tetartopress

Midori – Festival Strings Lucerne στο Μέγαρο Μουσικής


Η Μidori είναι μια καλλιτέχνις με όραμα, αλλά και ανθρωπιστικό και παιδαγωγικό έργο, η οποία δημιουργεί δεσμούς ανάμεσα στη μουσική και την ανθρώπινη εμπειρία και τους εξερευνά υπερβαίνοντας τα καθιερωμένα όρια, γεγονός που την καθιστά μία από τις πιο ξεχωριστές βιολονίστες της εποχής μας.

Οι ακροατές μαγεύτηκαν από την ηχογράφηση της Midori, μίας από τις πιο επιδραστικές βιολονίστες του καιρού μας, με το Koντσέρτο και τις δύο Ρομάντσες για βιολί και ορχήστρα του Ludwig van Beethoven, σε συνεργασία με το Σύνολο Festival Strings Lucerne.

Τώρα, οι έλληνες ακροατές έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την πολυβραβευμένη σολίστ και την Ορχήστρα Εγχόρδων του διάσημου Φεστιβάλ της Λουκέρνης να ερμηνεύουν αυτά τα τρία έργα, ζωντανά, στη μία και μοναδική τους συναυλία στο Μέγαρο την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου στις 8:30 το βράδυ.

Το σύνολο Festival Strings Lucerne, που θα καθοδηγήσει μουσικά ο εξάρχων και καλλιτεχνικός διευθυντής του Daniel Dodds, έχει επίσης συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του τη δημοφιλή Συμφωνία αρ. 4 σε σι ύφεση μείζονα του Ludwig van Beethoven. Η εμφάνισή τους στο Μέγαρο εντάσσεται στο πλαίσιο του Κύκλου Μεγάλες Ορχήστρες – Μεγάλοι Ερμηνευτές.

Η έκδοση της ιδιαίτερα επιτυχημένης ηχογράφησης της Midori, σε συνεργασία με την Ορχήστρα Εγχόρδων του περίφημου Φεστιβάλ της Λουκέρνης, στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα και στις Ρομάντσες αρ. 1 σε σολ μείζονα και Αρ. 2 σε φα μείζονα του Μπετόβεν υπήρξε ένα κορυφαίο δισκογραφικό γεγονός το 2020, έτος κυκλοφορίας πολυάριθμων cds επετειακού χαρακτήρα, με αφορμή τη συμπλήρωση 250 χρόνων από τη γέννηση του λαμπρού γερμανού συνθέτη.

Οι δύο Ρομάντσες γράφτηκαν από τα 1798 έως τα 1802 –μάλλον μετά τη μετοίκηση του Μπετόβεν στη Βιέννη–, αλλά η δεύτερη προηγείται χρονολογικά της πρώτης. Και στα δύο έργα εναλλάσσονται με αριστοτεχνικό τρόπο θέματα γεμάτα λυρισμό αλλά και εσωτερικότητα.

Η ιδιαίτερη σχέση του σπουδαίου μουσουργού με τα έγχορδα (είχε μελετήσει βιολί στα παιδικά του χρόνια, ενώ ως νεαρός μουσικός έπαιζε βιόλα σε ορχήστρες της Βόννης) εκφράζεται άλλωστε ξεκάθαρα μέσα από το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, ένα από διασημότερα έργα μεγάλης κλίμακας του σχετικού ρεπερτορίου. Είναι το μοναδικό κοντσέρτο που εμπνεύστηκε ο Μπετόβεν για το συγκεκριμένο όργανο και συγκαταλέγεται στα δημοφιλέστερα όλων των εποχών. Μάλιστα, το συνέθεσε σε μια παραγωγικότατη περίοδο της ζωής του, κατά την οποία γράφτηκαν επίσης το Τριπλό κοντσέρτο και τα Κουαρτέτα Ραζουμόφσκυ. To έργο έκανε πρεμιέρα το 1806 με τον ονομαστό βιρτουόζο Franz Clement στο βιολί.

Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, η οποία είναι αφιερωμένη στο σύνολό της στον Ludwig van Beethoven, θα ακουστεί η Τέταρτη συμφωνία, σε σι ύφεση μείζονα, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 1807 σε ιδιωτική συναυλία στη Βιέννη, στην κατοικία του Πρίγκιπα Lobkowitz, ενός από τους πάτρονες του συνθέτη. Η πρώτη δημόσια παρουσίασή της έγινε στα 1808 στο Burgtheater της αυστριακής πρωτεύουσας. Αν και επισκιάστηκε από την Τρίτη συμφωνία («Ηρωική») και την Πέμπτη συμφωνία, άσκησε σημαντική επιρροή σε μεγάλες μορφές της ευρωπαϊκής μουσικής, όπως οι Mendelssohn, Schumann και Berlioz.

Η Μidori γεννήθηκε στην Οσάκα της Ιαπωνίας στα 1971 και έκανε το ντεμπούτο της μόλις στα 11 χρόνια της με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης υπό τον Zubin Mehta. Έκτοτε, δίνει ρεσιτάλ και συναυλίες σε όλο τον κόσμο, μαγεύοντας το κοινό με τη χάρη και την ακρίβεια των ερμηνειών της αλλά και με την εκφραστικότητά της. Έχει εμφανιστεί με διάσημες ορχήστρες σε φημισμένα συμφωνικά κέντρα και έχει συμπράξει με μερικούς από τους διαπρεπέστερους μαέστρους και μουσικούς της εποχής μας. Αυτή τη σεζόν, το πρόγραμμά της περιλαμβάνει εμφανίσεις στις ΗΠΑ και περιοδείες σε Ευρώπη και Ασία, καθώς και την παγκόσμια πρεμιέρα του Δεύτερου κοντσέρτου για βιολί του Detlev Glanert με την Εθνική Ορχήστρα της Σκοτίας. Η δισκογραφική της δραστηριότητα είναι πλούσια, με την ηχογράφηση του Κοντσέρτου για βιολί του Χίντεμιτ να έχει βραβευτεί με Grammy.

Ως παιδαγωγός συνεργάζεται με κορυφαία αμερικανικά ινστιτούτα και πανεπιστήμια, ενώ έχει ιδρύσει πολλούς φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την ενίσχυση νέων μουσικών, την οικοδόμηση δεσμών ανάμεσα στους πολιτισμούς και τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολεία, ινστιτούτα και νοσοκομεία, προγράμματα που συνέχισαν να παρουσιάζονται ψηφιακά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δύο από τα αυτά είναι το Orchestra Residencies Program-ORP, μέσω του οποίου αναδεικνύονται συνθέτες και νεανικές ορχήστρες, και το Partners in Performance-PiP που διοργανώνει συναυλίες μουσικής δωματίου (live & virtual) και εργαστήρια που απευθύνονται σε μικρές κοινότητες περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων εκτός αστικού ιστού.


Η Ορχήστρα Festival Strings Lucerne ιδρύθηκε στα 1956. Έκανε το ντεμπούτο της στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ έναν χρόνο αργότερα και σύντομα καθιερώθηκε ως ένα από τα καλύτερα σύνολα μουσικής δωματίου όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς. Εκτός από τις εμφανίσεις της στην έδρα της, τη Λουκέρνη της Ελβετίας, και στο ομώνυμο Φεστιβάλ, η Festival Strings Lucerne δίνει συχνά συναυλίες στο Αμβούργο, το Βερολίνο, το Άμστερνταμ και τη Βιέννη, εντυπωσιάζοντας με τη λαμπρότητα και τη θέρμη του ήχου της, ο οποίος θυμίζει αμέσως στον ακροατή την αυστροουγγρική παράδοση. Το ρεπερτόριό της είναι ευρύ, ενώ έχει παρουσιάσει στο κοινό πάνω από 100 συνθέσεις σε πρώτη εκτέλεση.

Στον κατάλογο των συνεργασιών της με διακεκριμένους σολίστ και αρχιμουσικούς περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Daniil Trifonov, Bernard Haitink, Rudolf Buchbinder, Mischa Maisky και Midori. Από τις βραβευμένες δισκογραφικές της καταθέσεις για γνωστές εταιρείες ξεχωρίζουν οι ηχογραφήσεις της σε στούντιο με τρεις θρυλικούς δεξιοτέχνες του 20ού αιώνα, την πιανίστα Clara Haskil, τον βιολονίστα Zino Francescatti και τον τσελίστα Pierre Fournier.

Από το 2012 καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Εγχόρδων του Φεστιβάλ της Λουκέρνης είναι ο εξάρχων Daniel Dodds (εξάρχων) που είναι αυστραλοκινεζικής καταγωγής. Ο γνωστός βιολονίστας και παιδαγωγός, ο οποίος παίζει με Stradivarius «Hammerle-Baumgartner» του 1717 και Stradivarius «Seilliere» του 1680, συνέβαλε στη διεύρυνση του δυναμικού του Συνόλου προσθέτοντας μουσικά όργανα, ώστε η Ορχήστρα να μπορεί να ερμηνεύει και συμφωνικά έργα μεσαίας κλίμακας.

 

Πληροφορίες

Ημερομηνία και Ώρα: Κυριακή 27 Φεβρουαρίου στις 20:30

Αίθουσα: Χρήστος ΛαμπράκηςΜέγαρο Μουσικής, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1 Αθήνα | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

Τιμές Εισιτηρίων: 15 – 60 ευρώ

Προπώληση Εισιτηρίων: webtics.megaron.gr

Οδηγίες προσέλευσης: Ο μέγιστος αριθμός εισιτηρίων ανά συναλλαγή και ανά εκδήλωση έχει περιοριστεί στα 4 άτομα. Το κοινό παρακαλείται να προσέρχεται τουλάχιστον μία ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης και να αποχωρεί βάσει των οδηγιών του προσωπικού του Μεγάρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Η είσοδος ατόμων 12 ετών και άνω γίνεται με την υποχρεωτική επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο, και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες μετά από αυτόν και εγγράφου – πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας. Ανήλικοι 12 – 17 ετών μπορούν εναλλακτικά να προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό ή αρνητικού self-test τελευταίου 24ώρου. Ανήλικοι 4 – 11 ετών μπορούν να εισέρχονται με δήλωση self-test τελευταίου 24ώρου.

Το κοινό και οι εργαζόμενοι πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες πριν την είσοδό τους στο χώρο, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και μέχρι την έξοδό τους από τους χώρους του Μεγάρου. Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των θεατών σε άλλη θέση, καθώς και η μετακίνησή τους κατά τη διάρκεια της παράστασης, εκτός αν υπάρχει ανάγκη. Οι εκδηλώσεις δεν έχουν διάλειμμα. Το βεστιάριο δεν λειτουργεί.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

«Για τον Belal, δικαιωθήκαμε στο δικαστήριο, αφού αυτό διαπίστωσε ότι υπήρξε παράβαση. Πολλοί άνθρωποι δεν δικαιώνονται και αυτό δείχνει ότι ...
Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Τα μέλη του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων - Πλαζ Αγυιάς, επισκέφθηκαν την Τετάρτη 10 Απριλίου το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο ...
Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετά από χρόνια, τα βράχια των Μετεώρων φιλοξενούν και πάλι ζευγάρι Ασπροπάρηδων. Πριν από δύο εβδομάδες, λίγες ημέρες μετά τον ...
SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και η ερευνητική δημοσιογραφική ομάδα The Manifold ανακοινώνουν την έναρξη του έργου ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13876 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top