tetartopress

«Σογιαλισμός» – Καθετοποιήσεις της παραγωγής χοιρινού κρέατος από ανθρωποποιημένες μηχανές

Soyalism_2


«Σογιαλισμός» (Soyalism)
Ιταλία, 2018
Σκηνοθεσία: Enrico Parenti, Stefano Liberti

Η βιομηχανοποίηση της παραγωγής χοιρινού κρέατος στις Η.Π.Α. έχει σαν συνέπεια την μόλυνση των υδάτων και του εδάφους στην πολιτεία της Βόρειας Καρολίνας όπου στεγάζονται οι στάβλοι των μεγάλων εταιρειών κι όπου ζουν μαντρωμένα και στοιβαγμένα χιλιάδες γουρούνια περιμένοντας τη σφαγή τους. Τα περιττώματα των ζώων, το αίμα τους και τα αντιβιοτικά που τους δίνουν, όλα αυτά σε τόσο μεγάλες ποσότητες, είναι αδύνατο ν’απορροφηθούν από το έδαφος κι έτσι σχηματίζονται μεγάλες κόκκινες λίμνες και αναδύονται αναθυμιάσεις επικίνδυνες για τους κατοίκους. Οι πολίτες των Η.Π.Α. χάνουν τις δουλειές τους- και τη ζωή τους σιγά σιγά.

Η αυξημένη ζήτηση και κατανάλωση κρέατος στην Κίνα έχει σαν συνέπεια την αντιγραφή του μοντέλου παραγωγής των Η.Π.Α. και, μαζί, έχει επιπτώσεις στον Αμαζόνιο ποταμό που αποψιλώνεται ώστε τα εδάφη που προκύπτουν, να μονο-καλλιεργηθούν με σόγια. Αυτή η σόγια έχει γίνει η μοναδική τροφή των γουρουνιών, δεν υπάρχει πλέον ποικιλία στη διατροφή τους. Οι αγρότες στα εδάφη του Αμαζονίου, όχι μόνο βλέπουν τη σόγια να εξάγεται ώστε να τρέφονται τα γουρούνια στις Η.Π.Α. και στην Κίνα χωρίς να μένει χρήμα σ’αυτούς παρά επιπλέον δεν μπορούν πια να καλλιεργήσουν κάτι άλλο αφού δεν υπάρχει καμιά αγορά για κάποια άλλη τροφή πέραν της σόγιας. Κι ακόμα, δεν μπορούν να καλλιεργήσουν κάτι άλλο για έναν ακόμα λόγο: τα ισχυρά εντομοαπωθητικά που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες, στρέφουν τα στίφη των εντόμων στις καλλιέργειες των φτωχών αγροτών.

Soyalism


Χωρίς πλέον καλλιεργήσιμα εδάφη, οι Βραζιλιάνοι αγρότες, με την εμπειρία χρόνων στην αγροτιά, δέχονται προτάσεις για απασχόληση στην Μοζαμβίκη… στην Αφρική… για να καλλιεργήσουν κι άλλη σόγια! Η κυβέρνηση της Μοζαμβίκης έχει συμφωνήσει με τις μεγάλες εταιρείες σ’ ένα σχετικό πρόγραμμα.

Γίνεται ξεκάθαρο ότι η αυξανόμενη ζήτηση κρέατος από τον ολοένα αυξανόμενο πληθυσμό στις μεγάλες χώρες με υψηλό βιοτικό επίπεδο, είναι απάνθρωπη, δολοφονεί ζώα και θα καταλήξει σε αδιέξοδο με δεδομένο ότι τα εδάφη που μπορούν να καλλιεργηθούν, είναι περιορισμένα πια. Μέσα σ’ αυτήν την σκοτεινή προοπτική, οι δύο Ιταλοί συν-σκηνοθέτες μας δείχνουν στο ντοκιμαντέρ τους «Σογιαλισμός» που προβλήθηκε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, δύο εστίες αντίστασης, μία κατά μόνας και μια συλλογική. Στις Η.Π.Α κάποιοι κτηνοτρόφοι εξακολουθούν να εκτρέφουν γουρούνια με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο, σε μικρές φάρμες, μιλώντας με αγάπη για την εξυπνάδα τους κι αρνούμενοι να πουλήσουν τις οικογενειακές επιχειρήσεις τους, στους οικονομικούς γίγαντες που ελέγχουν όλη την αγορά. Και η συλλογική δράση, έρχεται στην Μοζαμβίκη όπου η τοπική κοινωνία αντιδράει δυναμικά στη συμφωνία της κυβέρνησής τους και την ακυρώνει.

Υπάρχει ελπίδα λοιπόν. Η σχέση μας με τη φύση, βαθιά καταγραμμένη μέσα στη συλλογική ανθρώπινη μνήμη, μπορεί να μας δώσει το κίνητρο να τους φοβίσουμε και να τους νικήσουμε. Πόσοι είναι έτοιμοι ν’ανταποκριθούν σ’αυτό το αναγκαίο κάλεσμα που μας αφορά όλους, σε όλη τη γη;


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής ΕΡΤ

Aνδρέας Κατερινόπουλος: «Τα Πουλιά Ανήκουν Στον Ουρανό»

Ένα νέο μουσικό έργο με γενικό τίτλο «Τα Πουλιά Ανήκουν Στον Ουρανό»,που ηχογραφήθηκε στο Studio B της ΕΡΑ υπό τη ...
Dog In Style:"Stress"

Dog In Style:”Stress”

Κυκλοφόρησε το νέο album των Dog In Style με τίτλο «Stress». Έχοντας δυο e.p. και τρία singles στο ενεργητικό τους, ...
Frenzee

Frenzee live στο An Club

Μια από τις πιο εκρηκτικές προτάσεις της εγχώριας punk rock σκηνής που βασίζεται στα 3 αδέλφια από την Κρήτη, επιστρέφει ...
Αλέξης Γούδας «Τσιγγανογραφία»

Αλέξης Γούδας «Τσιγγανογραφία»

Ήχοι από μπάντες του δρόμου στα Βαλκάνια και τις τσιγγάνικες γειτονιές, ethnic χρωματισμοί και αέρας μεσανατολίτικος. Ποιητικός λόγος, ιστορίες, φόρμες ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 187 Άρθρα

Εκείνες τις ατέλειωτες ελεύθερες ώρες των φοιτητικών χρόνων στην δεκαετία του '80, η ανάγκη για τη διαμόρφωση μιας προσωπικής ταυτότητας, να ξέρεις τουλάχιστον ποιος δεν είσαι, βρήκε καταφύγιο στην κινηματογραφοφιλία, στα διαβάσματα των κριτικών για ταινίες και στις συζητήσεις γύρω απ' αυτές. Με τα χρόνια, μετά από ναρκισσισμούς κι επιδείξεις, αυτό που μένει στο τέλος είναι το να είσαι επιτέλους ανοιχτός στο να μαθαίνεις διαρκώς τι σ' αρέσει, τι δεν σ' αρέσει, τι παύει να σ' αρέσει και τι αρχίζει να σ' αρέσει. Έτσι, ταυτόχρονα, είναι δυνατό επιτέλους, να μπορείς να δεχθείς τι αρέσει και τι δεν αρέσει και στον άλλον. Ο κινηματογράφος είναι σαν ένα δεύτερο σπίτι που μπορεί να χωράει όλο και πιο πολλούς. | [email protected]

RELATED ARTICLES

Back to Top