tetartopress

Μαρία Φαφαλιού «Γυναίκες στη φυλακή»


Μια πρώτη γνωριμία με τις ποινικές κρατούμενες στις ελληνικές φυλακές. Μέσα από δικές τους μαρτυρίες, ποιήματα, σκίτσα, ημερολόγια, φωτογραφίες, πλαισιωμένες από τον λόγο εκείνων που τις γνώρισαν από κοντά, καθώς και από τον λόγο των ειδικών. Γνωστές και άγνωστες πτυχές από τη ζωή στα Καταστήματα Κράτησης Γυναικών. Το «πριν» από τη φυλακή. Το «μετά» τη φυλακή. Ιστορίες που δεν ξέρουμε, ή που τάχα δεν ξέρουμε. Γυναίκες τόσο μακριά και συνάμα τόσο κοντά μας. Ένα ταξίδι σ’ αυτόν τον γνωστό/άγνωστο κόσμο. Έναυσμα για σκέψη και για δράση – από την Πολιτεία πρώτιστα, αλλά και από καθέναν από μας.

Το βιβλίο, που περιλαμβάνει πάνω από 100 εικαστικά, προλογίζει ο Συντονιστής του «Δικτύου Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών» Κλήμης Πυρουνάκης.

Η Μαρία Φαφαλιού γεννήθηκε στην Αθήνα.Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία (Μ.Α. Κοινωνική Ψυχολογία) και υπήρξε ιδρυτικό μέλος και στέλεχος διαφόρων ελληνικών εκπαιδευτικών και πολιτιστικών οργανώσεων στην Αγγλία. Στην Ελλάδα είναι ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Καλειδοσκόπιο» για την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση ευπαθών ομάδων. Έργα της είναι: Σαράντα παληές ιστορίες από τη Χίο (1979, 1985), Παλιές ιστορίες από τη Χίο (1994, 2004), Tales and Legends from Chios (1990, 1994), Ιερά οδός 343. Μαρτυρίες από το Δρομοκαΐτειο (1995, 2018), Οι σελίδες της Δάφνης, 1940-41 (2010), Χιώτες στο θαύμα του Σαράντα. Μαρτυρίες (2010, 2015), Το ρούχο της αθωότητας. Ποίηση ανθρώπων με ψυχιατρική εμπειρία (επιμ. 2013), Ο εαυτός μας και ο άλλος. Στοχασμοί για τις ανθρώπινες σχέσεις (2016, 2017), Η ψυχή και το σώμα. Ανάλεκτα για τη μακροζωΐα (2018). Έργα της από κοινού με τον Κ. Ν. Χατζηπατέρα: Μαρτυρίες, 1940-41 (1982, 2005), Μαρτυρίες, 1940-44. Πόλεμος-Κατοχή (1988, 1993), Crete, 1941. Eyewitnessed (1991, 1989, 2007, 2016, 2018), Ημέρες Κρήτης, 1941. «Επιχείρηση Ερμής» (1991), Μαρτυρίες. Κρήτη, 1941 (1993), Greece, 1941. Eyewitnessed (1995, 2001), Μαρτυρίες, 1941-44. Η Αθήνα της Κατοχής, τόμ. Α΄ (2002), Μαρτυρίες, 1941-44. Η Αθήνα της Κατοχής, τόμ. Β΄ (2003).

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Μάτια χωρίς πρόσωπο» - Μαγνητική ατμόσφαιρα της φρικίασης από τη μεταμόσχευση της νεότητας

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Μάτια χωρίς πρόσωπο» – Μαγνητική ατμόσφαιρα της φρικίασης από τη μεταμόσχευση της νεότητας

«Μάτια χωρίς πρόσωπο» ("Les yeux sans visage" / "Eyes without a face"). Σκηνοθεσία: Ζορζ Φρανζί. Πρωταγωνιστές: Πιερ Μπρασέρ, Αλίντα Βάλι, ...
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Σπιτικό για αρχάριους» - Ένα ανθρώπινο μελίσσι επιδεικτικής διαφορετικότητας

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Σπιτικό για αρχάριους» – Ένα ανθρώπινο μελίσσι επιδεικτικής διαφορετικότητας

Σπιτικό για αρχάριους" ("Domakinstvo za pocetnici"/  "Housekeeping for Beginners"). Σκηνοθεσία: Γκόραν Στολέφσκι. Ηθοποιοί: Αναμαρία Μαρίνκα, Σαμσόν Σελίμ, Βλάντιμιρ Τίντορ, Μία ...
«Σπυριδούλες» της Νεφέλης Μαϊστράλη στο Θέατρο Τζένη Καρέζη από την ομάδα των 4Frontal

«Σπυριδούλες» της Νεφέλης Μαϊστράλη στο Θέατρο Τζένη Καρέζη από την ομάδα των 4Frontal

Οι «Σπυριδούλες» της Νεφέλης Μαϊστράλη, η παράσταση της αγαπημένης θεατρικής ομάδας 4Frontal που συ-σκηνοθέτησαν οι Θανάσης Ζερίτης και Χάρης Κρεμμύδας, ...
Ο Ρουμάνος σκηνοθέτης Ράντου Ζούντε στο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Ο Ρουμάνος σκηνοθέτης Ράντου Ζούντε στο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Ο βραβευμένος με Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο Ρουμάνος σκηνοθέτης Ράντου Ζούντε, δημιουργός της ταινίας Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό που αγαπήθηκε πολύ ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13998 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top