tetartopress

Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης γιορτάζει τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2022


Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμμετέχει και φέτος στις εκδηλώσεις εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που έχουν ως θέμα «Βιώσιμη Πολιτιστική Κληρονομιά – Διατηρώντας το παρελθόν για τις μελλοντικές γενιές»

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022 το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  σας προσκαλεί:

Να επισκεφθείτε με ελεύθερη είσοδο το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022 από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, να περιηγηθείτε στους χώρους του και να γνωρίσετε τη μαγεία του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τις πρώτες αμήχανες προσπάθειες των αρχών του 20ού αιώνα και φτάνοντας μέχρι τις ταινίες που παίζονται σήμερα στις αίθουσες.Δύο οργανωμένες ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούνστις 17:30 και στις 18:30.

Να παρακολουθήσετε το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου Ο Δράκος (Ελλάδα, 1956), μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών, στην αίθουσα Αίθουσα Τζον Κασσαβέτης (Αποθήκη 1) στις 19:30.Η προβολή με νέα ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια (DCP)πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος στο πλαίσιο του προγράμματος Χώρα Σε Βλέπω, μια πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με σκοπό τη διάσωση, ψηφιοποίηση, προβολή και μελέτη ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα.

Πληροφορίες

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022.

Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α) & Αποθήκη 1 (Λιμάνι) | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

Πληροφορίες στο τηλ. 2310-378570.

Η είσοδος στις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Για την είσοδό σας στην προβολή της ταινίας Ο Δράκος θα χρειαστεί η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ.


Ο Δράκος του Νίκου Κούνδουρου

1956 | 105´ | Σενάριο: Ιάκωβος Καμπανέλλης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Θεοδωρίδης | Μοντάζ: Νίκος Κούνδουρος | Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Σκηνικά: Τάσος Ζωγράφος, Πάνος Παπαδόπουλος | Κοστούμια: ΝτένηΒαχλιώτη | Ήχος: Μικές Δαμαλάς | Μακιγιάζ: Νίκος Βαρβέρης | Παραγωγή: AθηναϊκήKινηματογραφική Εταιρία

Παίζουν: Ντίνος Ηλιόπουλος, Μαργαρίτα Παπαγεωργίου, Γιάννης Αργύρης, Θανάσης Βέγγος, Θόδωρος Ανδριακόπουλος, Μαρίκα Λεκάκη, Μανώλης Βλαχάκης, Ανδρέας Ντούζος, Ανέστης Βλάχος, ΖιζήΒιοπούλου, ΚάσηΤζάνετ, Νίκος Τσαχιρίδης, Αλέκος Τζανετάκος, Κώστας Σπαγγόπουλος

Βραβεία / Διακρίσεις /  Συμμετοχές σε Φεστιβάλ:Ειδική Μνεία στο Φεστιβάλ Βενετίας, 1956.

Ένας τραπεζικός υπάλληλος, καθώς ετοιμάζεται να περάσει μια μοναχική Πρωτοχρονιά στην Αθήνα, διαπιστώνει πως μοιάζει με έναν καταζητούμενο κακοποιό, τον αποκαλούμενο «Δράκο». Προσπαθώντας να ξεφύγει από την αστυνομία βρίσκει καταφύγιο σε ένα καμπαρέ, όπου εκτός από μια χορεύτρια με την οποία αναπτύσσει μια έντονη σχέση, θα έρθει σε επαφή και με άτομα του υποκόσμου που τον περνούν για τον αληθινό Δράκο. Ο υπάλληλος αρχίζει και βρίσκει ένα είδος απόδρασης μέσα σε αυτό το επικίνδυνο παιχνίδι παραλλαγμένων ταυτοτήτων και σταδιακά παίζει τον ρόλο που του έδωσε η μοίρα– ή μήπως είναι κάτι παραπάνω από απλός ρόλος; Το ξεκαθάρισμα λογαριασμών -και ρόλων- θα είναι πάντως σκληρό.

Βασισμένος σε κείμενο του Ιάκωβου Καμπανέλλη και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, ο Νίκος Κούνδουρος επανεγγράφει τους κανόνες του νουάρ κοιτάζοντάς τους μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη της μετεμφυλιακής Αθήνας. Ο ανατριχιαστικός Ντίνος Ηλιόπουλος υποδύεται έναν άντρα που ενσαρκώνει μια φρικιαστική αντι-ηρωική ιδέα, σε μια αλληγορία για μια χώρα σε αναζήτηση ταυτότητας, μέσα στο έρεβος της φτώχειας και της κοινωνικής παράλυσης. Εδώ οι ήρωες και οι θεσμοί μοιάζουν ανύπαρκτοι, τα αρχέτυπα είναι αλλοιωμένα, και η πλήρης αποξένωση αναδεικνύεται μέσα από μια εξπρεσιονιστικών τόνων αρχαιοελληνική τραγωδία, ντυμένη ως σύγχρονη κοινωνία με λαβυρινθώδη αδιέξοδα. Η ταινία, κατόπιν συμμετοχής στο Φεστιβάλ Βενετίας, γνώρισε εισπρακτική αποτυχία στην εποχή της, όμως στις δεκαετίες που ακολούθησαν πήρε τη θέση της ανάμεσα στα πλέον καθοριστικά φιλμ της Ιστορίας του ελληνικού σινεμά.

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Σκιαδαρέσες και Usurum live στην Πάτρα

Σκιαδαρέσες και Usurum live στην Πάτρα

7 οι Usurum και 5 οι Σκιαδαρέσες μας κάνουν 12. Ε, δεν μπορεί κάποιος από όλους θα σας αρέσει! Σας ...
Ένας ελέφαντας με ρεντιγκότα

Ξένια Μαρίνου «Ένας ελέφαντας με ρεντιγκότα»

Το βιβλίο επιχειρεί μια διαφορετική τοιχογραφία των πρώτων τριάντα χρόνων της Γ΄ Γαλλικής Δημοκρατίας, εστιάζοντας στην ανασυγκρότηση και στον τρόπο ...
Wu Ming «Αλτάι»

Wu Ming «Αλτάι»

Βενετία, 1569. Ένα μπουμπουνητό συγκλονίζει τη νύχτα, ο ουρανός είναι κόκκινος και επικρέμαται απειλητικά πάνω από τη λιμνοθάλασσα: είναι η ...
Ηρακλής Παναγούλης «Ανεβοκατεβαίνοντας κλίμακες»

Ηρακλής Παναγούλης «Ανεβοκατεβαίνοντας κλίμακες»

Τρεις χρόνοι, τρεις γεωγραφίες. Δρόμοι, διαδρομές και δίκτυα στην Πελοπόννησο του 18ου αιώνα, στη μεταπολεμική Δίβρη Ηλείας, στις σύγχρονες παγκοσμιοποιημένες ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 13971 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top