tetartopress

ΟΙΕΛΕ: Η εφαρμογή των νομοθετημάτων να γίνεται μέσω διαλόγου κι όχι διώξεων


Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ)  με αφορμή τη νέα δικαστική δίωξη του ΥΠΑΙΘ κατά των απεργών δημόσιων εκπαιδευτικών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Οι θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση πρέπει να συνοδεύονται από οικονομικά κίνητρα και η εφαρμογή των νομοθετημάτων να γίνεται μέσω διαλόγου κι όχι διώξεων»

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με αφορμή τη νέα  δικαστική δίωξη του ΥΠΑΙΘ κατά των απεργών δημόσιων εκπαιδευτικών και τον ευρύτερο διάλογο για τους μέντορες και τους συντονιστές στα δημόσια σχολεία, οφείλουμε να καταθέσουμε τις ακόλουθες απόψεις.

Οι θεσμοί του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή που ξεκινούν φέτος στα δημόσια σχολεία αποτελούν πάγιο αίτημα των ευρωπαϊκών συνδικάτων της εκπαίδευσης. Η εμπειρία της μακρόχρονης εφαρμογής τους στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει αποδείξει ότι, αν χρησιμοποιηθούν ορθά κι όχι ως εξουσιαστικός μηχανισμός της διοίκησης, ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο μέντορας που λειτουργεί παιδαγωγικά και όχι πατερναλιστικά, βοηθά στην ομαλή ενσωμάτωση του νέου εκπαιδευτικού. Ο ενδοσχολικός συντονιστής κλάδου/τάξεων από τη μεριά του, αν λειτουργεί σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων, ενισχύει την συνοχή της σχολικής μονάδας, καλλιεργεί το πνεύμα συνεργατικότητας και βοηθά στη δημοκρατική αποτίμηση της  εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και οι δύο ρόλοι είναι, ωστόσο, εξαιρετικά απαιτητικοί. Απαιτούν προετοιμασία και χρόνο. Η ηθική και, κυρίως, η οικονομική κινητροδότηση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρξει προθυμία για τη συμμετοχή των συναδέλφων.

Ποια είναι η «παροχή» του Υπουργείου Παιδείας; Μισό μόριο το χρόνο, που για τη συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για διοικητική ανέλιξη, δεν έχει απολύτως καμιά χρησιμότητα. Η κενή νοήματος «μοριοδότηση», σε συνδυασμό με τον υποχρεωτικό ορισμό μέντορα και συντονιστή από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας και την έλλειψη οικονομικών κινήτρων, έχει προκαλέσει δυσφορία σε μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών.

Η ΟΙΕΛΕ έχει επισημάνει, για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, το μέγα πρόβλημα της μη καταβολής πρόσθετων αμοιβών για πολλαπλά καθήκοντα στο πλαίσιο του διδακτικού ωραρίου (διπλά προγράμματα τύπου pyp, myp, μαθήματα CLIL, συντονισμοί, ηλεκτρονικές πλατφόρμες κ.λπ.). Σε συνδυασμό με τη βαριά γραφειοκρατία της ενδοσχολικής αξιολόγησης προστίθεται ένα τεράστιο φορτίο στους ώμους των εκπαιδευτικών.

Οι προτάσεις μας:

Δημόσιος διάλογος για τους θεσμούς του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, κι όχι διώξεις. Η εκπαίδευση χρειάζεται συναινέσεις και διαβούλευση. Η ΟΙΕΛΕ είναι πρόθυμη να καταθέσει απόψεις για τον τρόπο λειτουργίας των θεσμών αυτών, βασισμένες στη μακρόχρονη εμπειρία μας.

Οικονομικά κίνητρα. Πέραν της αύξησης μισθών και της επαναφοράς 13ου και 14ου μισθού που αποτελούν αναγκαιότητα για όλους τους εκπαιδευτικούς, θα πρέπει να χορηγηθεί επίδομα θέσης για τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέγονται για τους συγκεκριμένους ρόλους

Τρόπος επιλογής. Η ΟΙΕΛΕ αντιτίθεται στη μονοκρατορία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, η οποία έχει αποδειχθεί επιβλαβής όπου εφαρμόστηκε (βλέπε Βρετανία). Αντιθέτως, θεωρούμε πως το σχολείο θα πρέπει να λαμβάνει αποφάσεις μέσω των συλλογικών του οργάνων, δηλ. του συλλόγου διδασκόντων.

Με τις προϋποθέσεις αυτές θεωρούμε πως οι θεσμοί του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή μπορούν να γίνουν ελκυστικοί και να αρθούν οι δικαιολογημένες επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν κάθε πρόταση του Υπουργείου Παιδείας με καχυποψία.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: "iHuman" - Μια υπερβολικά απαισιόδοξη ταινία για την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “iHuman” – Μια υπερβολικά απαισιόδοξη ταινία για την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης

"iHuman" (2019). Σκηνοθεσία της Τόνγιε Χέσεν Σέι. Ντοκιμαντέρ παραγωγής Νορβηγίας, 2019. ("Α.Ι.": συντομογραφία για την Τεχνητή Νοημοσύνη). "Η επιτυχία της ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Στο ποταμόπλοιο» - Κοιτάζοντας κατάματα τους ανθρώπους με πνευματικές διαταραχές

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Στο ποταμόπλοιο» – Κοιτάζοντας κατάματα τους ανθρώπους με πνευματικές διαταραχές

"Στο ποταμόπλοιο" ("Sur l' Adamant"). Σκηνοθεσία του Νικολά Φιλιμπέρ. Ντοκιμαντέρ, Γαλλικής παραγωγής 2023. "Μέσα μου βλέπω εικόνες, χρώματα πολλά. Δικά ...
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Η γενιά του πλούτου» - Η μίμηση των πλουσίων κι ο πολιτισμός της εικόνας

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Η γενιά του πλούτου» – Η μίμηση των πλουσίων κι ο πολιτισμός της εικόνας

"Η γενιά του πλούτου" / "Generation wealth". Σκηνοθεσία: Λόρεν Γκρίνφιλντ. Ντοκιμαντέρ παραγωγής ΗΠΑ, 2018. Ένα 6χρονο κορίτσι με φανταχτερό ροζ ...
«Πρόβα για τον κόσμο που έρχεται» από τον Θίασο Αντάμα - Μια Πιραντελλική, σαν πρόβα, παραμυθική παράσταση

«Πρόβα για τον κόσμο που έρχεται» από τον Θίασο Αντάμα – Μια Πιραντελλική, σαν πρόβα, παραμυθική παράσταση

Ο Τζάνι Ροντάρι είναι ένας Ιταλός συγγραφέας γνωστός κυρίως για τα έργα του πάνω στην παιδική λογοτεχνία. Το 1970 έλαβε ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 14021 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top