tetartopress

Lemon – Το ταξίδι του Χιλιαεννιακόσια είναι το ταξίδι όλων μας

Photo-31


Ο Χιλιαεννιακόσια σε κατασκοπεύει, δεν ξέρει να διαβάζει βιβλία, διαβάζει όμως τους ανθρώπους. Έτσι, κομματάκι κομματάκι παίρνει τις πληροφορίες που χρειάζεται και χτίζει στο μυαλό του τον δικό του χάρτη. Έναν χάρτη που σου περιγράφει πως είναι να αισθάνεσαι, βλέποντας τα ατμόπλοια να κατεβαίνουν τον Σηκουάνα· έναν χάρτη που χτίστηκε πάνω στη θάλασσα από ανθρώπους που κατοικούν ανάμεσα σε δυο ηπείρους, Ευρώπη και Αμερική. Όταν τελικά πήρε την απόφαση να κατέβει στη Νέα Υόρκη και να γνωρίσει τον κόσμο κατάλαβε ότι ο κόσμος τού ήταν ήδη γνωστός, ήταν το πλοίο που γεννήθηκε και που από τότε δεν χρειάστηκε να φύγει ποτέ μακριά από αυτό ξανά!


Advertisement

Το έργο «Χιλιαεννιακόσια», είναι ένας ποιητικός μονόλογος· γράφτηκε από τον Ιταλό Alessandro Baricco το 1994 και μας αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου, που γεννήθηκε από μετανάστες γονείς μέσα σε ένα καράβι πηγαίνοντας στην Αμερική και αφέθηκε εκεί. Έκτοτε δεν κατέβηκε ποτέ ξανά, πέρασε ολόκληρη τη ζωή του μέσα στο καράβι και… παροπλίστηκε μαζί με αυτό. Το “Lemon”, δηλαδή η ιστορία του Χιλιαεννιακόσια, όπως μας παρουσιάστηκε στο θέατρο Λιθογραφείον στην Πάτρα σε σκηνοθεσία της Γεωργίας Τσαγκαράκη είναι η πρώτη παραγωγή του καλλιτεχνικού δικτύου έρευνας Experimento.

Η παράσταση είχε εξαιρετικά επίπεδα κίνησης, γεμάτη από συμβολισμούς και αναφορές στην εποχή των αρχών του 20ου αιώνα. Οι δύο περφόρμερ – ηθοποιοί μας έκαναν να αισθανόμαστε τη φουρτούνα της θάλασσας· δεμένοι με ένα λάστιχο να αλληλοεξαρτούν την κίνηση τους, να ανεβαίνουν στο πιάνο που συμβολίζει το καράβι και στηρίζεται στον δυναμίτη που θα το βυθίσει αργότερα. Δεν έμειναν στο ίδιο μέρος ούτε λεπτό, εκμεταλλεύτηκαν όλο τον χώρο και τραγούδησαν με την κίνησή τους, ενώ η τεχνική του «καθρέπτη» -ό,τι κάνει ο ένας ηθοποιός το κάνει και ο άλλος σαν να βλέπει τον εαυτό του σε καθρέπτη- αποδόθηκε εξαιρετικά.


Advertisement

44986997_931659060351551_4855139148610142208_n


Ο Μελαχρινός Βελέντζας -εξαιρετικός στο πιάνο-  δεν έχασε ούτε στιγμή τον ρυθμό παρασυρόμενος από τη ροή της πλοκής και συνδύασε το παίξιμο και την “performans” εξαιρετικά. Βίωσε τον ρόλο και έβγαλε στην ηθοποιία του μια συγκινησιακή μνήμη για μάθημα «Στανισλαβσκικής μεθόδου». Ο Γεώργιος Δρίβας, ξεκίνησε τη αφήγηση, μας έβαλε στο πνεύμα και επέδειξε μια απρόσμενη πλαστικότητα για τον σωματότυπό του. Τραγούδησε και αποτύπωσε τη φωνή της λογικής δρώντας σαν καταλύτης στο έργο.

Οι συμβολισμοί ευδιάκριτοι μετέφεραν το πνεύμα του έργου. Τα ημίψηλα καπέλα σημείο του αστικού καθωσπρεπισμού, τα παλτά με τα καπέλα που κρεμάστηκαν στις δύο άκρες του χάρτη, σε δυο διαφορετικούς κόσμους, το νανούρισμα της μάνας που δεν άκουσε ποτέ ο Χιλιαεννιακόσια αλλά το ένιωθε όταν έπεφτε στο πιάνο να κοιμηθεί και το άκουσε λίγο πριν κατέβει στη Νέα Υόρκη. Εξαιρετικό εύρημα και η κολόνια «Μυρτώ» με άρωμα λεμόνι που ταίριαζε και με τον τίτλο αλλά θύμιζε και μια παλιότερη εποχή.

Το “Lemon” έχει πολλές έξυπνες διακυμάνσεις, με φοβερή την τελευταία σκηνή που ο Χιλιαεννιακόσια μας εξηγεί γιατί δεν έφυγε ποτέ από το πλοίο, γιατί επέλεξε να ορίσει αυτός τον κόσμο του με απλή γεωμετρία, γιατί επέλεξε να είναι άπειρος και να μπορεί να είναι «θεός» για τον εαυτό του. Η αμφιταλάντευση του Χιλιαεννιακόσια ανάμεσα σε στεριά και θάλασσα είναι το ταξίδι της ζωής του, το ταξίδι όλων μας. Γιατί, τελικά, πως μπορεί κάποιος να ανακαλύψει τον κόσμο γύρω του αλλά και την ίδια τη ζωή αν δεν ξεκινήσει από τον εαυτό του;

Lemon---Photo-71


Συντελεστές

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Γεωργία Τσαγκαράκη

Μετάφραση: Σταύρος Παπασταύρου

Σκηνογραφία: Νατάσα Τσιντικίδη

Κοστούμια: Κέλλυ Σταματοπούλου

Ηχητικός σχεδιασμός: Λευτέρης Δούρος

Σχεδιασμός φωτισμού: Μαρία Αθανασοπούλου

Φωτογραφίες – Trailer: Χάρης Γερμανίδης

Κατασκευή σκηνικού: Θωμάς Μαριάς

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μελαχρινός Βελέντζας, Γιώργος Δρίβας

Μια παραγωγή των Experimento


Advertisement


Advertisement

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Yasunari Kawabata «Η Χώρα του χιονιού»

Yasunari Kawabata «Η Χώρα του χιονιού»

Η Χώρα του χιονιού είναι μια ιστορία έρωτα ανάμεσα σε έναν αργόσχολο διανοούμενο αστό του Τόκυο και μια γκέισα των ...
Betty Smith «Το αύριο θα είναι καλύτερο»

Betty Smith «Το αύριο θα είναι καλύτερο»

Ένα ξεχασμένο λογοτεχνικό διαμάντι της σπουδαίας Betty Smith. Μια ωδή στη νεανική αγάπη, τον γάμο, την οικογένεια, την ελπίδα. Μπρούκλιν, ...
Χατζηφραγκέτα

Χατζηφραγκέτα the band ζωντανά στην Πάτρα

Οι Χατζηγφραγκέτα σε fullband σύνθεση έρχονται το Σάββατο 2 Μαρτίου στο Royal στην Πάτρα. Οι Χατζηφραγκέτα είναι: Πάνος Φραγκιαδάκης – ...
Πάτρα: Πάρτι για τα 4 χρόνια Πίξελbooks

Πάτρα: Πάρτι για τα 4 χρόνια Πίξελbooks

Πάρτι για τα 4 χρόνια Πίξελbooks (Κανακάρη 185, Πάτρα) την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου στις 20:00 θα διαβάσουν αποσπάσματα από τα ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 108 Άρθρα

Ο Δημήτριος Ζαπάντης είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΒΑ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με θέμα «Το αρχαίο θέατρο και η πρόσληψη του» του τμήματος θεατρικών σπουδών του πανεπιστημίου Πατρών (ΜΑ). Συνεργάζεται από το 2016 ως κριτικός θεάτρου με την διαδικτυακή εφημερίδα tetartopress.gr, και το ηλεκτρονικό περιοδικό youfly.com. Είναι επισκέπτης αρθρογράφος στους Atheniantimes και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό Θεατρογραφίες. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζονται γύρω από το αρχαίο δράμα και την πρόσληψή του, το πεδίο των gender studies, την δραματουργική ανάλυση του σύγχρονου θεάτρου καθώς και τη σύγχρονη σκηνική αποτύπωση αρχαίων παραστάσεων. Είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών | [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top