tetartopress

Μότσαρτ και Μπραμς για κουαρτέτο με πιάνο στο Μέγαρο Μουσικής


Με μια βραδιά αφιερωμένη σε δύο αριστουργηματικά έργα μουσικής δωματίου, του Wolfgang Amadeus Mozart και του Johannes Brahms, συνεχίζεται, τον επόμενο μήνα, ο κύκλος Έλληνες Σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Τρεις καταξιωμένοι μουσικοί, ο Νίκος Μάνδυλας (βιολί), η βιολίστα Κρυσταλία Γαϊτάνου (βιόλα) και ο Χριστόφορος Μιρόσνικοφ (βιολοντσέλο), συναντούν την πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου, αγαπημένη γνώριμη του Μεγάρου, σε ένα ρεσιτάλ που αναδεικνύει τη συνθετική δεινότητα των δύο μεγάλων μουσουργών. Μέσα από το Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 2 σε μι ύφεση μείζονα, ο Μότσαρτ πρωτοτυπεί επιλέγοντας να γράψει μια μικρή φόρμα αντί ένα κοντσέρτο για πιάνο, ενώ ο Μπραμς, με το Πρώτο κουαρτέτο με πιάνο σε σολ ελάσσονα, αρχίζει να αναπτύσσει την προσωπικότητά του ως συμφωνιστής, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στο συνδυασμό περιορισμένου αριθμού οργάνων πριν καταπιαστεί συστηματικά με τη σύνθεση έργων για μεγάλα σύνολα.

Η πρώτη εκτέλεση, στα 1861, του Πρώτου Κουαρτέτου με πιάνο σε σολ ελάσσονα του Johannes Brahms έχει συνδεθεί με το όνομα της θρυλικής Clara Schumann που ερμήνευσε τα μέρη για πιάνο στην πρεμιέρα του έργου στο Αμβούργο. Το Κουαρτέτο αυτό, στο οποίο είναι εμφανείς οι επιρροές από τη γραφή του Μπετόβεν, παρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα στη Βιέννη, μαγεύοντας τους Αυστριακούς στο σύνολό του, ενώ το φινάλε του έργου, με το λαμπερό τσιγγάνικο ροντό, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις ακόμα και στους πιο επιφυλακτικούς ακροατές.

Για πολλούς τα κουαρτέτα με πιάνο του Μότσαρτ, τα οποία μάλιστα εγκαινιάζουν ιστορικά το είδος, είναι κοντσέρτα για πιάνο σε σμίκρυνση, λόγω του ιδιαίτερου ρόλου που έχει το πιάνο. Κατ’ αναλογία, τα κουαρτέτα του Μπραμς θεωρούνται συμπυκνωμένες συμφωνίες ενός νέου δημιουργού, ο οποίος δεν ένιωθε έτοιμος να περάσει σε εκτενείς συμφωνικές συνθέσεις και διοχέτευε τις μεγαλειώδεις ιδέες του σε άλλους μουσικούς σχηματισμούς. Πάνω από όλα όμως, αμφότερα είναι γνήσια αριστουργήματα της μουσικής δωματίου, απαιτώντας από κάθε όργανο τον «καλύτερο εαυτό του» και συγχρόνως αναπτύσσοντας μεταξύ των οργάνων πυρετώδεις διαλόγους στο πλαίσιο αλησμόνητων μουσικών αφηγήσεων.


Συντελεστές

βιολί: Νίκος Μάνδυλας
βιόλα: Κρυσταλία Γαϊτάνου
βιολοντσέλο: Κριστoφόρ Μιρόσνικοφ
πιάνο: Ντόρα Μπακοπούλου

Πρόγραμμα

Wolfgang Amadeus Mozart: Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 2 σε μι ύφεση μείζονα, Κ. 493
Johannes Brahms: Κουαρτέτο με πιάνο αρ. 1 σε σολ ελάσσονα, έργο 25

Πληροφορίες

Ημερομηνίες και Ώρες: Τρίτη 01 Φεβρουαρίου στις 20:30

Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος – Μέγαρο Μουσικής, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1 Αθήνα | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

Τιμές Εισιτηρίων: Α’ Ζώνη: Κανονικό: 18 ευρώ, ΑΜΕΑ: 15,5 ευρώ | Β΄ Ζώνη: Κανονικό: 12 ευρώ, Μειωμένο: 8 ευρώ Φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+ & πολύτεκνοι

Προπώληση Εισιτηρίων: webtics.megaron.gr

Οδηγίες προσέλευσης:

Ο μέγιστος αριθμός εισιτηρίων ανά συναλλαγή και ανά εκδήλωση έχει περιοριστεί στα 4 άτομα.
Το κοινό παρακαλείται να προσέρχεται τουλάχιστον μία ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης και να αποχωρεί βάσει των οδηγιών του προσωπικού του Μεγάρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Η είσοδος ατόμων 12 ετών και άνω γίνεται με την υποχρεωτική επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο, και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες μετά από αυτόν και εγγράφου – πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας. Ανήλικοι 12 – 17 ετών μπορούν εναλλακτικά να προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό ή αρνητικού self-test τελευταίου 24ώρου. Ανήλικοι 4 – 11 ετών μπορούν να εισέρχονται με δήλωση self-test τελευταίου 24ώρου.

Το κοινό και οι εργαζόμενοι πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες πριν την είσοδό τους στο χώρο, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και μέχρι την έξοδό τους από τους χώρους του Μεγάρου. Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των θεατών σε άλλη θέση, καθώς και η μετακίνησή τους κατά τη διάρκεια της παράστασης, εκτός αν υπάρχει ανάγκη. Οι εκδηλώσεις δεν έχουν διάλειμμα. Το βεστιάριο δεν λειτουργεί.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

Ψέριμος: Δύο ανθρώπινες ιστορίες πίσω από 13 πυροβολισμούς του λιμενικού σε μία βάρκα προσφύγων

«Για τον Belal, δικαιωθήκαμε στο δικαστήριο, αφού αυτό διαπίστωσε ότι υπήρξε παράβαση. Πολλοί άνθρωποι δεν δικαιώνονται και αυτό δείχνει ότι ...
Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Πάτρα: Επίσκεψη και ξενάγηση του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων στο Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Τα μέλη του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων - Πλαζ Αγυιάς, επισκέφθηκαν την Τετάρτη 10 Απριλίου το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο ...
Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετέωρα: Ζευγάρι Ασπροπάρηδων στα βράχια τους

Μετά από χρόνια, τα βράχια των Μετεώρων φιλοξενούν και πάλι ζευγάρι Ασπροπάρηδων. Πριν από δύο εβδομάδες, λίγες ημέρες μετά τον ...
SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

SLAPP Proof: Συνηγορία για την Ελευθερία Έκφρασης και Πληροφόρησης

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και η ερευνητική δημοσιογραφική ομάδα The Manifold ανακοινώνουν την έναρξη του έργου ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13876 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top