Πάτρα: Ο ευνουχισμός του Σάτυρου και ο σκοταδισμός που αναδύεται απ’ την παρακμή

Στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για το καρναβάλι του 2021, δεδομένης της πραγματικότητας στην οποία ζούμε, Δήμος Πατρέων και άλλοι φορείς της πόλης, προβαίνουν σε εναλλακτικές δράσεις προώθησης του καρναβαλικού πνεύματος, της ιστορίας, του παρόντος άλλα και του μέλλοντος αυτού.
Το καρναβάλι, ξεκίνησε σαν μία παγανιστική γιορτή, που γιορτάζει το τέλος του χειμώνα και την αρχή της άνοιξης, με το αλκοόλ και τον έρωτα να κυριαρχούν και να ρέουν άφθονα. Πλέον, έχει εξελιχθεί στη μοναδική βαριά βιομηχανία μιας παρακμάζουσας οικονομικά πόλης, έχοντας χάσει πολύ από την αίγλη του, την ελευθερία και τον ερωτισμό που προσέφερε και πλέον λειτουργεί κυρίαρχα ως εισπρακτικός μηχανισμός μέσω της διασκέδασης. Αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας. Ή μπορεί και να είναι.
Μια λοιπόν από τις εναλλακτικές δράσεις, ήταν η ανάρτηση έργων σχετικών με το καρναβάλι σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης. Δεν πρόλαβε να κλείσει 48 ώρες παρουσίας στην πλατεία Αγίας Σοφίας ο γυμνός «Σάτυρος» του Μίνου Αργυράκη, έτοιμος να προβεί σε ερωτικές περιπτύξεις με δύο νεαρές νύμφες και βρέθηκε με κομμένα τα γεννητικά όργανα. Ούτε οι νύμφες όμως γλύτωσαν από την παρέμβαση μιας και αυτές έχασαν στήθος και γεννητικά όργανα. Η ατυχία τους; Μήπως ότι βρέθηκαν να γειτονεύουν με εκκλησία; «Ανάληψη ευθύνης» για αυτό το «χτύπημα» επίσημα δεν έχει υπάρξει, αλλά η επιστροφή στον σκοταδισμό, και τη συντήρηση, είναι συνεπακόλουθο γεγονός, μιας κοινωνίας παρακμάζουσας, που έχει χάσει κάθε ενδιαφέρον για την ελευθερία και τις χαρές της ζωής και κοιτάει να απομυζήσει ότι μπορεί, πουλώντας κακέκτυπα, για αυθεντικά, πουλώντας κατανάλωση.
Μιας κοινωνίας που «στα παπάρια της» για το καρναβάλι και που δεν διστάζει να κόψει κι εκείνα όσων αποζητούν μία άλλης μορφής Ελευθερία.