Τέταρτο

“The Swimmer” – Ατομική έκθεση της Νατάσας Ευσταθιάδη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Όψη έκθεσης. Φωτογραφία Γιάννης Χατζηασλάνης και Μάγια Τούντα.


Τελευταίες ημέρες της ατομικής έκθεσης της Νατάσας Ευσταθιάδη “The Swimmer”, σε επιμέλεια της Μάγιας Τούντα μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2022 στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.

Η έκθεση The Swimmer στο Ίδρυμα Θεοχαράκη είναι μια παραλλαγή της ομότιτλης ατομικής της Νατάσας Ευσταθιάδη, που πραγματοποιήθηκε το 2014 στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki Gallery στην Αθήνα. Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από την ταινία του Perry, που με τη σειρά της βασίστηκε στο διήγημα του John Cheever, το οποίο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1964 στο περιοδικό New Yorker.

Το The Swimmer αφηγείται την ιστορία ενός μεσήλικα γόη (τον οποίο υποδύεται ο Burt Lancaster στην ταινία) που ένα καλοκαιρινό μεσημέρι, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής του στην έπαυλη κάποιων φίλων του σ’ ένα προάστιο στο Κονέκτικατ, αποφασίζει να διασχίσει ολόκληρη την περιοχή κολυμπώντας από πισίνα σε πισίνα, με τελικό προορισμό το σπίτι του. Καθώς οι φίλοι του κάθονται νωχελικά πίνοντας τζιν, εκείνος οραματίζεται το «σχεδόν υπόγειο ρεύμα που διασχίζει καμπυλωτά όλη την πολιτεία», τη σειρά από πισίνες που μεσολαβούν στον δρόμο για το σπίτι του και χωρίς ενδοιασμούς ξεκινά το κολύμπι. Το ταξίδι του κατά μήκος του «Ποταμού Λουσίντα» (ο κολυμβητής δίνει στη διαδρομή το όνομα της γυναίκας του) φαίνεται αρχικά να είναι μια απελευθερωτική, καταφατική εμπειρία, αλλά σύντομα η εντύπωση αυτή επισκιάζεται από ένα συναίσθημα στοιχειωμένο· αυτό το υδάτινο ταξίδι αναδεικνύεται ως καταλύτης της επικείμενης συναισθηματικής του κατάρρευσης.

Τοποθετημένες στο πάτωμα της βεράντας του Ιδρύματος Θεοχαράκη, εκτεθειμένες στις καιρικές συνθήκες, δέκα γύψινες πισίνες προσομοιάζουν τη διαδοχή των πισινών που εμφανίζονται στην ταινία. Εννιά από τις πισίνες που παρουσιάζονται εδώ συμπεριλήφθηκαν στην πρώτη ομότιτλη έκθεση της καλλιτέχνιδας, το 2014. Η δέκατη πισίνα, τοποθετημένη στο βάθος της βεράντας με θέα τη Βουλή, αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη της Ευσταθιάδη στο έργο και ολοκληρώνει τη γλυπτική αντήχηση του «Ποταμού Λουσίντα». Τώρα μοιάζει τα γλυπτά να απευθύνουν το ίδιο ερώτημα που κοσμεί την αφίσα της ταινίας: «Όταν μιλάς για τον Κολυμβητή, μιλάς για τον εαυτό σου;».

Ταυτότητα:

Καλλιτέχνης: Νατάσα Ευσταθιάδη

Επιμέλεια: Μάγια Τούντα

Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη

Βοηθός Παραγωγής: Νεφέλη Σιαφάκα

Επιμέλεια κειμένου: EG (Ελεάννα Παπαθανασιάδη, Γκέλυ Μαδεμλή)

Φωτογραφίες Γιάννης Χατζηασλάνης και Μάγια Τούντα

Πληροφορίες

Διάρκεια έκθεσης: 24 Νοεμβρίου 2021–20 Ιανουαρίου 2022

Ωράριο έκθεσης: Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη,10:00-17:00 | Παρασκευή, 18:00-22:00

Η επίσκεψη στην έκθεση πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού

Κρατήσεις: 210 3611206 (εσωτ. 1041)

Η Νατάσα Ευσταθιάδη είναι εικαστικός που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα παρακολούθησε μαθήματα επιπλοποιίας στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, ενώ έχει πραγματοποιήσει μια ατομική το 2014 στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki Gallery στην Αθήνα. Είναι μέρος της εικαστικής ομάδας Arbit City Group, η οποία εστιάζει κυρίως σε ζητήματα που αφορούν τον δημόσιο χώρο και το συλλογικό ασυνείδητο.

Η Μάγια Τούντα είναι επιμελήτρια και επί του παρόντος διευθύντρια του μη κερδοσκοπικού εκθεσιακού χώρου AkwaIbom, τον οποίο συνίδρυσε το 2019 στην Αθήνα με την καλλιτέχνιδα OtobongNkanga. Παράλληλα είναι η καλλιτεχνική διευθύντρια του e-fluxjournal.


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 9997 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

 

Back to Top