Τέταρτο

85 Προβολές

Κορεατικός κινηματογράφος: Από τις οθόνες των σινεφίλ, στο κόκκινο χαλί των Oscars



Η 92η απονομή των Βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ολοκληρώθηκε με μια μεγάλη έκπληξη. Όσο αναμενόμενη ήταν η νίκη του Joaquin Phoenix και το Oscar Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία στο “Joker”, τόσο απρόβλεπτη ήταν η σαρωτική νίκη της ταινίας “Parasite”, η οποία έφυγε με τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Και αν η νίκη στη κατηγορία Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία ήταν προβλεπόμενη, οι περισσότεροι πίστευαν πως αυτό θα ήταν αρκετό για τη Νοτιοκορεάτικη παραγωγή που προβλήθηκε στην Ελλάδα τον προηγούμενο Οκτώβριο, και κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και πολλά ακόμα βραβεία, μεταξύ τους, Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, και άλλα πολλά.

Η βράβευση της Κορεάτικης ταινίας του Bong Joon-ho δεν ήταν ουρανοκατέβατη. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, σχηματίστηκε στη Νότια Κορέα ένα νέο κύμα ταινιών από μια πλειάδα οραματιστών δημιουργών όπως ο Park Chan-wook με τη περίφημη Τριλογία της Εκδίκησης (“Sympathy for Mr. Vengeance”, “Oldboy”, “Lady Vengeance”), ο Kang Je-gyu με το “Shiri”, o Kim Jee-woon με το απίθανο “A Bittersweet Life” αλλά και το “A Tale of Two Sisters”, ενώ ο φετινός νικητής των βραβείων Oscar, Bong Joon-ho, είχε κάνει μεγάλη αίσθηση το 2006 με το Κορεάτικο blockbuster “The Host”, ενώ αντίστοιχη επιτυχία έκανε και το “Train to Busan” του Yeon Sang-ho.

O Bong Joon-ho με το “Parasite” αφηγείται μια ιστορία που θα μπορούσε να ξεκινήσει ως κωμωδία και να καταλήξει σε ένα ενοχλητικό κοινωνικό thriller γεμάτο ανατροπές και βάρβαρες στιγμές ψυχολογικής και σωματικής βίας. Μια ταινία στην οποία δεν μπορείς να ταυτιστείς με κανέναν χαρακτήρα και όσο περνάει η ώρα, ακροβατείς ανάμεσα στη συμπάθεια και την απέχθεια, με τα συναισθήματα να αλλάζουν ανά πάσα στιγμή. Και εκτός από την ιστορία που δεν θα ξεδιπλώσουμε για αυτούς που πρέπει να το δουν, δεν μπορείς, παρά να αποθεώσεις και την ευρηματική σκηνοθεσία, το λειτουργικό μοντάζ και τις ουσιαστικές ερμηνείες.

To “Parasite” έγραψε ιστορία ως το πρώτο μη-αγγλόφωνο film που κερδίζει Oscar Καλύτερης Ταινίας, σε μια βραδιά χωρίς οικοδεσπότη και υπερήρωες. Ένα παράσιτο που τσάκισε το Netflix και τη γκλαμουράτη βραδιά, όπως οι χαρακτήρες της ταινίας, την πλούσια οικογένεια που τους “φιλοξένησε”.


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Σχετικά με τον αρθρογράφο:
Έχει γράψει 23 Άρθρα

Ο Ανδρέας Ανδρέου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Πάτρα, αλλά από το 2011 ζει μόνιμα στην Αθήνα όπου ξεκίνησε να εργάζεται για τη δισκογραφική εταιρία No Remorse Records, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί για το Αγγλικό Hard Rock / Heavy Metal περιοδικό Iron Fist, και επίσης διατηρεί το μουσικό blog, Crystal Logic. Πριν μετακομίσει στη πρωτεύουσα, αρθρογραφούσε για χρόνια στο Τύπο της Πάτρας (Day By Day / εφημερίδα Ημέρα) παρουσιάζοντας ταινίες και κείμενα για τον κινηματογράφο. Ξεκίνησε να γράφει κάποια κινηματογραφικά θέματα για το Τέταρτο από το ξεκίνημά του, αλλά η αλλαγή πόλης και το βαρύ πρόγραμμα της δουλειάς του στη μουσική βιομηχανία, τον ανάγκασαν να τα αφήσει προσωρινά στην άκρη... Μέχρι το τέλος του 2015, όπου επέστρεψε στο Τέταρτο, αφού η λατρεία του για τον κινηματογράφο αναζητούσε ξανά τρόπους για να εκδηλωθεί. Σκοπός του είναι, μέσα από ιδιόμορφα κείμενα, να παρουσιάσει γνωστές και άγνωστες ιστορίες, πτυχές και ιδιαιτερότητες της Έβδομης Τέχνης. [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top