανθολογίας Μονοδιάλογοι, που εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα το χειμώνα του 2008 με σκοπό να βγάλει στην επιφάνεια νέες ποιητικές φωνές.

——

Το τσίρκο των δρόμων / Νίκος Πατεράκης

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το ποιητικό ντεμπούτο για τον συγγραφέα από τη Θεσσαλονίκη.

Η γραφή που διεκδικεί αισθητική διάσταση, η καλλιτεχνική γραφή, οφείλει μεταξύ άλλων να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα μέσα στην οποία θα πρέπει να προωθηθεί και τελικά να φτάσει στο κοινό της.

Είναι φανερό ότι το διαδίκτυο προσφέρει αυξημένες δυνατότητες επικοινωνίας. Εξετάζοντας τη σχέση που θα μπορούσε να έχει με τη λογοτεχνική παραγωγή, προκύπτουν αναπόφευκτα νέοι τρόποι διάθεσης της, όπως τα ηλεκτρονικά περιοδικά και κατ’ επέκταση οι ηλεκτρονικές εκδόσεις. Σε μια εποχή οικονομικής σπάνης το βιβλίο με την παραδοσιακή του μορφή, το οποίο κοστίζει αρκετά κατά κανόνα, γίνεται είδος πολυτελείας για το ευρύ κοινό, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ολιγοσέλιδα ποιητικά βιβλία. Ο αποκλεισμός γι’ αυτό το λόγο του κοινού από το έργο και του έργου από το κοινό, καθιστά την ποίηση μια υπόθεση ουσιαστικά αντικοινωνική- κοινωνικά μη υπαρκτή, ενώ αντίθετα η χρήση αυτού του μέσου, φαίνεται σε πρώτη φάση ικανή να άρει κάπως αυτό τον περιορισμό.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω επέλεξα τη δημοσίευση της πρώτης μου δουλειάς σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου. Η ιδέα της δωρεάν διάθεσης αυτού του έργου δε θα μπορούσε εύκολα να υλοποιηθεί με άλλο τρόπο. Αυτό το e-book δε μπορείτε φυσικά να το κρατήσετε στα χέρια σας με την κλασική έννοια, όμως παραμένει βιβλίο στην ουσία του.

——

Dead end: Μητροπολιτικό ψυχόδραμα σε τρεις πράξεις / Ν.Γ. Λυκομήτρος

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ το θεατρικό έργο του Ν.Γ. Λυκομήτρου

Σωτήριον έτος 2003. Τρεις φίλοι, φοιτητές στο σύνολό τους, συναντιούνται σ’ ένα προάστιο της Αθήνας και προσπαθούν να αποφασίσουν πώς να περάσουν τη βραδιά τους. Ένας από αυτούς, τακτικός θαμώνας των strip clubs της πρωτεύουσας, προτείνει στους άλλους δύο να πάνε σ’ ένα τέτοιο μαγαζί στην παραλιακή. Ο ένας διστάζει καθώς δεν έχει ξαναβρεθεί ποτέ σε τέτοιο χώρο, ενώ ο άλλος είναι πιο ενθουσιώδης. Τελικά, ο πιο διστακτικός εκ των τριών κάμπτεται από τις πιέσεις των φίλων του και αποφασίζει να τους ακολουθήσει. Καθ’ οδόν προς το μαγαζί ακούει τις διηγήσεις του πιο έμπειρου της παρέας, τις οποίες συμπληρώνει με τις δικές του ο έτερος «βετεράνος» της ομάδας. Τα όσα θα διαδραματισθούν εκεί θα στιγματίσουν για πάντα τις ζωές των δύο από τους τρεις, καθώς ο ένας θα συνάψει μετά από λίγο καιρό ερωτική σχέση με μια κοπέλα που χόρευε σ’ ένα άλλο strip club της Αθήνας, ενώ ο άλλος θα αξιοποιήσει αυτή την εμπειρία με διαφορετικό τρόπο…

Απότοκο εκείνης της βραδιάς είναι, εν μέρει, και αυτό το θεατρικό έργο. Ουσιαστικά αποτελεί ένα αμάλγαμα αναμνήσεων από εκείνη τη νύχτα, διηγήσεων από τη σχέση του ενός από τους τρεις φίλους με μια στριπτιζέζ και ενός εύλογου ποσοστού μυθοπλασίας. Με πενιχρά εκφραστικά και δραματουργικά μέσα (ελέω και του νεαρού της ηλικίας), το Dead End: Μητροπολιτικό Ψυχόδραμα σε Τρεις Πράξεις προσπαθεί, έστω και επιδερμικά, να διερευνήσει τα ζητήματα της μετανάστευσης, της εκμετάλλευσης των γυναικών, των σχέσεων των δύο φύλων, της τέχνης και των εκδοτικών κυκλωμάτων. Αξίζει, ίσως, να διαβαστεί ως μια καταγραφή μιας παράλληλης πραγματικότητας που διαδραματίζεται στο περιθώριο της ελληνικής κοινωνίας. Ένα ακόμη επεισόδιο από τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού…

Υπέρτατος στόχος γι’ αυτό το έργο είναι να «ανέβει» κάποια στιγμή στο σανίδι και να βρει το δρόμο του μέσα στο λαβύρινθο του θεατρικού γίγνεσθαι στην Ελλάδα του σήμερα. Τούτου λεχθέντος, απευθύνω ανοικτή πρό(σ)κληση σε κάθε ενδιαφερόμενο/η για τη μεταφορά αυτού του έργου στη σκηνή. Σχετικές προτάσεις μπορείτε να αποστέλλετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Στην ανωτέρω διεύθυνση μπορούν να αποστέλλουν τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους και οι αναγνώστες της παρούσας έκδοσης.

——

Οι απαρχές των ονείρων / Κατερίνα Καντσού

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ αυτό το δεύτερο ποιητικό βιβλίο με άρωμα Δουβλίνου.

Με την παρούσα ποιητική συλλογή επιδιώκεται μια σύνδεση του παρελθόντος και του παρόντος. Με μια προσπάθεια που ξεκίνησε το 2008 και λειτουργώντας ως work in progress ολοκληρώθηκε το 2012, με αρκετά ενδιάμεσα διαλλείμματα, επιχειρεί να καταργήσει τις αποστάσεις μεταξύ των υποκειμένων που διαπραγματεύεται, του Εγώ και του Εσύ. Άλλοτε με λόγο νοσταλγικό, άλλοτε με περισσότερο κυνικό, ο στόχος του ποιητή παραμένει ο ίδιος: να ψάξει. Πού τελειώνει το Εγώ και πού αρχίζει το Εσύ. Κι αν αυτά τα δύο ενωθούν, αν θα φέρουν το πολυπόθητο Εμείς. Απαντήσεις φυσικά δεν αναμένονται, ούτε και παίρνονται, μιας και ως γνωστόν υπάρχουν μόνο ερωτήσεις, απαντήσεις καμιά. Ένα πράγμα που κατακτήθηκε (ίσως για πρώτη φορά) είναι η απόλαυση που προσέφερε το ίδιο το ταξίδι κι όχι ο προορισμός του.

“Τόπος σου είναι εκεί απ’ όπου ξεκινάς”. Με αυτό στο νου, επιχειρώ να πλησιάζω την Ποίηση κάθε φορά ως αφετηρία, ως ξεκίνημα, ως μια αρχή που δεν έχω ξαναγνωρίσει και δει ποτέ μου, ως ένα πρωτόλειο εγχείρημα, που όμως μου θυμίζει ότι πρωτίστως είναι ανάγκη, με την ελπίδα να με οδηγήσει σε μέρη που θέλω, αλλά φοβάμαι να αντικρίσω. Την αφήνω να με οδηγήσει πάλι πίσω σ’ εκείνη, στον πυρήνα της. Έτσι λοιπόν γίνεται εκείνη ο τόπος απ’ όπου ξεκινάω και όπου φτάνω. Σαν μια κινηματογραφική ταινία που τελειώνει με την ίδια σκηνή που ξεκίνησε.

Σε μια εποχή που οι συγγραφείς θέλουν να εκφραστούν και οι εκδοτικοί οίκοι τους κλείνουν τις πόρτες, άρα και τη φωνή, το ηλεκτρονικό βιβλίο έρχεται ως ο πιο γνήσιος αντίποδας αυτής της κατάστασης. Δίνει τη δυνατότητα να καταφέρουμε εκείνο που οι άλλοι μας στερούν. Στην προσπάθεια που κάνουν οι εκδόσεις Vakxikon.gr να στηρίξουν και να βοηθήσουν τους νέους δημιουργούς εναποθέτουμε τις ελπίδες μας και παραμένουμε βαθιά ευγνώμονες και μαχητικά ενεργοί κι επαγρυπνισμένοι.

——

Crisis 10+1 διηγήματα για την ελληνική κρίση / Συλλογικό
Διαβάστε Δωρεάν Εδώ επίκαιρες ιστορίες anti-crisis λογικής.

Συμμετέχουν με ανέκδοτα έργα τους οι συγγραφείς: Νίκος Κουνενής, Μαρία Ξυλούρη, Τζούλια Γκανάσου, Βάσια Τζανακάρη, Μαρία Φακίνου, Βαγγέλης Μπέκας, Στέργια Κάββαλου, Μαίρη Κλιγκάτση, Κασσάνδρα Αλογοσκούφι, Ιορδάνης Κουμασίδης, Johnny Handsome. Συμμετέχουν με ανέκδοτες φωτογραφίες τους οι: Αλέξανδρος Κατσής, Μαρία Τσιράκου, Θεοδοσία Ζαμπάκα. Επιμέλεια έκδοσης: Νέστορας Πουλάκος, Ιορδάνης Κουμασίδης.

Η παρούσα συλλογή ιστοριών είναι μια έκδοση αναπόφευκτη, μιας και οι συνθήκες γύρω ερεθίζουν ώστε να ασχοληθεί κανείς δημιουργικά με αυτό το νέο πολιτικό, οικονομικό και, κυρίως, κοινωνικό τοπίο, που ολοένα και αναδιαμορφώνεται. Συνάμα αποτελεί και έναν αναπόφευκτο τίτλο για τις εκδόσεις Vakxikon.gr, οι οποίες ακολουθούν τη συνθήκη που έχει διαμορφώσει και συνάδουν με την ταυτότητα που έχει σχηματίσει σε κοινωνικό επίπεδο το περιοδικό Vakxikon.gr όλα αυτά τα χρόνια.

——

Γιατί καθετί που πουλιέται δεν έχει καμία αξία / Σταύρος Καμπάδαης

Διαβάστε Δωρεάν Εδώ την επανέκδοση του δεύτερου βιβλίου.

H ποιητική συλλογή Γιατί καθετί που πουλιέται δεν έχει καμία αξία πρωτοκυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2007 από τις εκδόσεις Ash in Art, και αποτελεί το δεύτερο ποιητικό βιβλίο του Σταύρου Καμπάδαη. Επανακυκλοφορεί τον Φεβρουάριο του 2013 από τις εκδόσεις Vakxikon.gr.


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 5198 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

Back to Top