tetartopress

Καλαμάτα: «Ο Γορίλας και η Ορτανσία» του Ιάκωβου Καμπανέλλη από το ΔΗΠΕΘΕΚ


Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας (ΔΗΠΕΘΕΚ), στο πλαίσιο του αφιερώματος για τα 100 χρόνια από την γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη,  επέλεξε να τιμήσει τον πατριάρχη του νεοελληνικού θεάτρου με την αλληγορική κωμωδία «Ο Γορίλας και η Ορτανσία», σε σκηνοθεσία του Τάσου Πυργιέρη.

Μια τρελή κωμωδία ή φάρσα ή παραμύθι ή παραβολή ή ένα παιχνίδι για τέσσερις ηθοποιούς και όσους θεατές θέλουν να παίξουν μαζί τους, σε τρεις εικόνες και τρεις εκδοχές, σημειώνει στον πρόλογο του έργου ο ίδιος ο συγγραφέας προτείνοντας να τελειώνει το έργο τρεις φορές κι όχι μία – όπως όλα τα θεατρικά έργα. Τρεις απόπειρες  για να γλιτώσουν τα πρόσωπα του έργου από την παρανοϊκή σχέση στην οποία έχουν παγιδευτεί.

Μια κωμωδία καταστάσεων με αλλεπάλληλες ανατροπές που ευελπιστεί να χαρίσει, τελικά, στους θεατές μια απολαυστική ώρα ψυχικής ανάτασης και ευφορίας.


Λίγα λόγια για το έργο

 

Ένας επιστήμονας, ο «Καθηγητής», στην προσπάθεια του να τελειοποιήσει μια ανακάλυψή του για το καλό της ανθρωπότητας, φέρνει στο σπίτι του ένα Γορίλα για βοηθό του στο επιστημονικό του πείραμα. Στο σπίτι αυτό συγκατοικεί με την πλούσια, αριστοκράτισσα, θεοσεβούμενη σύζυγό του, την Μαίρη και τον πρώην βοηθό του, τον σοσιαλιστή Φίλιππο, που πλέον ο «Καθηγητής» τον έχει υποβιβάσει στον άνθρωπο για όλες τις δουλειές.

Ο ερχομός του Γορίλα φέρνει ανατροπές, αλλάζει τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες μέσα στο σπίτι και οδηγεί τους ήρωες σε βαθιές και ουσιαστικές αλλαγές για τη ζωή τους.

Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης έγραψε τον «Γορίλα και την Ορτανσία» στην πρώτη του μορφή ως μονόπρακτο το 1952. Σε αυτή του τη μορφή παρουσιάστηκε από τον θίασο της Ελσας Βεργή, το 1959 σε σκηνοθεσία Μήτσου Λυγίζου. Ο συγγραφέας όμως ένιωθε πως δεν είχε ολοκληρώσει τον μύθο και την ιδέα αυτού του έργου, και ασχολήθηκε ξανά μαζί του το 1988 και μας το παρέδωσε, στη μορφή που το έχουμε σήμερα, στις αρχές του 1989.


Σημείωμα του σκηνοθέτη

 

«Όταν το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας με κάλεσε να σκηνοθετήσω στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου της πόλης, συμφωνήσαμε από κοινού ότι πρέπει να τιμήσουμε κι εμείς τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, καθώς το 2022 είναι έτος αφιερωμένο από την πολιτεία στον πατέρα του Νεοελληνικού Θεάτρου.

Διάβασα σε σύντομο χρονικό διάστημα περισσότερα από δέκα θεατρικά έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, έργα που δεν γνώριζα και ούτε μου είχε δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθώ με αυτά στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», που αποφοίτησα.  Όταν διάβασα τον «Γορίλα και την Ορτανσία» ενθουσιάστηκα, όχι μόνο από την πλοκή και τη δραματουργική σύνθεση του, αλλά και από την ρηξικέλευθη παρουσίαση των ετερόκλητων χαρακτήρων του.

Αυτό το σπάνιο εύρημα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, να δώσει τρεις διαφορετικές εκδοχές – φινάλε για το τέλος, αυτή η ιδιάζουσα συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, που ο ίδιος ο συγγραφέας προτείνει, ήταν για μένα μια μεγάλη πρόκληση, που ήθελα πολύ να αναμετρηθώ μαζί της.

Οι τέσσερις ηθοποιοί μου, η Ρένα, ο Λευτέρης, ο Γιώργος και ο Δημήτρης ακολούθησαν πιστά την αρχική μου ιδέα να προσεγγίσω με μια διάθεση «ανανεωτική» το κείμενο του έργου, δημιουργώντας μια ευφρόσυνη – παιχνιδιάρικη συνθήκη κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Η προσμονή όλων μας είναι μεγάλη για την ανταπόκριση που θα έχει η παράσταση μας στους αγαπητούς φίλους μας στην Καλαμάτα.

Είμαι ευγνώμων που το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας μου έδωσε τη δυνατότητα να εργαστώ μαζί τους,  να γνωρίσω αυτή την όμορφη πόλη και να μελετήσω με μεγαλύτερη προσοχή τον Ιάκωβο Καμπανέλλη. Μετά την εξερεύνηση μου στην παγκόσμια δραματουργία, είμαι περήφανος που σκηνοθετώ ένα σπάνιο διαμάντι της νεοελληνικής δραματουργίας» – Τάσος Πυργιέρης


Συντελεστές

 

Συγγραφέας: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Σκηνικά/Κοστούμια: Ελίνα Δράκου
Σχεδιασμός Φωτισμών/Μουσική Επιμέλεια: Τάσος Πυργιέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Καστρησίου
Βοηθός Σκηνογράφου/ενδυματολόγου: Στέφανος Σιμιτσής
Ειδικές κατασκευές: Βασιλική Τσιλιγκρού
Ειδικός συνεργάτης: Νίκος Τσαούσης
Διεύθυνση φωτογραφίας/trailer: Γιώργος Δασκαλόπουλος (https://www.thelazercow.com/)
Hair promo: Ξένια Μουτέν
Make-up promo: Σοφία Καραθανάση
Φωτογραφίες promo: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Ηθοποιοί:

Καθηγητής: Λευτέρης Βασιλάκης
Μαίρη: Ρένα Κυπριώτη
Φίλιππος: Γιώργος Φλωράτος
Γορίλας: Δημήτρης Οικονομίδης

 

Πληροφορίες

 

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Πρεμιέρα: 17 Δεκεμβρίου 2022

Παραστάσεις: 17 Δεκεμβρίου – 5 Φεβρουαρίου

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: 17/12 στις 21:00, 18/12 στις 20:00, 22/12,23/12, 29/12, 30/12, 7/1 στις 21:00, 8/1 στις 20:00, 14/1 στις 21:00, 15/1 στις 20:00, 21/1 στις 21:00, 22/1 στις 20:00, 28/1 στις 21:00, 29/1 στις 20:00, 4/2 στις 21:00, 5/2 στις 20:00

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2721082616

ΔΗΠΕΘΕΚ Κεντρική Σκηνή, Δημοσθένους 2, Καλαμάτα | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map | [email protected] | facebook | youtube

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
commuter

commuter – Κυκλοφόρησε το ντεμπούτο EP τους

Οι commuter, μετά το πρώτο τους single "Light", παρουσιάζουν το ντεμπούτο ομώνυμο ΕΡ τους. Το "commuter"  περιέχει 4 τραγούδια σε ...
Pippa Curnick «Το μαγικό θηριοτροφείο 2: Περιπέτεια στο Άγριο Άγνωστο»

Pippa Curnick «Το μαγικό θηριοτροφείο 2: Περιπέτεια στο Άγριο Άγνωστο»

Το κουδούνι χτυπάει ξανά στο σπίτι της Βιόλας Αγριώτη, στην οδό Τσουκνίδας. Αυτή τη φορά τα παιδιά αντικρίζουν στο κατώφλι ...
Vive Le Punk Rock Festival In Athens

10 Χρόνια Vive Le Punk Rock Festival in Athens

Μετά από 2 χρόνια απουσίας, λόγω της πανδημίας, η 77-82 Team επιστρέφει δυναμικά για το καθιερωμένο διήμερο & γιορτάζει τα ...
Βασίλης Αλεξάκης «Η πρώτη λέξη»

Βασίλης Αλεξάκης «Η πρώτη λέξη»

Ο Μιλτιάδης, καθηγητής της συγκριτικής φιλολογίας στο Παρίσι, θα ήθελε πολύ να μάθει, πριν τον θάνατό του, ποια ήταν η ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 12369 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top