tetartopress

Το Πρόγραμμα 2022-23 του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος


Ανανέωση, συμπερίληψη, εκσυγχρονισμός, εξωστρέφεια, θέατρο ουσίας, ενίσχυση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, επαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ΚΘΒΕ.

21 παραγωγές, συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες. Αναλυτικά ο Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2022-2023

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (ΕΜΣ)

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

 

«Τα Τρελά Βατράχια» της Mélody Mourey

Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα – Πρεμιέρα: Τετάρτη 26/10/2022

Μια ταλαντούχα, νέα δημιουργός, η Mélody Mourey, με sold οut παραστάσεις έργων της στο Παρίσι και με υποψηφιότητες και διακρίσεις στα Βραβεία Molière, θα σκηνοθετήσει για το ΚΘΒΕ το έργο της με τον ελληνικό τίτλο «Τα τρελά βατράχια».

Τρελά βατράχια ή ένα απίστευτο τέχνασμα για να ξεφύγoυν από τους Ναζί.

Στην Πολωνία αναπτύχθηκε το εμβόλιο κατά του τύφου, και στην Πολωνία του 1940 ένας γιατρός και ο καλύτερός του φίλος επινόησαν ένα έξυπνο σχέδιο γύρω από αυτό το εμβόλιο για να αποτρέψουν την απέλαση των κατοίκων ενός χωριού από το ναζιστικό καθεστώς.
Η Mélody Mourey γράφει και σκηνοθετεί ένα θαυμάσιο έργο, ταυτόχρονα κωμικό και τραγικό, με φόντο μια αληθινή ιστορία που είναι ωστόσο άγνωστη στο ευρύ κοινό.

«Ήθελε να δει μέχρι πού μπορούν να φτάσουν οι άνθρωποι υπακούοντας σε εντολές…»

Στη Νέα Υόρκη του 1990, μία φοιτήτρια ψυχολογίας επισκέπτεται τον Στανισλάβ, έναν ηλικιωμένο γιατρό, για να της δώσει πληροφορίες σχετικά με τη δράση του παππού της, του Ευγένιου Λαζόφσκι, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μέσα από τις μνήμες του Στανισλάβ παρακολουθούμε μια περιπετειώδη και συναρπαστική ιστορία που περιγράφει το ιδιοφυές σχέδιο που κατέστρωσαν οι δύο γιατροί και κατάφεραν, ξεγελώντας τους Ναζί, να σώσουν τις ζωές χιλιάδων εβραίων κατοίκων του χωριού Rozwadów της Πολωνίας.

Το έργο βασίζεται στην αληθινή ιστορία των δύο γιατρών Eugene Lazowski και Stanislaw Matulewicz, που έκαναν τη δική τους αντίσταση, χρησιμοποιώντας το εμβόλιο του τύφου, ως αποδεικτικό μόλυνσης της περιοχής από τη θανατηφόρα ασθένεια.

Τα Τρελά Βατράχια είναι μια περιπετειώδης κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ και την ευαισθησία, αναδεικνύοντας τη δύναμη των ανθρώπων εκείνων που τολμάνε να πάρουν το ρίσκο της αντίστασης, υπερασπιζόμενοι την ανθρωπιά και τη δικαιοσύνη.

Η συγγραφέας αν και παρουσιάζει τα τραγικά γεγονότα εκείνης της εποχής με έναν ανάλαφρο τρόπο, ωστόσο δημιουργεί ένα πρωτότυπο και τολμηρό έργο, που θέτει το ερώτημα: ποιο είναι το όριο της ανθρώπινης υπακοής στον παραλογισμό μιας εξουσίας και πόση ανάγκη έχει η κάθε εποχή από τα «τρελά βατράχια» της;

 

Συντελεστές

 

Σκηνοθεσία: Mélody Mourey
Μετάφραση: Γιώργος Βουδικλάρης
Παίζουν: Αντώνης Αντωνάκος, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Κορίνα Βασιλοπούλου, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Στέλιος Καλαϊτζής, Θάνος Κοντογιώργης, Εύη Κουταλιανού, Χριστίνα Κωνσταντινίδου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Θάνος Φερετζέλης, Γιάννης Χαρίσης


«Τιτάνες» του Ευριπίδη Λασκαρίδη

 

Παραστάσεις: Τετάρτη 21 έως Παρασκευή 23/12/2022

Προτού δημιουργηθεί ο κόσμος, δύο μοναχικά πλάσματα ζουν ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι. Οι «Τιτάνες» είναι η παράσταση-φόρος τιμής του Ευριπίδη Λασκαρίδη σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια να καταλάβουμε. Υπάρχει ένα σημείο όπου το φως και το σκοτάδι συναντιούνται.

Στην παράσταση «Τιτάνες», το αστείο και το σοβαρό εναλλάσσονται διαρκώς και οι ιδέες για το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα έχουν ήδη χαθεί. Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης οραματίζεται ένα σύμπαν παλαιότερο από τον κόσμο, μια εποχή του νου που ακόμα και οι σκιές είναι ζωντανές και τα πράγματα δεν έχουν σταθερά μεγέθη. Τα ελάχιστα γίνονται πελώρια.

Στη σκηνή χωράει όλος ο χώρος και ο χρόνος και από τις λεπτομέρειες αναβλύζουν χωρίς προειδοποίηση η έκπληξη, ο ενθουσιασμός και ο τρόμος. Όσο πιο πίσω πάμε τόσο βλέπουμε να εναλλάσσεται το φως με το σκοτάδι, το σημαντικό με το ασήμαντο.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία, Χορογραφία & Σκηνογραφία: Ευριπίδης Λασκαρίδης

 

«Ερωτόκριτος» του Βιτσέντζου Κορνάρου

 

Πρεμιέρα: Τετάρτη 18/01/2023

Ο «Ερωτόκριτος» αποτελεί ένα αυτόνομο ποιητικό σύμπαν απίστευτου πλούτου και αφηγηματικής δύναμης. Η παράσταση βουτά σ’ αυτό με ελευθερία, φωτίζοντας κομμάτια που εκφράζουν καίρια ζητήματα σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης απέναντι στις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες και την υπέρβαση τους.

Ακολουθώντας τη συναρπαστική ιστορία του Κορνάρου, η παράσταση επικεντρώνεται στη μορφή της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα.

Η παράσταση ακολουθεί έναν οικείο για το σύγχρονο θέατρο κώδικα που δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής: όλα γεννιούνται και εξελίσσονται μέσα στη μουσική, αυτή που αντηχεί συνεχώς από τις λέξεις και που αποτελεί, ταυτόχρονα, και ουσιαστικό μέσο της ίδιας της πλοκής του έργου. Η μουσική είναι η πρώτη ύλη της παράστασης, η οποία αντλεί από τη μουσικότητα του λόγου και των σωμάτων και συνθέτει μια συνολική εμπειρία που στοχεύει καταρχάς στις αισθήσεις.

 

Συντελεστές

 

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη, Δραματουργία – Διασκευή: Ευθύμης Θέου, Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας, Βοηθός σκηνοθέτιδος: Βίκη Κίτσιου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):  Χαρά Γιώτα, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κόπακα, Θεοδώρα Λούκας, Ιωάννης Μπάστας, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Γιάννης Χαρίσης, Κωνσταντίνος Χειλάς

 

«Οι Εχθροί» του Ισαάκ – Μπάσεβιτς Σίνγκερ

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 10/03/2023

Ένας άντρας προσπαθεί να ξεπεράσει τον εφιάλτη, το αξεπέραστο τραύμα των στρατοπέδων συγκέντρωσης που έζησε, συναντώντας τις τρεις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, ψάχνοντας τον έρωτα, την αγάπη και τη σωτηρία.

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

*Η διανομή του έργου είναι υπό διαμόρφωση και θα ενημερωθείτε μόλις ολοκληρωθεί.

Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη  | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

 

«Ο Πουπουλένιος» του Μάρτιν ΜακΝτόνα

 

Δεύτερος Χρόνος – Πρεμιέρα: Παρασκευή 14/10/2022

«Ο Πουπουλένιος» του Μάρτιν Μακ Ντόνα, σε σκηνοθεσία Μαίρης Ανδρέου, Η παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς επιστρέφει και φέτος στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγοράκι που η μητέρα του και ο πατέρας του δεν του έδιναν παρά αγάπη…. Ήταν η ημέρα των γενεθλίων του, όταν ένα σημείωμα γλίστρησε κάτω από την πόρτα του κλειδωμένου δωματίου, ένα σημείωμα που έγραφε «Εσένα σε αγαπούν κι εμένα με βασανίζουν για επτά ολόκληρα χρόνια και ο μόνος λόγος ένα καλλιτεχνικό πείραμα που πέτυχε…». Το σημείωμα είχε υπογραφή «Ο αδερφός σου» και ήταν γραμμένο με αίμα…»

Γραμμένος το 2003 απ’ το «ατίθασο παιδί» του βρετανικού θεάτρου, «ο Πουπουλένιος», είναι μια καθηλωτική μαύρη κωμωδία. Σε ένα απροσδιόριστο ολοκληρωτικό κράτος, ένας συγγραφέας κι ο νοητικά στερημένος αδερφός του, ανακρίνονται από δύο αστυνομικούς, καθώς οι σκοτεινές ιστορίες που γράφει ο πρώτος, παρουσιάζουν ομοιότητες με μια σειρά φόνων παιδιών.

Ένας λαβύρινθος αφηγήσεων, όπου πραγματικότητα και ψευδαίσθηση, παρόν και παρελθόν συγχέονται σ΄ ένα περίπλοκο, συναρπαστικό και τρομακτικό παραμύθι για τη ζωή, την τέχνη, την πολιτική, την κοινωνία, τη βία και τη δημιουργικότητα. Το έργο που έχει μεταφραστεί σε πάνω από δέκα γλώσσες, κέρδισε το βραβείο Olivier το 2004, ως το καλύτερο θεατρικό έργο της χρονιάς, το βραβείο Drama Desk Award, απέσπασε το βραβείο Κριτικών Θεάτρου της Νέας Υόρκης και βραβεία Tony.

*Κατάλληλο για  ηλικίες άνω των 16 ετών

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη, Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια: Μαίρη Ανδρέου, Μουσική: Γιάννης Τσεμπερλίδης, Φωτισμοί:  Στέλιος Τζολόπουλος, Βίντεο: Αθηνά Σωτήρογλου, Ευαγγελίνα Καρυοφύλλη, Επιμέλεια κίνησης: Ευανθία Σωφρονίδου, Βοηθοί σκηνοθέτη: Ευανθία Σωφρονίδου, Ευαγγελίνα Καρυοφύλλη, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Τσολερίδης, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Άριελ), Σπύρος Σαραφιανός (Τουπόλσκι), Χρίστος Στυλιανού (Μίσαλ), Γιάννης Τσεμπερλίδης (Κατούριαν)
Φιγκυράν: Ευαγγελίνα Καρυοφύλλη (Πράσινο κοριτσάκι)

Η δημιουργία και επιμέλεια των trailer και teaser της παράστασης έγινε από τον Νίκο Τσολερίδη.

«Ο Πουπουλένιος» – Δεύτερος Χρόνος στο Κρατικό Βορείου Ελλάδος


«Πράγα» του Javier de Dios (Χαβιέρ δε Διός)

Πρεμιέρα: Παρασκευή 25/11/2022

Ο Μπένι και ο Χάιμε, ένα ζευγάρι που διανύει ήδη τα είκοσι χρόνια σχέσης, ετοιμάζουν ένα δείπνο για να υποδεχτούν τη Σουζάνα, την αγαπημένη τους φίλη από το παρελθόν, που επέστρεψε στη Μαδρίτη μετά από καιρό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, ξετυλίγονται μνήμες, εκφράζονται, επιθυμίες, αποκαλύπτονται αλήθειες και μυστικά, που κλονίζουν τις σχέσεις των τριών φίλων.

Με αφορμή τη διαφωνία των δύο αντρών γύρω από το θέμα της υιοθεσίας ενός παιδιού -μία απόφαση που τους φέρνει αντιμέτωπους με την υπαρξιακή ανάγκη για συνέχεια, την ανάληψη ευθυνών, τον φόβο της μετάβασης σε μια διαφορετική καθημερινότητα, το πέρασμα στη συνθήκη της γονεϊκότητας- ο συγγραφέας αναδεικνύει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως φωτίζονται μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα σημερινά αδιέξοδα.

Ο Χαβιέρ δε Διός [Javier de Dios] θέτει ερωτήματα γύρω από τους αναγκαίους συμβιβασμούς μέσα στις σχέσεις που διαρκούν αλλά και γύρω από τις δυνατότητες κατανόησης του εαυτού και του άλλου μέσα από τα μεταβατικά στάδια ενηλικίωσης, στο πέρασμα προς την ωριμότητα.

Οι τρεις φίλοι αναμετρώνται με τον εαυτό τους, με τον χρόνο, με τις σταθερές της ζωής τους, δοκιμάζουν τα όρια της σχέσης τους και της αγάπης τους, προσπαθούν να κατανοήσουν τους άλλους, να ρίξουν τις άμυνές τους και να υπερασπιστούν τις επιλογές που θα διαμορφώσουν το μέλλον τους. Η γλώσσα τους κουβαλάει αλήθειες, πληγώνει, τραυματίζει. Πώς αντιδρούν οι χαρακτήρες στις αλήθειες αυτές; Αμύνονται, δραπετεύουν ή επιμένουν και επαναδιαπραγματεύονται τη ζωή και τα όριά τους;

Η «Πράγα» ανέβηκε για πρώτη φορά το 2013 στη Μαδρίτη. Οι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, η δυνατή πλοκή του έργου, ο τρόπος που το χιούμορ και η ελαφρότητα συνδυάζονται με την πιο πικρή πλευρά της ζωής, δημιουργούν ένα κείμενο ευχάριστο και τολμηρό που υπενθυμίζει την κρυστάλλινη ευθραυστότητα αλλά και ανθεκτικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και ψυχισμών. Την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι αντιστέκεται στον χρόνο και σε εκείνο που η ίδια η ζωή δεν αφήνει αναλλοίωτο.

Συντελεστές

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ | Σκηνοθεσία: Θέμης Θεοχάρογλου

Παίζουν: Λουκία Βασιλείου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Γιάννης Τομάζος

 

«Αλγο-Ρυθμος» / Μια σουρεαλιστική περιπλάνηση

Πρεμιέρα: Σάββατο 11/03/2023

Ο «Αλγό-Ρυθμος» είναι ένα ταξίδι στην ανατομία των μεγάλων καταστροφών και των εμφύλιων συρράξεων που πέρασε η ανθρωπότητα τον τελευταίο αιώνα. Η παράσταση καλεί τον θεατή να στοχαστεί πάνω στη λειτουργία της μνήμης και της λήθης μέσα από μια αναπάντεχη σουρεαλιστική περιπλάνηση.

Η Α. και η Ε.  βρίσκονται παγιδευμένες μετά από μια μεγάλη καταστροφή, σε μια  εγκαταλελειμμένη παιχνιδούπολη. Αυτό είναι και το μοναδικό πράγμα που γνωρίζουν. Στην μοναξιά της απομόνωσης αρχίζουν να εξερευνούν τα απομεινάρια.

Οι πίστες των παιχνιδιών ζωντανεύουν και κάνουν τον ονειρόκοσμο πραγματικότητα. Κάθε πίστα και ένα διαφορετικό επεισόδιο. Θραύσματα από το παρελθόν επιστρέφουν για να ξετυλίξουν το κουβάρι μιας απρόβλεπτης περιπέτειας της μνήμης οπού όλα μπορεί να συμβούν.

Μια ιστορίας κατάβασης στο ασυνείδητο του συλλογικού τραύματος του πολέμου. Μια αναπάντεχή τρυφερή και συνάμα χιουμοριστική προσέγγιση του πως λειτουργούν τα συγκοινωνούντα δοχεία τη μνήμης και της λήθης στο προσκήνιο των μεγάλων ανθρωποκαταστροφών. Όπως η μνήμη που είναι κάθετη αλλά είναι και οριζόντια, έτσι και η παιχνιδούπολη μέσα στην οποία η Α. & η Ε. χάνονται, βρίσκονται, ξαναχάνονται, ξαναβρίσκονται.

Όπως οι ιστορικές αλήθειες για τους πολέμους και τις καταστροφές της ανθρωπότητας. Πως φτάσαμε εκεί, γιατί τόσοι αγνοούμενοι, τόσοι τραυματίες τόσοι νεκροί, γιατί πόλεμος ξανά. Η παιχνιδοποίηση της μνήμης μέσα από μια σειρά ποιητικών επεισοδίων πάνω στη λειτουργία του ανθρωπίνου ψυχισμού, να ξεχνά, να θυμάται, να στέκεται ή να προσπερνά.

Συντελεστές: Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Ερμηνεία επί σκηνής: Αλεξάνδρα Καζάζου & Ελεάνα Γεωργούλη

Βασιλικό Θέατρο

Βασιλικό Θέατρο, 30ής Οκτωβρίου, Θεσσαλονίκη | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

 

«Η Νύχτα της Ιγκουάνα» του Τενεσί Ουίλιαμς

Πρεμιέρα: Παρασκευή 28/10/2022

«ΧΑΝΑ
Σέβομαι κάθε ανθρώπινο πλάσμα
που αγωνίζεται και έχει ουρλιάξει μέχρι θανάτου
για την αξιοπρέπειά του […]
και για το μερίδιο ανθρώπινης ζεστασιάς
που δικαιούται.»

Σε ένα απομονωμένο τόπο του Μεξικού, στο ξενοδοχείο «Costa Verde», που ανήκει στη χήρα Μαξίν Φολκ, έρχεται ο Σάνον, ένας πρώην ιερέας που εργάζεται πλέον ως ξεναγός, μαζί με ένα γκρουπ γυναικών του θρησκευτικού κολλεγίου θηλέων του Κεμπέκ. Ο Σάνον είχε κατηγορηθεί για αποπλάνηση ανήλικων κοριτσιών και απομακρύνθηκε από τα καθήκοντά του.

Ένα νέο περιστατικό αποπλάνησης, από το ταξιδιωτικό γκρουπ αυτή τη φορά, τον αναγκάζει να σταματήσει στο ξενοδοχείο, με σκοπό να ανασυντάξει τις δυνάμεις του για να αποφύγει τη διαπόμπευση και την απόλυση. Θύμα για μια ακόμη φορά των ανεξέλεγκτων παθών του και στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης, γνωρίζει στο ξενοδοχείο τη Χάνα, μια ζωγράφο που ταξιδεύει με τον παππού της -γνωστό ποιητή- η οποία βιοπορίζεται πουλώντας ποιήματα και ζωγραφιές.

Ενώ η Μαξίν προσπαθεί να τον πείσει, ωθώντας τον στις απολαύσεις, να μείνει μαζί της και να αναλάβει την επιχείρησή της, η Χάνα μέσα από την ηρεμία της και την πνευματική της γαλήνη, τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του, βοηθώντας τον  να ξεπεράσει το προσωπικό του αδιέξοδο.

«Η νύχτα της ιγκουάνα», ένα από τα τρία κορυφαία έργα του Τενεσί Ουίλιαμς, γραμμένο το 1961, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα στη Θεσσαλονίκη από τον Ανδρέα Βουτσινά, επιστρέφει στη σκηνή του ΚΘΒΕ, στην εξαιρετική μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη. Στο έργο συναντάμε τα αγαπημένα μοτίβα του συγγραφέα· εύθραυστοι χαρακτήρες απελπίζονται και ταλαντεύονται μεταξύ ενοχής και απόλαυσης.

Βυθισμένοι στη μοναξιά τους, αναζητούν παρηγοριά και κατανόηση, στην προσπάθειά τους να συνδεθούν με τους άλλους. Πρόσωπα που δοκιμάζονται σε έναν αγώνα αντοχής, παλεύοντας για την αποδοχή και τη συμφιλίωση με τις σκοτεινές τους πλευρές και με τους δαίμονές τους.

*Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 16 ετών

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης, Σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα, Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης, Μουσική – Ηχητικός σχεδιασμός: Θοδωρής Οικονόμου, Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη,  Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Κάλφας, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Χρίστος Νταρακτσής,  Βοηθός σκηνογράφου -ενδυματολόγου: Δανάη Πανά,  Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Γιώργος Κολοβός, Άννη Τσολακίδου, Κώστας Σαντάς, Γιολάντα Μπαλαούρα, Ιώβη Φραγκάτου, Χρήστος Νταρακτσής, Μανώλης Φουντούλης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Νίκος Τσολερίδης


«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του» του Γιώργου Καπουτζίδη

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 10/12/2022

Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και κέρδισε την αγάπη του κόσμου από την πρώτη κιόλας παράσταση, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του, αναδεικνύοντας μοναδικά τους προβληματισμούς και τα κοινωνικά ζητήματα, που ο Γιώργος Καπουτζίδης ξέρει να θίγει τόσο εύστοχα.

«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!»

Ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια.
Ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία.
Κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστον,αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό.
Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα… πλημμυρίζει.  Κυριολεκτικά.
Και πριν βουλιάξουν οριστικά, θα πρέπει να πούνε την αλήθεια.
Όλοι σε όλους.

Η συνέχεια επί σκηνής…

 

Συντελεστές

 

Σκηνοθεσία: Γιώργος Καπουτζίδης, Βοηθός σκηνοθέτης: Γιάννης Παρασκευόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Εύα ΚουμανδράκηΠαίζουν: Ελευθερία Αγγελίτσα, Γιάννης Γκρέζιος, Νίκος Κουσούλης, Γιώργος Παπαδάκος, Μαριάννα Πουρέγκα, Έφη Σταμούλη, Χρύσα Τουμανίδου,  Γιάννης Τσεμπερλίδης

 

«Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 21/01/2023

Ο Κάρλο Γκολντόνι απαίτησε το θέατρο και ο κόσμος να συναντηθούν κάπου αλλού απ’ όπου συναντιόντουσαν μέχρι τότε. Είναι η απαρχή του μοντέρνου. Η ζωή στην Τριλογία του Παραθερισμού μοιάζει με το παιχνίδι φιδάκι, μάχεται ν’ ανέβει μέχρι που γκρεμίζεται σ’ ένα σισύφειο μαρτύριο. Η ζωή μάχεται απεγνωσμένα, απελπισμένα, άχαρα, αλλά εν τέλει αναποτελεσματικά.

Μόνη σωτηρία, η παραγωγή μιας ψευδαίσθησης. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά, αλλά εξακολουθούμε να παίζουμε το παιχνίδι των εντυπώσεων. Η μοναδική αξία που πριμοδοτεί τα πάντα είναι ο Παραθερισμός. Ο τόπος του ανέφικτου. Μια ουτοπία. Αυτή η κωμωδία δεν θα τελειώσει ποτέ.
Γιάννης Σκουρλέτης – bijoux de kant

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης

Παίζουν: Λουκία Βασιλείου, Σοφία Καλεμκερίδου, Δημήτρης Καρτόκης, Γιώργος Καύκας, Δημήτρης Κολοβός, Άννα Κυριακίδου, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Βασίλης Μπεσίρης, Χρίστος Νταρακτσής, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Κώστας Σαντάς, Δημήτρης Σιακάρας, Χρίστος Στυλιανού, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Εύα Φρακτοπούλου

«Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 24/03/2023

Στην αναμονή για την άφιξη ενός ανώτατου δημοσίου υπαλλήλου, που έρχεται με σκοπό να επιθεωρήσει τη λειτουργία της κρατικής μηχανής σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ρωσίας, ο Χλεστακόφ, ένας ασυνείδητος, αφελής και χαραμοφάης νεαρός, παριστάνει τον επιθεωρητή και επωφελείται από τη «μικρή» αυτή παρεξήγηση. Οι υπάλληλοι της πόλης στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες, ικανοποιούν τις ανάγκες του και πέφτουν θύματα της μεγαλύτερης απάτης.

«Ο επιθεωρητής» ανέβηκε για πρώτη φορά το 1836. Ο Νικολάι Γκόγκολ γράφει μια κοινωνική σάτιρα, στην οποία στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας, τη διαφθορά και τον δεσποτισμό, που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία. Επικεντρώνεται για άλλη μια φορά στους δημοσίους υπαλλήλους, τους ανθρώπους που μαραζώνουν ανάμεσα στον  φόβο της ιεραρχίας και στις περιορισμένες τους φιλοδοξίες.

Ως γνήσιος ρεαλιστής, το έργο του δεν εξαντλείται στην ηθογραφία αλλά μέσα από τους κωμικά αξιολύπητους χαρακτήρες του, καταφέρνει να μιλήσει για τους ανθρώπους, τις ανάγκες τους και τις μικρότητές τους. Και με την απόσταση που του διασφαλίζει η κωμωδία, το επιτυγχάνει με ακρίβεια και νηφαλιότητα.

Συντελεστές: Μετάφραση: Λεωνίδας Καρατζάς | Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

*Η διανομή του έργου είναι υπό διαμόρφωση και θα ενημερωθείτε μόλις ολοκληρωθεί.

Κάτω Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου

 

«Η Πινακοθήκη των Ηλιθίων» του Νίκου Τσιφόρου

 

Πρεμιέρα: Πέμπτη 15/12/2022

Το πείραμα του Ιωσία Τέριγκτων, ενός πλούσιου ανθρώπου που θέλει να αποδείξει πως «η ηλιθιότητα είναι σφηνωμένη ακόμα και στα πιο έξυπνα κεφάλια», γίνεται η αφορμή ενός μεγάλου έρωτα. Η Αλίντα και ο Αντρέας, δύο φτωχοί νέοι, είναι οι κληρονόμοι ενός μακρινού θείου που δεν γνώριζαν καν την ύπαρξή του. Στο ταξίδι τους για την αποδοχή της μεγάλης κληρονομιάς, συναντιούνται και ερωτεύονται.

Ωστόσο, ο νεκρός θείος φαίνεται πως έχει διαφορετικά σχέδια για αυτούς τους δύο. Θα καταφέρει να αποδείξει ότι το συμφέρον είναι η μοναδική κινητήρια δύναμη των ανθρώπων; Και αν «η  ανθρώπινη ηλιθιότης έχει τέτοιον όγκο που μόλις και μετά βίας χωράει μέσα στο άπειρο», τι ρόλο παίζει ο έρωτας και τα συναισθήματα σε όλο αυτό; Και πόση αλήθεια μπορεί να χωρέσει στις καρδιές των δύο «ηλίθιων» νέων;

Ο Νίκος Τσιφόρος έγραψε την «Πινακοθήκη των ηλιθίων» το 1944 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον θίασο του Δημήτρη Χορν και της Μαίρης Αρώνη. Το έργο σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία, με τους κριτικούς να μιλάνε για μια «θαυμάσια κωμωδία» και να εστιάζουν στους έξυπνους διαλόγους, στο χιούμορ και στη δεξιοτεχνία του συγγραφέα.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Ανδρομάχη Χρυσομάλλη

Παίζουν:  Λίλα Βλαχοπούλου, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Θανάσης Δισλής, Χριστίνα Ζαχάρωφ, Κώστας  Ίτσιος, Λευτέρης Λιθαρής, Λίλιαν Παλάντζα,  Ρούλα Παντελίδου,   Βασίλης Σεϊμένης, Στέργιος Τζαφέρης

Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός

Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός, Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

 

«Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» του Ιάκωβου Καμπανέλλη

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 07/10/2022

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τιμά το «Έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη» και ανεβάζει στη Μονή Λαζαριστών, το αριστούργημά του συγγραφέα, «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος». Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, με έναν πολυπληθή θίασο ταλαντούχων ηθοποιών και συντελεστών, καταπιάνεται με το εμβληματικό αντιπολεμικό έργο του μεγάλου μας δραματουργού, που φέτος τιμούμε τα 100 χρόνια από τη γέννησή του.

Θεσσαλονικιός και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης επιστρέφει, μετά από 17 χρόνια, στη γενέτειρά του και στο Θέατρο από το οποίο ξεκίνησε, για να σκηνοθετήσει το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη που θα παρουσιαστεί στη Σκηνή Σωκράτης Καραντινός της Μονής Λαζαριστών .

Αξίζει να αναφερθεί, ότι η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε από το ΚΘΒΕ το έργο «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» ήταν το 1987, σε μια ιστορική παράσταση που σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Ιάκωβος Καμπανέλλης.

 

Λίγα λόγια για το έργο

 

«Φιλόξενος: Αγαπώ αυτή την πατρίδα σημαίνει πως είμαι διατεθειμένος
να τα προσφέρω όλα στους ξένους!»

Η Ρόδος του 305 π.Χ. έχει μετατραπεί σε έναν τουριστικό παράδεισο. Οι υπηρεσίες που παρέχονται στους τουρίστες βελτιώνονται συνεχώς και οι κάτοικοι παλεύουν να διατηρήσουν τον πλούτο και την ιδιοκτησία τους, μέσα σε ένα καθεστώς πολιτικής ουδετερότητας. Τα σχέδιά τους όμως ανατρέπονται όταν το νησί τους αποκτά στρατηγική σημασία για τα σχέδια των κατακτητών. Θα καταφέρουν οι πολίτες της Ρόδου να γλιτώσουν από την πολεμική μανία του Δημήτριου του Πολιορκητή; Και ποια είναι τα μέσα και τα όπλα για την επιβίωσή τους;

Με αφορμή το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, το 305 π.Χ., ο Ιάκωβος Καμπανέλλης με τη χαρακτηριστική του οξύνοια και την πολιτική του διορατικότητα, δημιουργεί μια ευφάνταστη κωμωδία, στηλιτεύοντας την κερδοσκοπική και μικρονοϊκή τουριστική δραστηριότητα, μέσα από διαδικασίες υποτέλειας και ξεπουλήματος των αξιών.

Σατιρίζοντας την έλλειψη πολιτικής συνείδησης των κατοίκων της Ρόδου, ο συγγραφέας σχολιάζει παράλληλα, τον άρρηκτο δεσμό της ιδιοκτησίας και της οικονομικής ανάπτυξης με την πολεμική δραστηριότητα. Άλλωστε, όπως φαίνεται και από τον τίτλο, ο πόλεμος είναι ο μπαμπάς… του κέρδους, της μεγαλομανίας, της απληστίας.

 

Συντελεστές

 

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Σκηνικά – Σχεδιασμός φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη, Κοστούμια: Σοφία Τσιριγώτη, Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης, Κίνηση: Αναστασία Κελέση, Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου, Βοηθός σκηνοθέτης – εκμάθηση tae kwon do: Γιάννης Τσεμπερλίδης, Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Μαρία Όσσα, Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Μπούσια-Αλεξάκη, Οδηγός σκηνής: Πέτρος Κοκόζης, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Χαρά Γιώτα, Δημήτρης Διακοσάββας, Άννα Ευθυμίου, Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Πάνος Καμμένος, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Νίκος Καπέλιος, Δημήτρης Καρτόκης, Άννα Λουϊζίδη, Νίκος Μήλιας, Δημήτρης Μορφακίδης, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Ορέστης Παλιαδέλης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Στέφανος Πίττας, Θανάσης Ρέστας, Σπύρος Σιδέρης, Κωνσταντίνος Χειλάς, Γλυκερία Ψαρρού


«Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 25/02/2023

Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη;

Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολία  τα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» παρουσιάστηκε το 1673. Ο Μολιέρος, ήδη άρρωστος και απογοητευμένος από την ιατρική επιστήμη, την απορρίπτει ολοκληρωτικά στο τελευταίο του αυτό έργο. Η κατάσταση της υγείας του επιδεινώνεται και ο ίδιος πεθαίνει αφού καταφέρνει να ενσαρκώσει τον ρόλο του Αργκάν μόλις τέσσερις φορές.

Στο ΚΘΒΕ η τελευταία αυτή κωμωδία του μεγάλου κλασικού, ανεβαίνει για  τέταρτη φορά. Ο υποχονδριακός και αρρωστοφοβικός Αργκάν θα αναμετρηθεί ξανά με τις φοβίες του, τον εγωισμό του, καθώς και την ανάγκη του για έλεγχο της ζωής. Μιας ζωής γλυκιάς μέσα στις ανέσεις της, που όμως καμία αυθεντία δεν μπορεί να της διασφαλίσει το αύριο.

Συντελεστές: Μετάφραση: Ιωάννης Πολέμης, Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής, Στον πρωταγωνιστικό ρόλο: Αστέριος Πελτέκης

*Η διανομή του έργου είναι υπό διαμόρφωση και θα ενημερωθείτε μόλις ολοκληρωθεί.

 

«Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν»

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 12/05/2023

Σ’ αυτή την πόλη τα πράγματα εξαφανίζονται το ένα μετά το άλλο. Θα δεις. Σύντομα θα εξαφανιστεί κάτι από την ζωή σου. Αλλά μην ανησυχείς, δεν προκαλεί πόνο αυτή η εξαφάνιση, δεν θα σου φέρει καν λύπη. Ένα πρωί απλώς θα ξυπνήσεις και θα έχει τελειώσει, πριν καν το καταλάβεις. Θα είσαι ακόμα ξαπλωμένη στο κρεβάτι με κλειστά τα μάτια και θα νιώσεις ότι κάτι έχει αλλάξει σε σχέση με χθες το βράδυ και τότε θα καταλάβεις ότι έχασες κάτι, ότι κάτι εξαφανίστηκε από την πόλη.

Μετά από κάθε εξαφάνιση, η πόλη είναι σε αναστάτωση. Οι άνθρωποι μαζεύονται σε μικρές ομάδες και μιλάνε για τις μνήμες τους σε σχέση με αυτό που χάθηκε. Υπάρχει πόνος και ενός είδους θλίψη και ο ένας προσπαθεί να παρηγορήσει τον άλλον. Αν αυτό που χάθηκε είναι αντικείμενο, μαζεύουμε τα αντικείμενα και τα καίμε ή τα θάβουμε ή τα ρίχνουμε στη θάλασσα. Αλλά κανείς δεν το κάνει θέμα, σε μερικές μέρες έχει τελειώσει. Σύντομα, όλα είναι όπως παλιά, σαν να μην συνέβη τίποτα, και κανείς δεν μπορεί καν να θυμηθεί τι ήταν αυτό που εξαφανίστηκε.

Την μέρα που εξαφανίστηκαν τα αρώματα, μαζευτήκαμε μπροστά στη θάλασσα, ανοίξαμε τα μπουκαλάκια και ρίξαμε το περιεχόμενό τους βλέποντας το άρωμα να διαλύεται μέσα στο νερό. Μερικά κορίτσια κρατούσαν τα μπουκαλάκια κοντά στη μύτη τους για τελευταία φορά – η ικανότητά τους να μυρίσουν το άρωμα είχε ήδη αδυνατίσει, μαζί με την μνήμη τους του τι σήμαινε η λέξη άρωμα. Η θάλασσα μύριζε για δυο-τρεις μέρες και πέθαναν μερικά ψάρια. Αλλά κανείς δεν φαινόταν να δίνει σημασία. Βλέπεις, η ίδια η έννοια του αρώματος είχε εξαφανιστεί από το κεφάλι τους.
Από το μυθιστόρημα της Yoko Ogawa, «H αστυνομία της μνήμης»

«Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν» αφηγείται την ιστορία μιας πόλης όπου  τα πράγματα – ευτελή ή σημαντικά,  οι ιδέες – πολύτιμες ή επικίνδυνες, τα ιστορικά γεγονότα – αιματηρά ή /και επαναστατικά, το ένα μετά το άλλο εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν το παραμικρό ίχνος μέσα στα μυαλά και τις ψυχές των ανθρώπων.

Τα πουλιά εξαφανίζονται, τα τριαντάφυλλα εξαφανίζονται, η λέξη ελευθερία και η λέξη αγκώνας, ο πόλεμος στη Συρία και οι Δίδυμοι Πύργοι, οι γενοκτονίες εξαφανίζονται, τα δώρα, η μουσική, το 1974 και το 2004, τα playmobil και ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και η Rihanna και το σινεμά εξαφανίζονται.

Ο μόνος τρόπος αντίδρασης που έχουν οι κάτοικοι της πόλης στη διάθεσή τους είναι οι συγκινητικές και αστείες τελετές που έχουν επινοήσει προκειμένου να θυμηθούν για τελευταία φορά και να αποχαιρετήσουν για πάντα όλα αυτά που χάνονται μέρα με τη μέρα. Το τελευταίο που θα αποχαιρετή ΔΔσουν είναι η ίδια η ικανότητά τους να αποχαιρετούν.

*Το κείμενο θα της παράστασης θα διαμορφωθεί κατά την διάρκεια των προβών.

 

Συντελεστές:

 

Δραματουργία: Αγγελική Παπούλια Σκηνοθεσία: Χρήστος Πασσαλής

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Σεμίραμις Αμπατζόγλου, Νίκος Δροσόπουλος, Ελένη Θυμιοπούλου, Γιώργος Κολοβός, Νίκος Μήλιας, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Μπέτυ Νικολέση

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map

 

«Αλεπούδες» της Ντων Κινγκ

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 30/09/2022

Σε έναν κόσμο που βρίσκεται σε κρίση, υπό τον κίνδυνο λιμού και με τις καλλιέργειες να καταστρέφονται από ακραίες βροχοπτώσεις, εντεταλμένοι της εξουσίας αποφασίζουν να στείλουν Επίλεκτο Ανιχνευτή Αλεπούδων για να εντοπίσει τις αιτίες της χαμηλής παραγωγικότητας. Ο Ουίλιαμ Μπλορ,  εκπαιδευμένος από παιδί σε ένα ειδικό κρατικό ινστιτούτο, επισκέπτεται τον Σαμουήλ και την Ιουδίθ  για να διαπιστώσει αν έχουν μολυνθεί από το «κόκκινο θηρίο» vulpes – vulpes.

Ωστόσο, όσο προχωράει η έρευνά του,  μύχιες αλήθειες αποσιωπημένες για καιρό αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια και να ανατρέπουν την πολύ ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στο ζευγάρι, αλλά και στη κοντινή τους φίλη Σάρα.

Οι «Αλεπούδες» της Ντων Κινγκ (Dawn King), έργο βραβευμένο στον διαγωνισμό θεατρικής γραφής Papatango New Writing, έκαναν πρεμιέρα το 2011 στο Λονδίνο. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο, με στοιχεία βρετανικού χιούμορ όπου η αναμέτρηση με τον φόβο οδηγεί σε έναν ανελέητο κυνηγητό με τον εαυτό και με τον άλλον.

Ένα σύγχρονο υπαρξιακό νουάρ σκηνοθετημένο με κινηματογραφική ροή, γρήγορο ρυθμό και ποιητική ατμόσφαιρα  από την Χριστίνα Χατζηβασιλείου, που ξετυλίγεται μπροστά μας υφαίνοντας το νήμα γύρω από το άλογο της εξουσία και της πίστης.

*Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 16 ετών

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου, Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία: Χριστίνα Χατζηβασιλείου, Σκηνικά – Κοστούμια – Βίντεο: Ελένη Στρούλια, Μουσική: Μπάμπης Παπαδόπουλος, Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου, Βοηθός Σκηνοθέτη: Κική Καραΐσκου, Βοηθοί σκηνογράφου – ενδυματολόγου – βίντεο Τατιάνα Νικολαΐδου, Τζάνος Μάζης, Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης)
Γιάννης Καραμφίλης (ΣΑΜΟΥΗΛ), Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου (ΙΟΥΔΗΘ),  Νικόλας Μαραγκόπουλος (ΟΥΙΛΙΑΜ), Λίλα Βλαχοπούλου (ΣΑΡΑ)

«Αλεπούδες» της Ντων Κινγκ από το ΚΘΒΕ


«Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου

 

Πρεμιέρα: Πέμπτη 08/12/2022

Μία νεαρή υπηρέτρια που εργάζεται σε ένα πλούσιο σπίτι της Αθήνας, αυτοκτονεί. Η Αγγέλα έρχεται από την επαρχία και παίρνει τη θέση της. Γνωρίζεται με τον αδελφό της άτυχης κοπέλας και τον ερωτεύεται. Εκείνος προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για τον θάνατο της αδελφής του. Σύντομα όμως συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται μπλεγμένος σε μια υπόθεση πολύ πιο σκοτεινή απ’ όσο υποψιαζόταν.

Η «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου, έργο γραμμένο το 1957 στη Μόσχα, παρουσιάζει με ρεαλισμό την μετεμφυλιακή Ελλάδα, που μαστίζεται από την ανεργία και τη διαφθορά, μέσα από την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα: αυτή των γυναικών της επαρχίας που εργάζονται στα αστικά σπίτια, σε συνθήκες απόλυτης εκμετάλλευσης, χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα.

Η καταπίεση τους, με τη συνενοχή των αρχών, δημιουργεί ένα σκηνικό συγκάλυψης και τρόμου. Στις ταράτσες των πλούσιων αυτών σπιτιών, η φωνή των γυναικών αρθρώνεται μέσα από ενοχές, ελπίδες και απωθημένα. Μια φωνή υποταγής, μια φωνή αντίστασης ή μια κραυγή απελπισίας;

 

Συντελεστές

 

Δραματουργική επεξεργασία- Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπίτος

Παίζουν: Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Θεοδώρα – Έλλη Αθανασοπούλου, Μελίνα Αποστολίδου, Νικόλαος Δροσόπουλος, Ζωή Ευθυμίου, Γιάννης Καραμφίλης, Λίνος Μάνεσης, Ελένη Μιχαηλίδου, Ιωάννα Παγιατάκη, Θοδωρής Πολυζώνης

 

«Σ’ εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη

 

Πρεμιέρα: Παρασκευή 10/02/2023

Μια κοινωνία που έχει χάσει τις σταθερές της βρίσκεται σε αναταραχή με διαδηλώσεις και επεισόδια να κατακλύζουν τους δρόμους και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες να επιχειρούν να ακουστούν και να επιβάλουν τη δική τους φωνή. Την ίδια ώρα, σ’ ένα παλιό Βερολινέζικο σπίτι, τα πρόσωπα του έργου προσπαθούν να συνυπάρξουν και να επιβιώσουν μέσα σε έναν κόσμο που έχει γίνει ακόμη περισσότερο αφιλόξενος και επισφαλής, κυρίως για τους μετανάστες.

Προβάροντας τα λόγια τους για την αυριανή ειρηνική συγκέντρωση, οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες τα πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα, που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Το δημόσιο εισβάλει ηχητικά στον ιδιωτικό χώρο, την ώρα που το προσωπικό γίνεται πολιτικό σε μια κοινωνία που αναζητά τα νέα ιδεολογικά της στηρίγματα.

Η Λούλα Αναγνωστάκη έγραψε το «Σ’ εσάς που με ακούτε» το 2003. Πρόκειται για ένα κείμενο που, από τον τίτλο ακόμη, επιχειρεί να εμπλέξει τον θεατή στα σύγχρονα πολιτικά ζητήματα και να τον καλέσει να πάρει θέση απέναντι σε όσα συμβαίνουν. Στην αυριανή διαδήλωση του έργου «όλοι πρέπει να μιλήσουν» με τον ίδιο τρόπο, που όλοι οφείλουν να συναποφασίσουν για την αυριανή κοινωνία.

 

Συντελεστές

 

Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Σεμίραμις Αμπατζόγλου, Νίκος Δροσόπουλος, Ελένη Θυμιοπούλου, Γιώργος Κολοβός, Νίκος Μήλιας, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Μπέτυ Νικολέση

 

«Big in Japan» της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 22/04/2023

Το «Big in Japan» είναι ένα σπονδυλωτό έργο, αποτελούμενο από πέντε ιστορίες. Το κυρίαρχο ερώτημα που θέτει είναι «αξίζει να ζω έτσι όπως ζω, κι αν όχι, η λύση είναι η παραίτηση ή η μάχη να αλλάξω τη ζωή μου;»

Το έργο εμπνέεται από πέντε ακραία κοινωνικά φαινόμενα της σημερινής Ιαπωνίας. Άνθρωποι απελπισμένοι και τελματωμένοι
– εξαφανίζονται ξαφνικά, φεύγοντας μακριά από την οικογένεια και τους αγαπημένους τους
– πεθαίνουν αιφνίδια ή αυτοκτονούν στο χώρο εργασίας τους
– απομονώνονται για μήνες ή χρόνια στο σπίτι τους
– επιλέγουν την φυλακή από την ανασφάλεια της «έξω» ζωής
– αποφασίσουν να βάλουν τέλος στην ζωή τους, στο διάσημο δάσος των αυτοκτονιών, Aogikahara.

Φαινόμενα, που όσο μακρινά και ακραία κι αν φαίνονται, συνειδητοποιούμε πως οι αιτίες που τα γεννούν υπάρχουν και μαστίζουν όλες τις σύγχρονες κοινωνίες, οι οποίες διέρχονται μια χαοτική και αδιέξοδη χρονική περίοδο. Ο κόσμος μας κυριαρχείται από τις έννοιες του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης, της παραγωγικότητας και του κέρδους, από την υστερία της επιτυχίας και της καταξίωσης.

Χρήσιμο θεωρείται μόνο το κερδοφόρο και οτιδήποτε δεν πληροί αυτή την προϋπόθεση είναι περιττό. Οι άνθρωποι νιώθουν όλο και πιο μπερδεμένοι και κουρασμένοι. Τρέχουν συνεχώς πίσω από ένα άπιαστο όνειρο, χωρίς όρεξη για ζωή, χωρίς ουσιαστική δημιουργικότητα.

Τα πρόσωπα του έργου, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονται ιδιαίτερες προσωπικότητες και ψυχισμοί -και οι ιστορίες τους ακραίες-, γρήγορα συνειδητοποιούμε πως είναι πρόσωπα που ζουν γύρω μας, κοντά μας, μέσα μας. Εκφράζουν το κομμάτι του εαυτού μας που βρίσκεται συχνά σε απελπισία και αδιέξοδο, που νιώθει κούραση από την προσπάθεια να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, που έχει ανάγκη την πλήρη παραίτηση.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης  *Η διανομή του έργου είναι υπό διαμόρφωση και θα ενημερωθείτε μόλις ολοκληρωθεί.

Παιδική Σκηνή – Βασιλικό Θέατρο

 

«Γκάρης, το Μιούζικαλ»

 

Πρεμιέρα: Κυριακή 06/11/2022

Ο «Γκάρης» είναι ένα από τα τρία βιβλία για παιδιά που έχει γράψει η Τασούλα Επτακοίλη και θα παρουσιαστεί  σε μια ευφάνταστη θεατρική διασκευή του Βαγγέλη Κουφάκου, σε  σκηνοθεσία του Τάσου Πυργιέρη, μουσική του Δημήτρη Μαραμή και στίχους του Σωτήρη Τριβιζά.

Η συγγραφέας, γνωστή τόσο με τη δημοσιογραφική της ιδιότητα (συντάκτρια στην εφ. «Η Καθημερινή») όσο και με τη λογοτεχνική της («Το άλλο μου ολόκληρο», «Η γυναίκα στο ασανσέρ», «Κέρμα στον αέρα», «Με βλέπεις;») αλλά και από την επιμέλεια και παρουσίαση της επιτυχημένης τηλεοπτικής εκπομπής της ΕΡΤ2 «Πλάνα με ουρά», για τη φιλοζωία, θα μας μυήσει στον υπέροχο κόσμο της φαντασίας, μέσα από τη ζωή του δικού της τετράποδου σούπερ ήρωα.

«Γκάρης, το μιούζικαλ» είναι η  ιστορία ενός γαϊδάρου, που με την ανέλπιστη ικανότητά του να πετάει θα παρασύρει τα παιδιά σε συναρπαστικές περιπέτειες και θα ανατρέψει την αναμενόμενη απάντηση του λαϊκού παιχνιδιού (αλλά και του ρητορικού ερωτήματος), «πετάει ο γάιδαρος;».

Η Τασούλα, μια δυναμική δημοσιογράφος, καλείται να γράψει ένα άρθρο για τον Σούπερμαν. Εκείνη όμως, μέσα σε έναν οίστρο δημιουργικότητας και έρευνας, αρχίζει να αναρωτιέται  το πώς εδραιώθηκε η κακή φήμη των γαϊδάρων. Έτσι ξεκινά μια αναζήτηση για να εντοπίσει πού βασίζονται αυτές οι προκαταλήψεις και πώς μπορούμε να δούμε τα τόσο ιδιαίτερα και καλοσυνάτα ζώα αυτά αλλιώς.

Ο Γκάρης είναι ένας γάιδαρος που κάποια στιγμή συνειδητοποιεί ότι μπορεί να πετάξει. Η υπερδύναμή του ενεργοποιείται όμως μόνο μέσω της ενσυναίσθησης: αφουγκράζεται και νιώθει τον πόνο των άλλων και στο τέλος τους βοηθά – με κριτήριο πάντοτε το καλό και το δίκαιο.

Ο Γκάρης θα μεταφέρει τα παιδιά στον κόσμο της φαντασίας, κάνοντάς τα να αγαπήσουν έναν «δικό μας» σούπερ ήρωα: το ταλαιπωρημένο ανά τους αιώνες γαϊδουράκι της ελληνικής υπαίθρου. Κι είναι αυτό, το παρεξηγημένο στη λαϊκή μας παράδοση αλλά και στη γλώσσα μας, ζώο, που καταφέρνει να κάνει την υπέρβαση: να μας «πετάξει» σε έναν τόπο όπου οι έννοιες της δικαιοσύνης, της συντροφικότητας, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης επανακτούν τη θέση και την αξία τους.

 

Συντελεστές

 

Συγγραφέας: Τασούλα Επτακοίλη, Θεατρική Διασκευή: Βαγγέλης Κουφάκος, Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης, Σκηνικά – Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη, Μουσική: Δημήτρης Μαραμής, Στίχοι: Σωτήρης Τριβιζάς, Χορογραφίες: Κωνσταντίνος Γεράρδος, Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος, Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης, Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Θανάσης Δισλής, Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Χατζηιωάννου. Βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι της Τασούλας Επτακοίλη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαριάννα Αβραμάκη, Λευτέρης Αγγελάκης, Πελαγία Αγγελίδου, Μάνος Γαλανής, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Μάρα Μαλγαρινού, Χρήστος Παπαδημητρίου, Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου, Δημήτρης Σακατζής, Εύη Σαρμή, Εύα Σωφρονίδου, Ελευθερία Τέτουλα,  Γιάννης Τσάτσαρης

Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή:  10:30
Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00

Θέατρο Σκιών στο ΚΘΒΕ – Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός)

«Γκάρης, το Μιούζικαλ» της Τασούλας Επτακοίλη στο Κρατικό Βορείου Ελλάδος


«Ειρήνη Ξανά» κατά Χρήστο Στανίση

 

Αρχαιολαϊκή κωμωδία
Ελεύθερη διασκευή, Σκηνοθεσία, Σκηνικά Κοστούμια, Μουσική Επιμέλεια, Καραγκιοζοπαίχτης: Χρήστος Στανίσης

Ο Χρήστος Στανίσης διασκευάζει και σκηνοθετεί την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη σε μια αρχαιολαϊκή κωμωδία – συνδυασμό  θεάτρου σκιών και ζωντανής δράσης. Η παράσταση, που παρουσιάστηκε με επιτυχία το καλοκαίρι, επιστρέφει το φθινόπωρο. Φιγούρες, κούκλες, ηθοποιοί και μουσικοί συνθέτουν ένα μουσικοθεατρικό θέαμα για όλη την οικογένεια.

 

Συντελεστές

 

Ελεύθερη διασκευή, Σκηνοθεσία, Σκηνικά Κοστούμια, Μουσική Επιμέλεια, Καραγκιοζοπαίχτης: Χρήστος Στανίσης, Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος, Τραγούδι, Βοηθός σκηνοθέτη-σκηνογράφου-ενδυματολόγου, Σκιοπαίχτης: Γωγώ Μαντούβαλου

Παίζουν: Μαίρη Ανδρέου, Άγγελος Καρανικόλας, Βιβή Μιτσίτσκα, Γιάννης Τσιακμάκης

Ειρήνη ξανά – Θέατρο Σκιών στο Κρατικό Βορείου Ελλάδος


 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
Bill Randen

Bill Randen: “Waltz for the living”

Το "Waltz for the living"  είναι το νέο single του Bill Randen που θα εμπεριέχεται στο  album με τίτλο “Dark ...
Το Ινστιτούτο Julius Stern συναντά την Underground Youth Orchestra στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»

Το Ινστιτούτο Julius Stern συναντά την Underground Youth Orchestra στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»

Η Underground Youth Orchestra συνεχίζοντας την συνεργασία της με ιδρύματα του εξωτερικού, υποδέχεται τέσσερις νέους σολίστ από το Ινστιτούτο Julius ...
Γλυκερία – Εστουδιαντίνα Ν. Ιωνίας Βόλου: «Ο Γκρεμός»

Γλυκερία – Εστουδιαντίνα Ν. Ιωνίας Βόλου: «Ο Γκρεμός»

Η Εστουδιαντίνα Ν. Ιωνίας Βόλου, που δημιούργησε ο συνθέτης Ανδρέας Κατσιγιάννης συμπράττει με τη Γλυκερία σε μία ζωντανή παρουσίαση τραγουδιών ...
Δέκα και Δέκα

«Δέκα και Δέκα» – Συναυλία της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων στην Πάτρα

Με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από την απώλεια του Θανάση Τσιπινάκη, αείμνηστου ιδρυτή, καλλιτεχνικού διευθυντή - Μαέστρου της Ορχήστρας ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 11766 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top