Τέταρτο

365 Προβολές

Παρουσιαστές, ηθοποιοί, ρόλοι και πάμε: «Κάμερα στραμμένη πάνω μου…»



Η Ειρήνη θυμάται ακόμα όταν γύρισαν από τις διακοπές των Χριστουγέννων που για πρώτη φορά σήκωσε το χέρι της στην τάξη. Την τελευταία στιγμή. Είχε διαβάσει ξανά και ξανά και κάθε μέρα το κείμενο μέσα στις γιορτές. Είχε καλά προετοιμαστεί γι’ αυτό, όμως δείλιαζε. «Μαθησιακές δυσκολίες», είχε πει εκείνη η κυρία που την είχε πάει η μαμά της, «μα δεν χρειάζεται ειδικό σχολείο». Κι ήταν χαρούμενη, δεν θα της άλλαζαν ούτε σχολείο, ούτε φίλους. Γι’ αυτό προσπαθούσε τόσο σκληρά. Και ο δάσκαλος όταν την είδε να σηκώνει το χέρι της, έστω και την τελευταία στιγμή, σ’ αυτήν είπε να πει το μάθημα. Και το είπε μόνο με ένα μικρό λαθάκι. Πολύ αργά, αλλά μόνο με ένα μικρό λαθάκι. Σχεδόν έφαγε όλη την ώρα του μαθήματος, μα κανείς δεν θύμωσε όπως φαντάζονταν και ο δάσκαλός της χαμογέλασε. Τώρα; τώρα λένε θα βάλουν κάτι σαν τηλεόραση στην τάξη και θα μπορούν να σε βλέπουν όλοι. Κι αυτή φοβάται και ντρέπεται. Οι άλλοι δεν την ξέρουν, ούτε οι άλλες τάξεις, ούτε οι μεγάλοι, ούτε οι άλλοι δάσκαλοι και σίγουρα θα την κοροϊδεύουν.

Η Μελίνα είναι φουρκισμένη. Περίμενε πώς και πώς να ξαναμπούν στις αίθουσες. Είχε έναν άτυπο «πόλεμο» με τη διπλανή της. Και τώρα ήταν η σειρά της ν’ ανταποδώσει το πείραγμά της. Θυμάται την πρώτη φορά που ξεκίνησε αυτό, η Έλενα δεν ήταν διπλανή της και πολύ είχε θυμώσει με το σκηνικό. Μετά όμως ξεκίνησε αυτός ο φανταστικός πόλεμος και η καθεμιά προετοιμάζει με περισσή φαντασία το χαρτάκι που θα κολλήσει στην πλάτη της άλλης όταν σηκωθεί για μάθημα. Και η Μελίνα είχε ετοιμάσει το πιο δυνατό πείραγμα όλης της χρονιάς… Μα φευ τώρα θα ‘χει κάμερες λένε παντού και δεν θέλει ούτε η ίδια, ούτε η φίλη της να γίνουν περίγελος.

Ο Ορέστης είναι μελαγχολικός. Όλη τη χρονιά όλο και κάτι άφηνε στο θρανίο της Δανάης που είχε ερωτευτεί. Ένα λουλούδι, ένα χαρτάκι, ένα στιχάκι από ένα τραγούδι που του άρεσε. Αυτός ήταν ο τρόπος του. Και μάλλον και η Δανάη είχε καταλάβει τον «άγνωστο αποστολέα» γιατί κάποιες φορές μέσα στο μάθημα την είχε δει με την άκρη του ματιού του να τον κοιτά. Τώρα όλα αυτά πάνε… Ο μεγάλος αδερφός βλέπεις παρακολουθεί και θα μαρτυρήσει όχι μόνο στη Δανάη μα και σε όλους.

Ο Μάκης έχει μανία να σκιτσάρει μόνιμα την ώρα του μαθήματος όταν βαριέται (τις περισσότερες φορές δηλαδή). Είναι στη Β’ Λυκείου και το μόνο που θέλει είναι να τελειώσει όλο αυτό το βάσανο για να γίνει σκιτσογράφος. Όμως τώρα θα κάνει «μπαμ» στην κάμερα, ένα παιδί που είναι αδύνατο να κρατά με τόση ένταση σημειώσεις και καλά.

Ο Βασίλης, ο Δημήτρης, η Αθηνά, παρέα με τη Μαρία και το Γιώργο από το άλλο τμήμα, είχαν κανονίσει όλοι μαζί κοπάνα την επόμενη βδομάδα απ’ όταν ξανάνοιγαν τα σχολεία. Τώρα πια δεν γίνεται, γιατί κάποιος απ’ τους γονείς θα παρατηρήσει πως κάποιο παιδί λείπει και μετά θα γίνει μπάχαλο.

Ο Θωμάς, καθηγητής πλέον γυμνασίου, δεν σταματά να «χαμογελά» απ’ όταν έμαθε τα νέα. Ένας μόνος στίχος γυροφέρνει στο μυαλό του και κοντεύει να ψιλοσαλτάρει.

«Μπήκες στο σπίτι μου και στη δουλειά μου,
στο σχολειό, στο κρεβάτι μου και στη κοιλιά μου,
στα όνειρα μου – ξέρεις τι αγοράζω και τι πουλάω
μη με ρωτάς, λοιπόν, γιατί χαμογελάω.»

Ό,τι αυθόρμητο είχε απομείνει σ’ αυτή τη σοβαροφανή και άκαμπτη εκπαιδευτική διαδικασία πλέον χάνεται για πάντα. Έρχεται μια και καλή η αποστείρωση. Καλοκουρδισμένα ανθρωπάκια σε μια αίθουσα που κάποτε ίσως και να ‘ταν ζωντανή. Παρουσιαστές, ηθοποιοί, ρόλοι και πάμε: «Κάμερα στραμμένη πάνω μου», καλημέρα παιδιά χαμογελάστε στο Μεγάλο Αδερφό.

 

——

Στο παρακάτω link συγκεντρώνονται υπογραφές για την κατάργηση της τροπολογίας για live streaming μαθήματα από τις σχολικές αίθουσες. Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα: «Με αυτόν το τρόπο καταργείται η προστασία και η ιδιωτικότητα της ζωής κυρίως των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Θα εκτίθενται παιδιά από την ευαίσθητη νηπιακή ηλικία μέχρι και την ενηλικίωση τους σε πλατφόρμες που ουκ ολίγες φορές έχουν διαρρεύσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Θα στιγματίζονται από τις τυχόν λάθος απαντήσεις που θα δίνουν και πλέον θα φοβούνται να μιλήσουν. Οι δε δάσκαλοι και καθηγητές θα μεταδίδουν μια στείρα γνώση υπό τον φόβο μιας καλής αξιολόγησης και των ιδίων των γονέων που “κατά λάθος” θα επεμβαίνουν».

Μπορείτε να πάρετε θέση για την κατάργηση της τροπολογία που θα βάλει τις κάμερες στα σχολεία μας εδώ.


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 
 
 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 126 Άρθρα

Να ενοχλήσω θέλω τις λέξεις, να κοιτάξω πίσω απ’ αυτές. Να περπατήσω θέλω, εκεί που το αόρατο γίνεται ορατό, ανάμεσα σε αραδιασμένες λέξεις και να επαναφέρω τ’ ανείπωτα. Έτσι νομίζω πρέπει να ξεκινήσουμε, απλά. Να επανοικειοποιηθούμε το λόγο, για να μην είναι ιδιοκτησία των ισχυρών και των «αυθεντιών». Να σπάσουμε το φράγμα της σιωπής και του ακρωτηριασμένου λόγου. Και λίγο λίγο θα μάθουμε να σκεφτόμαστε και να πράττουμε πέρα από το δεδομένο. [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top