tetartopress

Πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση

FRENE_550_400


Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet) στα δημόσια σχολεία από εθελοντές/ντριες εκπαιδευτικούς των Δημοτικών και Γυμνασίων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής, με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάζονται Τμήματα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το διεθνές δίκτυο του «Κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου» (FINEM) και το ελληνικό του τμήμα, η παιδαγωγική ομάδα για τη διάδοση της παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας», που κατέθεσε και τη σχετική πρόταση. Οι παραπάνω φορείς έχουν αναλάβει και την επιστημονική καθοδήγηση του προγράμματος.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να εφαρμόσουν στην τάξη τους τη συνεργατική μάθηση με την παιδαγωγική Φρενέ. Θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις σε διάστημα δύο σχολικών ετών, από τον Μάρτιο του 2017 έως τον Ιούνιο του 2018, με συνολική διάρκεια τρία τετράμηνα.

Στην πρώτη φάση θα γίνει εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν, θα ακολουθήσει εφαρμογή της παιδαγωγικής Φρενέ σε πιλοτικές τάξεις και σχολεία με την υποστήριξη των υπευθύνων του προγράμματος, και στην τρίτη φάση θα γίνει απολογισμός και διάχυση των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής. Η συνολική διάρκεια της επιμόρφωσης θα είναι 120 ώρες. Οι επόμενοι κύκλοι επιμόρφωσης, μετά την 1η εφαρμογή, θα γίνουν και με πολλαπλασιαστές / τριες που θα προκύψουν από τον πρώτο κύκλο.

Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο Πιλοτικό Πρόγραμμα, να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 13/02/2017 συμπληρώνοντας αίτηση σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα και αποστέλλοντάς τη συμπληρωμένη αίτηση στην ηλεκτρονική διεύθυνση ([email protected]).

Για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα θα ληφθούν υπόψη τα εξής:

α) η συμμετοχή περισσότερων εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, επειδή εκτιμάται ότι αυτό θα συμβάλει στη δημιουργία κατάλληλου συνεργατικού κλίματος για τη λειτουργία όχι μόνο της τάξης αλλά και του σχολείου ως κοινότητας,
β) η προηγούμενη εμπειρία από επιμορφώσεις και εφαρμογές της παιδαγωγικής Φρενέ,
γ) η αιτιολόγηση της πρόθεσής τους να παρακολουθήσουν το Πιλοτικό Πρόγραμμα, όπως αυτή θα εκτίθεται στην αίτησή τους.

Τα ονόματα των συμμετεχόντων θα έχουν ανακοινωθεί ως τις 28 Φεβρουαρίου.

Σκοποί και χαρακτηριστικά της παιδαγωγικής Φρενέ
Το δημόσιο σχολείο πρέπει να είναι ελεύθερο, ανοικτό και δημοκρατικό. Σε αυτό:
α) τα δικαιώματα κάθε μαθητή/τριας είναι σεβαστά, ανεξάρτητα από την κοινωνική του θέση, την καταγωγή ή τη θρησκεία του,
β) βιώνεται η χαρά της πρωτοβουλίας, της ελεύθερης επιλογής, της δημιουργίας και του οράματος για τη βελτίωση της ζωής τους μέσα από τη μάθηση και την εργασία τους στο σχολείο,
γ) οι δάσκαλοι/ες και οι μαθητές/τριες συνεργάζονται για την ανάπτυξη της κριτικής συνείδησης των μαθητών/τριών, με απώτερο σκοπό την κοινωνική τους χειραφέτηση,
δ) η ελευθερία, η δημοκρατία, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η ισότητα και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα αναπτύσσονται καθημερινά στη σχολική ζωή όχι ως γνώση αλλά ως βίωμα και
ε) η τάξη και το σχολείο λειτουργούν ως κοινότητα. Μέσα στην τάξη-κοινότητα, αναπτύσσεται το δημοκρατικό πνεύμα και οι κοινοτικές αξίες της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης και της ισότητας για την πρόληψη των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, των φαινομένων της βίας και της σχολικής διαρροής.

[wc_divider style=”solid” line=”double” margin_top=”” margin_bottom=””]

Περισσότερες πληροφορίες:
www.minedu.gov.gr

Σχετικά έγραφα:
Παράρτημα 1 Σκοποί και χαρακτηριστικά της μεθόδου Freinet σε μορφή word.
Παράρτημα 2 Φάσεις της πιλοτικής εφαρμογής-χρονοδιάγραμμα σε μορφή word.
Παράρτημα 3 Πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης σε μορφή word.
Παράρτημα 4 Αίτηση σε μορφή word.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
"Μαύρος κότσυφας, μαύρο βατόμουρο" - Το βαθιά ανθρώπινο πορτραίτο μιας ελεύθερης γυναίκας

“Μαύρος κότσυφας, μαύρο βατόμουρο” – Το βαθιά ανθρώπινο πορτραίτο μιας ελεύθερης γυναίκας

"Μαύρος κότσυφας, μαύρο βατόμουρο" ("Shashvi shashvi maq'vali" / "Blackberry, Blackberry, Blackbird"). Σκηνοθεσία: Ελένε Ναβεριάνι. Πρωταγωνιστούν: Έκα Χαβλεϊσβίλι, Τεμίκο Τσιτσινάντζε. Γεωργία, ...
«Άτλας» του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη

«Άτλας» του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη στο PalmTree MCA

Η παράσταση «Άτλας»  του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη συνεχίζει τις παραστάσεις έως 29 Απριλίου στο PalmTree Multinfuntional Center of Arts. “Εν αρχή ...
Laughing in Afghanistan

«Γελώντας στο Αφγανιστάν» στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος 

Γελώντας στο Αφγανιστάν μια ταινία της Αννέτας Παπαθανασίου 20, 21, 22 Απριλίου 2024, στις 20:00, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά ...
Θωμάς Ζάμπρας

Θωμάς Ζάμπρας – Απόφοιτος Λυκείου στο Πάνθεον στην Πάτρα

Ο Θωμάς Ζάμπρας επιστρέφει με την παράσταση “Απόφοιτος Λυκείου” για μία μοναδική βραδιά στο θέατρο Πάνθεον στην Πάτρα. Ο τίτλος ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13872 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top