Τέταρτο
59 Προβολές

Ελευθεριακό σχήμα Πανεπιστημίου Πατρών: Αξιοπρεπείς συνθήκες φοίτησης για όλους μας




Ανακοίνωση από το Ελευθεριακό Σχήμα Πανεπιστημίου Πατρών με αφορμή το ξεκίνημα της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Απέναντι σ’ αυτό το καθεστώς φοίτησης, το οποίο επιβαρύνει οικονομικά τις τσέπες μας ακόμα περισσότερο, δυσχεραίνει τις συνθήκες διδασκαλίας, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και την καθηγητική αυθαιρεσία και αποδιοργανώνει το παρόν και το μέλλον μας, θα πρέπει να διεκδικήσουμε την δια ζώσης διεξαγωγή των μαθημάτων για το τρέχον και το επόμενο εξάμηνο, υπό αξιοπρεπείς υγειονομικές συνθήκες. Συνθήκες που να ανταποκρίνονται αξιοπρεπώς στις προκλήσεις που θέτει η τρέχουσα πανδημία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ελευθεριακού Σχήματος:

Οι φοιτητές από το ξεκίνημα της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, επωμιζόμαστε για ακόμη μια φορά τα υγειονομικά, οικονομικά και κοινωνικά απότοκα της κρατικής διαχείρισης της πανδημίας, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Έχοντας περάσει ήδη ένα εξάμηνο τηλε-εκπαίδευσης και δύο τηλεξεταστικές περιόδους, κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες διαβίωσης, διδασκαλίας και εξέτασης, το νέο χειμερινό εξάμηνο μας βρίσκει με σχολές – επί της ουσίας κλειστές – που είναι ανοικτές μόνο για την διεξαγωγή των εργαστηρίων και με τα μέτρα υγειονομικής προστασία τόσο εντός των πανεπιστημίων, όσο και στα λεωφορεία, να είναι ανύπαρκτα.

Οι φοιτητές «γευόμενοι» για δεύτερη συνεχόμενη φορά την τηλε-εξέταση, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε δεκάδες προβλήματα. Από τις ελλείψεις του απαιτούμενου εξοπλισμού (κάμερες, μικρόφωνα, υπολογιστές) για να μπορούμε να συμμετέχουμε στις εξ’ αποστάσεως εξετάσεις, μέχρι την παρουσία τεχνικών προβλημάτων κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Μέσα στα εν λόγω τεχνικά προβλήματα, ήταν οι συχνές και ξαφνικές διακοπές σύνδεσης των φοιτητών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του eclass exams, οι συχνές διακοπές ή απουσία ίντερνετ και οι τεχνικές δυσκολίες σκαναρίσματος και ηλεκτρονικής υποβολής των ζητούμενων λύσεων των θεμάτων. Τα προβλήματα αυτά αντί να εισακουστούν και να εγείρουν άμεσης μέριμνας, μας βρήκαν υπόλογους τις περισσότερες φορές. Όταν κάναμε αναφορά για τα τεχνικά μας προβλήματα, είτε αντιμετωπιστήκαμε με απαξία, είτε κληθήκαμε να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε υπεύθυνοι για την αδυναμία συμμετοχής μας στην εξ’ αποστάσεως εξέταση. Οι καθηγητικές αυθαιρεσίες μέσα στα δοσμένα πλαίσια, απέκτησαν σάρκα και οστά, παίρνοντας την μορφή μαζικών »κοψιμάτων» σε μαθήματα, επώνυμων στοχοποιήσεων φοιτητών από καθηγητές με το πρόσχημα της αντιγραφής, προσθήκη έξτρα εργασιών σε μαθήματα με περιορισμένη χρονική προθεσμία υποβολής και περιορισμένο χρόνο εξέτασης σε αρκετά μαθήματα

Με το τέλος της εξεταστικής περιόδου, βρήκαμε τις σχολές μας κλειστές και τις ζωές μας μετέωρες, για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά. Η αδιαφορία του κράτους για τις ζωές των ανθρώπων, εν καιρώ πανδημίας, αποτυπώνεται κραυγαλέα και στον χώρο του πανεπιστημίου. Οι πανεπιστημιακές αρχές προσφεύγουν στην μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, αρνούμενες να λάβουν τα στοιχειώδη μέτρα υγειονομικής προστασίας, για ένα ασφαλές και αξιοπρεπές δια ζώσης εξάμηνο. Μερίδα φοιτητών υπό το βάρος των οικονομικών τους δυσκολιών και μιας συνθήκης αβεβαιότητας, αναγκάστηκαν να ξενοικιάσουν, επιστρέφοντας στον τόπο καταγωγής τους, Απ’ την άλλη πολλοί απ’ αυτούς που πήραν το ρίσκο να μην ξενοικιάσουν από τον τόπο σπουδών τους, αναγκάζονται να πληρώνουν άσκοπα, υπέρογκα ενοίκια. Η τηλεπαίδευση πέρα απ’ το ότι αποκλείει αρκετούς φοιτητές από την διαδικασία λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού, συμβάλλοντας έτσι στην όξυνση των ταξικών φραγμών, εκτός του ότι μπορεί να μπει εμβόλιμα σε κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής (τα Σάββατα και τις αργίες), λειτουργώντας ακόμα και υπονομευτικά για τις συλλογικές μορφές λήψης αποφάσεων και αγώνα (καταλήψεις σχολών, Γενικές Συνελεύσεις, θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας), αποτελεί μια διαδικασία αποστειρωμένης μετάδοσης πληροφοριών που σε ποιοτικό επίπεδο είναι υποδεέστερη από μια δια ζώσης διδασκαλία.

Το σύστημα στην προσπάθεια του να βγει όσο το λιγότερο ζημιωμένο γίνεται, από τον »κυκλώνα» της πανδημίας, χαρτογραφεί κάθε δίοδο που θα το βοηθήσει να περιορίσει τις δαπάνες του για την μέριμνα των φοιτητών και της κοινωνικής πλειοψηφίας εν γένει. Μια από τις πιο αποτελεσματικές διόδους για την επίτευξη αυτού του σκοπού, μέχρι στιγμής, είναι η διαδικασία της τηλε-εκπαίδευσης. Αποφεύγει έτσι, κάθε ‘’κοστοβόρο’’ μέτρο που θα χρειαζόταν να πάρει για την προστασία των φοιτητών. Ακόμα κι έτσι όμως, ο συνωστισμός μας στα λεωφορεία κατά την μετακίνηση μας στο πανεπιστήμιο, για την εκπόνηση των εργαστηριακών μας ασκήσεων, είναι μια υπαρκτή συνθήκη που βιώνουμε ως φοιτητές. Η χρήση μάσκας από μόνη της δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μας προστατεύσει από τον ιό, όταν είμαστε στοιβαγμένη σαν σαρδέλες. Η ανεπάρκεια στόλου αστικών λεωφορείων, τα περιορισμένα δρομολόγια, η ανυπαρξία κάθε πιθανού μέτρου προστασία εντός των λεωφορείων, και η ύπαρξη ενός κοινού δρομολογίου με κατεύθυνση τις σχολές και το πανεπιστημιακό νοσοκομείο, κάνει την συνθήκη ιδιαίτερα ασφυκτική. Από το κάδρο δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα δια ζώσης εργαστήρια που διεξάγονται από την αρχή της χρονιάς. Εργαστήρια που εξακολουθούν να γίνονται με τον ίδιο αριθμό ομάδων φοιτητών και χωρίς κανένα μέσο προστασίας εντός των αιθουσών.

Απέναντι σ’ αυτό το καθεστώς φοίτησης, το οποίο επιβαρύνει οικονομικά τις τσέπες μας ακόμα περισσότερο, δυσχεραίνει τις συνθήκες διδασκαλίας, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και την καθηγητική αυθαιρεσία και αποδιοργανώνει το παρόν και το μέλλον μας, θα πρέπει να διεκδικήσουμε την δια ζώσης διεξαγωγή των μαθημάτων για το τρέχον και το επόμενο εξάμηνο, υπό αξιοπρεπείς υγειονομικές συνθήκες. Συνθήκες που να ανταποκρίνονται αξιοπρεπώς στις προκλήσεις που θέτει η τρέχουσα πανδημία. Η τήρηση των απαραίτητων μέτρων υγειονομικής προστασίας, η ύπαρξη δωρεάν υγειονομικού εξοπλισμού (μάσκες, αντισηπτικά) για φοιτητές, εκπαιδευτικό προσωπικό και εργαζόμενους και η αποσυμφόρηση των χώρων που συναθροίζονται πολλοί φοιτητές, είναι οι κύριες προϋποθέσεις για την διεξαγωγή των δια ζώσης μαθημάτων. Για την αποσυμφόρηση και τις αξιοπρεπείς συνθήκες φοίτησης εντός των πανεπιστημιακών χώρων, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ευρύχωρων αεριζόμενων αιθουσών, η διεξαγωγή των μαθημάτων με λιγότερους φοιτητές ανά αίθουσα, ο τακτικός καθαρισμός των χώρων και η πραγματοποίηση διαλλειμάτων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Στην κατεύθυνση αυτή,  οι προσλήψεις καθηγητών και εργαζομένων στην καθαριότητα, είναι μονόδρομος για την κάλυψη των απαιτούμενων αναγκών στην δια ζώσης εκπαίδευση. Τέλος, η ύπαρξη περισσότερων δρομολογίων και αστικών λεωφορείων, απαραίτητων μέτρων προστασίας και η δημιουργία ανεξάρτητων δρομολογίων με κατεύθυνση το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου, θα συμβάλλει στην επίλυση του ζητήματος της μετακίνησης.

– ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

– ΟΧΙ ΣΤΗΝ  ΤΗΛΕΚΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ

– ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΞΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ!

– ΚΟΙΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΦΟΙΤΗΤΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ελευθεριακό σχήμα Πανεπιστημίου Πατρών


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 5921 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top