tetartopress

Τόμας Λιγκότι «Teatro Grottesco»


Η πένα του Τόμας Λιγκότι, του δεξιοτέχνη του εσωτερικού τρόμου, περιπλανιέται γεμάτη λυρισμό σε σκιερά σοκάκια κάτω απ’ το φως των άστρων, σε έρημους νοσοκομειακούς διαδρόμους και θαλάμους, σε ρημαγμένες γειτονιές· κρυφοκοιτάζει τα θαυμαστά εμπορεύματα πίσω από σκονισμένες βιτρίνες, αργοσέρνεται σε βαλτώδεις υπονόμους που κρύβουν φρικώδεις βιολογικές αναζητήσεις· τρυπώνει σε σκελετωμένα κουφάρια κτηρίων γεμάτων μεγαλείο, που παγιδεύουν το βλέμμα των περαστικών για να τους δελεάσουν με φαντασμαγορικά δωμάτια, υπόγεια που κρύβονται κάτω από δερμάτινες καταπακτές, αραχνιασμένες σοφίτες, φεγγαροφώτιστους χώρους που σφύζουν με απειλή αλλά και σαγήνη.

«Θέλω να πω πως, όποτε έχω την ευκαιρία να διαβάσω τις λέξεις μιας σελίδας, οποιεσδήποτε λέξεις οποιασδήποτε σελίδας, με κάποιον τρόπο αναγνωρίζω πάντα τη φωνή που ακούω να λέει τις λέξεις αυτές στο μυαλό μου ως τη δική μου φωνή, ακόμη κι αν οι λέξεις είναι κάποιου άλλου. Ίσως είναι πιο ακριβές να πω πως όποτε διαβάζω τις λέξεις σε μια σελίδα, η φωνή στο μυαλό μου είναι η δική μου φωνή καθώς αυτή συγχωνεύεται με τις λέξεις που διαβάζω (ή διαλύεται μέσα σ’ αυτές). Αντιστρόφως, όταν τυχαίνει να γράφω λέξεις σε μια σελίδα, ακόμη και μια απλή σημείωση ή υπενθύμιση στη βιβλιοθήκη, η φωνή που ακούω να υπαγορεύει τις λέξεις αυτές δεν ακούγεται σαν τη δική μου φωνή – μέχρι βέβαια να διαβάσω τις λέξεις, οπότε κι όλα επιστρέφουν στην κανονικότητα.»

Ο Τόμας Λιγκότι γεννήθηκε στο Ντητρόιτ το 1953. Αποφοίτησε από το Wayne State University το 1978. Το 1986 κυκλοφόρησε η πρώτη συλλογή διηγημάτων του Songs of a Dead Dreamer. Παρά το μυστήριο που περιβάλλει την προσωπικότητά του και τις ελάχιστες δημόσιες εμφανίσεις του, έχει βραβευτεί πολλές φορές για το έργο του και θεωρείται ένας από τους επιδραστικότερους λογοτέχνες του φιλοσοφικού τρόμου. Το Teatro Grottesco περιέχει τα καλύτερα διηγήματα που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια της συγγραφικής του πορείας και οικοδομεί έναν κόσμο όπου τα πάντα συνδέονται υπόγεια μεταξύ τους, συγκαλύπτονται και αποκρύπτονται για να αποκαλυφθούν με την εμμονική ανάγνωση.

«Teatro Grottesco» | Συγγραφέας: Τόμας Λιγκότι | Μετάφραση: Χρυσόστομος Τσαπραΐλης | Σελ.: 392 | Σχήμα: 12×20 εκ. | Εκδόσεις Αντίποδες

 
 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
«Άκρως τρελό και απόρρητο» - Εις μνήμην του Τζιμ Έιμπραμς με τις θεοπάλαβες κωμωδίες του

«Άκρως τρελό και απόρρητο» – Εις μνήμην του Τζιμ Έιμπραμς με τις θεοπάλαβες κωμωδίες του

"Άκρως τρελό και απόρρητο" ("Top secret!") Σκηνοθεσία: Τζιμ Έιμπραμς, Τζέρι Ζούκερ, Ντέιβιντ Ζούκερ Πρωταγωνιστούν: Βαλ Κίλμερ, Λούσι Γκατέριτζ, Τζέρεμυ Κεμπ ...
«Εν αρχή» της Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι - Καθηλωτική απεικόνιση των πατριαρχικών ερμηνειών της φύσης που διαιωνίζουν τις έμφυλες ανισότητες

«Εν αρχή» της Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι – Καθηλωτική απεικόνιση των πατριαρχικών ερμηνειών της φύσης που διαιωνίζουν τις έμφυλες ανισότητες

"Εν αρχή" ("Dasatskisi" / "Beginning"). Σκηνοθεσία: Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι. Πρωταγωνιστούν: Ία Σουκιτασβίλι, Ράτι Ονέλι, Κάκια Κιντσουρασβίλι . Γεωργία, 2020. Ακίνητη η ...
«Ο Κρητικός» -  Μια μεταφυσική performance στο έργο του Διονυσίου Σολωμού σε σκηνοθεσία Μαρίας Βάρσου

«Ο Κρητικός» – Μια μεταφυσική performance στο έργο του Διονυσίου Σολωμού σε σκηνοθεσία Μαρίας Βάρσου

«...μόλις εἶν᾿ ἔτσι δυνατὸς ὁ Ἔρωτας καὶ ὁ Χάρος. Μ᾿ ἄδραχνεν ὅλη τὴν ψυχή, καὶ νά ῾μπει δὲν ἠμπόρει ὁ ...
«Αγαπητέ μ@λάκα» της Βιρζινί Ντεπάντ στο Μικρό Γκλόρια

«Αγαπητέ μ@λάκα» της Βιρζινί Ντεπάντ στο Μικρό Γκλόρια

Τι συμβαίνει όταν ένας επιτυχημένος συγγραφέας (στη δίνη των κατηγοριών του metoo), μια σούπερ σταρ του σινεμά (σε κλιμακτήριο) και ...

Σχετικά με τον αρθρογράφο:

Έχει γράψει 14004 Άρθρα

Στο tetartopress.gr φιλοξενούνται καθημερινά απόψεις, σχόλια και θέματα για επιλεγμένες στιγμές της επικαιρότητας, με έμφαση στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στο βιβλίο, στη μουσική, στα ταξίδια και στην ιστορία. Το tetartopress.gr είναι μια διαδικτυακή εφημερίδα που σκοπό έχει να δώσει µια κριτική µατιά σε θέματα με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον.

RELATED ARTICLES

Back to Top